Toon posts:

[BC3] DVD-geluid heeft tikjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Aopen 1240 ASH en bij het afspelen van een DVD is het geluid vol met tikjes, waardoor het langzemer gaat..DE toon is niet lager, maar omdat er constant tikjes tussen worden gezet wordt de muziek langzamer

Ik heb ook een probleem met Winamp, want als mijn harde schijf het druk heeft, dat gebeurt ditzelfde met mijn geluid..

Ik dacht aan een IRQ probleem..

Op IRQ 11 staat namelijk:

Resource Device
IRQ 11 Not Available
IRQ 11 ASUS AGP-V6600 SGRAM v6.49
IRQ 11 VIA USB Universal Host Controller
IRQ 11 VIA USB Universal Host Controller
IRQ 11 Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter #2
IRQ 11 ALS4000 PCI Multimedia Device
IRQ 11 ALS4000 Audio Device (WDM)
IRQ 11 Adaptec AHA-2940U/AHA-2940UW PCI SCSI Controller

Mijn overige config is:
Abit Kt7A met AMD Thunderbird 1.2Ghz (BIOS 6.00PG)
Asus V6600 GeForce Deluxe
Aopen 1240 ASH
256 MB Corsair 133 Mhz

Mijn geheugen staat op Normal in de Bios.

Ik weet niet of dit precies het goede topic is, is dat niet het geval, dan kan deze gewoon worden gemoved..

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Dat alles op IRQ11 staat is waarschijnlijk gewoon omdat je ACPI gebruikt (Windows 2000?)

DE oplossing is (waarschijnlijk) als volgt:
DMA aanzetten .. zowel voor je vaste schijf al je cd-rom .
Eerst even de laatste busmaster (zit in de 4in van http://www.viatech.com) drivers installeren en vervolgens in apparaatbeheer voor beide IDE kanalen DMA inschakelen (in Win9x doe je dat via apparaatbeheer -> cd-rom -> je dvd-rom drive -> instellingen).

Als je een ISa geluidskaart hebt valt het geluidsprobleem met bijv . Winamp waarschijnlijk niet op te lossen maar wederom spelen met DMA aan/uit voor je harddisk .. 8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Je laat je toch niet slaan?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 04:13 schreef snnasss het volgende:
Je laat je toch niet slaan?
Ehuh :?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Of zet in je BIOS plug & pray OS -> UIT

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op woensdag 16 mei 2001 06:39 schreef Mycroft het volgende:
Of zet in je BIOS plug & pray OS -> UIT
Wat dus totaal geen zin heeft aangezien ACPI de hele zaak overneemt :+

IRQ''s die bescreven zijn zijn waarschijnlijk virtueel toegewezen.. je kan dit uitschakelen door in Device Manager op "Computer" te dubbelklikken en vervolgens "ACPI System" te vervangen door "Standard PC". Alle IRQ''s kan je dan weer gewoon door de BIOS laten regelen. Dan kan het zijn dat de hele zaak direct loopt als een trein , maar ook kan dat je PC over zn nek gaat en ie helemaal niet meer opstart .. dus hou dat maar open als laatste optie.
Heeft ook geen effect op DMA instelling waar hoogst waarschijnlijk het hele probleem ligt..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Pagina: 1