Toon posts:

[BC3] Canon laserjet geheugen, maakt hem dat sneller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een koei van een laserprinter van canon staan (de lbp-8IIIR) en ben er meer dna tevreden over, maar nu kun je hem ook volstoppen met geheugen. maakt hem dat veel sneller?

Tis nl nu zo dat het altijd even duur voordat hij werkelijk gaat printen, logisch, maar, word dit dus sneller met geheugen uitbreiding van de laserjet? of is het zo dat hij pas sneller word bij meerdere pagina''s omdat ie dan meer plek in het geheugen heeft, zodat ie tijdens het printen al weer een nieuwe pagina kan ophalen?

Ik vraag dit ff omdat er nogal moeilijk (teminste, totdusver geen succes gehad) is om aan dergelijk geheugen te komen...

Dus als iemand toevallig nog modellen LBP-430W, LBP-4u, LBP-4I, LBP-8IV, LBP-1260, LBP-1260+ Dit moeten SIMM''s zijn met de volgend specificaties: - 72 pins - Parity - 70 ns of lager (Let wel: geen EDO of SDRAM !) heeft liggen hou ik me aanbevolen.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Heb net gister m''n LaserJet 5M geupgrade van 6 naar 22MB (2x8MB erbij :)) had die simmetjes toch nog liggen.
als ik nu de printer een status pagina laat printen zie ik dat hij meer geheugen gereserveerd heeft voor de I/O buffer (1500kb ipv 10Kb) en opeens staat de optie "hulpbronnen bewaren" aan en daar is 3600kb voor gereserveert.
heb nog niet echt een print gemaakt van meerdere pagina''s dus of het echt scheelt in snelheid weet ik niet.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je printer wordt er niet sneller door...
Het kan wel zijn dat je printopdracht eerder klaar is. Als je buffer namelijk vol zit, moet eerst weer het buffer geleegd worden voordat er nieuwe pagina''s in het geheugen (buffer) geladen kunnen worden.

Als je veel geheugen hebt, kan ook tijdens het printen nieuwe zooi in het buffer worden geplant. Zodra de pagina klaar is die hij op dat moment aan het printen is, kan hij meteen verder gaan met printen; hij hoeft niet op de computer te wachten voor nieuwe opdrachten. Dit geldt lang niet altijd!!! Als je printopdracht in z''n geheel in het printergeheugen past, maakt het geen zak uit als je er meer in propt.

Als je wel grote printopdrachten laat uitvoeren die NIET in 1 keer in je huidige printerbuffer passen, dan maakt het dus WEL uit als je extra geheugen erin propt. Je printer hoeft dan dus minder vaak (of gewoon niet) te wachten op nieuwe instructies van de computer. Daar komt dan ook nog bij dat de computer minder lang belast wordt. Zolang de computer nog instructies moet verzenden naar de printer, wordt je pc wat trager (afhankelijk van de pc hoeveel trager). Groter buffer in je printer betekent dat je pc meer in 1 keer naar de printer kan pompen en zodoende dus zelf minder lang wordt belast.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Hier een HP Laserjet 5MP.

Eerst 3Mb, nu 19Mb geheugen (2x8 erbij gepleurd)

Je merkt zeker wel verschil, alleen niet in afdruksnelheid uiteraard.

''t verschil zit in de tijd tussen je printopdracht en t moment van beginnen met printen.

Voorheen: een pag (A4) met een foto op full A4 printen, duurde gewoon een poosje voor printer ging printen. (Hangt hier via printersrv rechtstreeks in netwerk)

Nu pleurt ie t vrijwel meteen in t geheugen en begint ie meteen te printen. Dus wat dat betreft is t wel positief.
Ook kan ie (zoals al eerver vermeld) doorgaan met buffer volpleuren zodat ie lekker door blijft racen bij meerdere pagina''s, ipv telkens te wachten tot er weer wat ruimte in de buffer is voor de volgende zooi data.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 22 april 2001 17:42 schreef DJSmiley het volgende:
Hier een HP Laserjet 5MP.

Eerst 3Mb, nu 19Mb geheugen (2x8 erbij gepleurd)

Je merkt zeker wel verschil, alleen niet in afdruksnelheid uiteraard.

''t verschil zit in de tijd tussen je printopdracht en t moment van beginnen met printen.

Voorheen: een pag (A4) met een foto op full A4 printen, duurde gewoon een poosje voor printer ging printen. (Hangt hier via printersrv rechtstreeks in netwerk)

Nu pleurt ie t vrijwel meteen in t geheugen en begint ie meteen te printen. Dus wat dat betreft is t wel positief.
Ook kan ie (zoals al eerver vermeld) doorgaan met buffer volpleuren zodat ie lekker door blijft racen bij meerdere pagina''s, ipv telkens te wachten tot er weer wat ruimte in de buffer is voor de volgende zooi data.
tadaaaaaaa.... zelfde commentaar dus ben je het met me eens....