[BC3] 3 =3 en blijft 3

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 21:17
Waarom zijn er IDE Kabels te krijgen met 5 connectoren? Er kunnen toch maximaal 2 Aparaten op een IDE controller? Of loop ik achter?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

Misschien een narrow SCSI kabel??
heb je het aantal pinnen wel geteld?
zijn het er niet toevallig 50? ipv 40

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AttiX
Owkeej, zal ff een URL zoeken..

http://euromax.modules.nl/shop/asp/view.asp?pid=517

Of is dit gewoon een domme winkel?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Misschien kan je dan toch meerdere IDE devices aansluiten, maar moeten ze wel IRQ''s kunnen delen. (weet ik niet zeker hoor)

• DarkSide

DarkSide

Ehh dom.
Er is geen plaatje beschikbaar. Raar he.
Zou trouwens niet weten wat ze er mee bedoelen. 15 gulden is niet duur ook niet voor een ide kabel. Als het een scsi kabel is dan is het zeker niet duur.

Heb Btw een reply gestuurd op de site en gevraagd wat ze nu precies verkopen. Ben benieuwd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
is geen SCSI, want er staat IDE bij.

En een IDE kabel kost geen reet hoor...

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 18:59 schreef DarkSide het volgende:
Ehh dom.
Er is geen plaatje beschikbaar. Raar he.
Zou trouwens niet weten wat ze er mee bedoelen. 15 gulden is niet duur ook niet voor een ide kabel. Als het een scsi kabel is dan is het zeker niet duur.

Heb Btw een reply gestuurd op de site en gevraagd wat ze nu precies verkopen. Ben benieuwd.
Simpele oplossing...kopen dat ding en je ziet het vanzelf ;)

• DarkSide

DarkSide

IDE is Master slave
Dat betekend een device op master en een Device op slave. Dat komt dus op 2 devices.
Meerdere devices betekenen meerdere IDE controllers
En dat er IDE staat zegt geen reet.
Ik kan ook wel zeggen dat ik een mobo verkoop met 6 AMD TB''s. Dat wil nog niet zeggen dat het bestaat

• AttiX
Uhm, er is ook nog zoiets als Cable select, maar dan kun je max nog steeds maar 2 aparaten aansluiten. Maar dit is BTW niet de eerste winkel waar ik dit zie..

Ga maar eens naar www.norrod.nl dan onder losse onderdelen, daar naar bekabeling toe gaan, onder bekabeling staat ergens IDE kabel lang, klik daar op het Info teken en zie daar een foto, wellis waar met 3 connectoren, maar toch..

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Snap ook niet helemaal waarom ze bestaan, maar ze bestaan wel, heb er zelf namelijk 1
ooit gekocht omdat ik een langere kabel nodig had. dit was de langste die ze hadden volgens mij.

denk dat het is om zo makkelijker devices te plaatsen als je echt de volle lengte van de kabel nodig hebt en hij dus strak staat. dan kun je makkelijker nog een device aansluiten zonder veel kabellengte in te leveren.

maar ze bestaan dus wel, met gewoon wat extra connectors

• DarkSide

DarkSide

Idd dat bedenkt ik me nu net pas
Als ik een Big Tower heb een mijn brander boven aan wil zetten en mijn CD-rom onderaan.
Dan heb een zo''n kabel nodig.
Geeft wat meer vrijheid op die manieer bij het plaatsen van je hardware.
Sorry voor sommige opmerkingen

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Ik werk in puterwinkel en wij hebben ze ook.

Deze kabels zijn speciaal om in hoge kasten toch bv een cd-rom bovenin en een 2e apparaat onderin aan elkaar te kunnen hangen. Uiteraard kun je maar 2 IDE apparaten gebruiken

Verwijderd

en een RAID kaartje dan? daar kunnen toch meer dan 2 devices op? of zeg ik nu wat doms? misschien is die kabel daar wel voor bedoeld?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 22 april 2001 19:13 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Uhm, er is ook nog zoiets als Cable select, maar dan kun je max nog steeds maar 2 aparaten aansluiten. Maar dit is BTW niet de eerste winkel waar ik dit zie..

Ga maar eens naar www.norrod.nl dan onder losse onderdelen, daar naar bekabeling toe gaan, onder bekabeling staat ergens IDE kabel lang, klik daar op het Info teken en zie daar een foto, wellis waar met 3 connectoren, maar toch..
maar met 3? hoe wil je er anders 2 devices op aansluiten?? vreemd...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DarkSide

DarkSide

Op zondag 22 april 2001 19:30 schreef weekveel het volgende:
en een RAID kaartje dan? daar kunnen toch meer dan 2 devices op? of zeg ik nu wat doms? misschien is die kabel daar wel voor bedoeld?
2 devices per controller.
Dus met 2 controllers 4 devices en dus 4 hd''s
als je er 3 controllers op zou douwen dan zou je...... idd 6 hd''s kwijt kunnen.
Enzovoort enzovoort enzovoort

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:04

Lordy79

Fundamentalist

Wij verkopen ze ook (ze heten ''lange ide kabels'' ja ja... :)) maar waarom er meer dan 3 connectoren aanzitten is mij ook een raadsel.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 19:31 schreef clvy82 het volgende:

[..]

maar met 3? hoe wil je er anders 2 devices op aansluiten?? vreemd...
Hij leest niet goed, er stond bij: 5 connectors.
Pagina: 1