[BC3] 386 Geheugen Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54
Ik zit met het volgende probleem:
ik kreeg vandaag een 386 (waar ik een server van ga maken, onderdelen krijg ik toch gratis 8-) ) met 1 mb geheugen, dus ik wou 4 reepjes 30 Pins geheugen (1Mb per stuk) er in stoppen, nu blijken ze 2x zo hoog te zijn.
Is dit een andere type en werkt dat niet samen? Moet ik dan die er in zaten eruithalen?

Greetz Kevin

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als je met windows of een ander DOS-gebaseert OS werkt dan geeft het meestal geen problemen.

Ook verschil in snelheid geeft niet zo erg. Als je de langzaamste maar in de eerste bank stopt.

Bij mijn weten kunnen linux en OS/2 er moeilijk overdoen, maar ook in lang niet alle gevallen.

Als er al problemen komen dan ligt het vaak aan verschil in aantal chipjes op de simm. (bijv. met 3 chips en met 9)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Kvn
Hij pakt het niet, het is een Laser computer, kan dat het zijn????

• Kvn
Niemand??? Met 1,5 mb kan ik toch geen routertje maken met FreeSCO? Of toch wel?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

''t kan aan de laser liggen, maar ook bij 30-pins simms heb je met en zonder pariteit en ook grootte snelheids verschillen. (50 - 180 ns)

Op sommige mobo, moet je ook met jumpers aangeven hoeveel geheugen erin zit. anders pakt ie het nieuwe geheugen niet.

En probeer het verschil in snelheid te beperken tot en 10-30 ns. ten opzichte van elkaar.

oh ja je verteld dat het een router voor freesco is =linux variant dus inderdaad geheugen moet uit dezelfde chipsetting-bestaan. (dezelfde aantal en type chips) voor vlekkeloze werking.

(en weet je zeker dat je ''nieuwe'' geheugen nog goed is?)

[vraag betergelzen -> tekst aangepast]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Kvn
tja, daar zeg je wat, het zat in een van mijn oude pc''s, die is alweer een tijdje weg (3 jaar)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb nog wel 4 reepjes van een oude 386 mobo''tje wat ik gesloopt heb :)

Als je geinteresserd bent zeg je het maar

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Kvn
Ik moet Laser geheugen hebben waarschijnlijk, maar toch bedankt (is het misschien toevallig van een Laser ofnie?)

• Kvn
Niemand nog wat Laser geheugen liggen toevallig?

• Kvn
Op zondag 22 april 2001 12:41 schreef X-Tweaker het volgende:
Ik zit met het volgende probleem:
ik kreeg vandaag een 386 (waar ik een server van ga maken, onderdelen krijg ik toch gratis 8-) ) met 1 mb geheugen, dus ik wou 4 reepjes 30 Pins geheugen (1Mb per stuk) er in stoppen, nu blijken ze 2x zo hoog te zijn.
Is dit een andere type en werkt dat niet samen? Moet ik dan die er in zaten eruithalen?

Greetz Kevin
2x Zo hoog bedoel ik dus dit mee trouwenz:
Laser RAM:
===================
===================

Gewoon RAM:
===================
===================
===================
===================

Verwijderd

/me heeft een 386 waar 8MB geheugen in kan en hij draait op 40Mhz. Echt een super 386.

• Kvn
Op zondag 22 april 2001 21:33 schreef Bendertino het volgende:
/me heeft een 386 waar 8MB geheugen in kan en hij draait op 40Mhz. Echt een super 386.
Hier kan ook 8 in, alleen dit pakt ie niet

• BC3 Victim
Op zondag 22 april 2001 21:30 schreef X-Tweaker het volgende:

[..]

2x Zo hoog bedoel ik dus dit mee trouwenz:
Laser RAM:
===================
===================

Gewoon RAM:
===================
===================
===================
===================
Die reepjes van mij zijn 1,5 cm hoog. Gewoon 30 pins.

Op chippies staat OKI Japan. Moeten volgens mij wel goeien zijn :) Hebben zo''n 8 jaar probleemloos gewerkt in dat mobotje. Erg sterk en stabiel geheugen.

Oh ja zaten er nog 4 in maar dat waren 256K modules. Die zijn 1 cm hoog :) Echt oud spul dus :)

M''n pa had toen in die tijd 4 mb extra gekocht voor ons. 400 piekkies toen |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

/me heeft een 386 op 40mhz waar 4 mb inzit en waar 16mb in kan.

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45
* koentjuh heeft een puter waar 1.5 gb in kan....>:)

• BC3 Victim
Op zondag 22 april 2001 21:41 schreef koentjuh het volgende:
* koentjuh heeft een puter waar 1.5 gb in kan....>:)
Goh ja leuk om te weten joh. Heeft die jongen wat aan |:(

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57
Ik heb op zolder een zak vol met 386 SIMMetjes staan (variërend van 256kb tot 1MB), datgene wat jij van plan bent dat was ik ook van plan (heb trouwens ook nog 2 386 mobo''s met DX/40 erop liggen). krijg ze alleen dus niet aan de praat omdat ik zoveel verschillend 30 pins geheugen heb dat ik niet meer weet wat werkt en wat niet.. ik heb eens middagen zitten testen maar kwam niet verder dan 4 werkende MB''s :(
gewoon blijven proberen dus, soms werkt het ook nog wel eens per 2..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1