if broken it is, fix it you should
Verwijderd
Welke geheugen is het snelst ik hoor heel vaak cas2, maar welke 256 mb sdram pc133 is nou echt een snelle en stabiele geheugen ?
Ik heb er max 350,- voor over maar dan wil ik ook wel een van de beste of is dat niet mogelijk voor deze prijs ?
Ik heb er max 350,- voor over maar dan wil ik ook wel een van de beste of is dat niet mogelijk voor deze prijs ?
Ik geil op kingston
, ik heb 256mb kingston draaien op cas2, eigenlijk alle memory instellingen in de BIOS staan op "z''n snelst". Het draait superstabiel, en kost slechts 300 piek (bij Gistron).
Ik heb een tijdje geleden 2x128 mb infineon pc133 cas3 geheugen gekocht. Was geloof ik 2x135 gulden. Het draait perfect op 145 MHz cas 2 en verder alle instellingen zo snel mogelijk op m''n abit kt7a.
Kingston, infeneon, hyundai, toshiba, crucial.
dit zijn allen goede merken.
dane electronics gebruikt deze merken standaard voor hun geheugenchips(behalve crucial en kingston natuurlijk).ik heb een test gelezen dat de dana electronics(cas 2) net zo goed en stabiel zijn als de meestal duurdere chipbakkers omdat ze dus geheugen modules betrekken bij de top fabrikanten.dit moet toch makkelijk lukken voor 350 gulden. ze zijn denk ik iets goedkoper!
GROETJES.
dit zijn allen goede merken.
dane electronics gebruikt deze merken standaard voor hun geheugenchips(behalve crucial en kingston natuurlijk).ik heb een test gelezen dat de dana electronics(cas 2) net zo goed en stabiel zijn als de meestal duurdere chipbakkers omdat ze dus geheugen modules betrekken bij de top fabrikanten.dit moet toch makkelijk lukken voor 350 gulden. ze zijn denk ik iets goedkoper!
GROETJES.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mushkin is inderdaad ook een zeer goed merk. maar meestal net even wat duurder dan de andere goede merken!
ik weet dus van die geheugen tests dat alle cas 2 geheugens toch gemakkelijk de 140 moeten halen!
groetjes.
ik weet dus van die geheugen tests dat alle cas 2 geheugens toch gemakkelijk de 140 moeten halen!
groetjes.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Cas2 is in theorie dus 1/3 sneller dan cas 3.dus max 33%.
maar in de praktijk zal dit meestal uitkomen op een 10 tot 15 procent snelheidswinst. draai je dus zeer zware progs (3d, photoshop e.d.) die dus veel gebruik maken van je geheugen dan is de winst meestal toch groter!
ik denk dat het verschil in games toch weer wat minder is.
groetjes.
maar in de praktijk zal dit meestal uitkomen op een 10 tot 15 procent snelheidswinst. draai je dus zeer zware progs (3d, photoshop e.d.) die dus veel gebruik maken van je geheugen dan is de winst meestal toch groter!
ik denk dat het verschil in games toch weer wat minder is.
groetjes.
Ik zou toch voor de mushkin gaan, want de makers van mushkin zweren erbij dat hij stabiel op de 150 MHz zou moeten kunnen draaien. En dat weer op cas2.
Pagina: 1