Toon posts:

[BC3] Dual Systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik krijg binnenkort vanwege een opdracht die ik uitvoer voor een bedrijf een beetje geld. En wil daar een dual systeempje voor kopen, heeft er iemand adviezen.

Ik ga 100% voor stabiliteit, en snelheid is wel belangrijk, maar niet qua graphics, dus ik ben niet geinteresseert in hoge 3dmark results. Ook overclocken is niet aan de orde.

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Supermicro bordje met serverworks chipset, 2 P3 cpu''s met orginele heatsink, registered ECC geheugen, 2 SCSI schijven, goeie kast met voldoende airflow (extra fans). Beste een losse SCSI controller als namelijk degene kapot gaat die op het moederbord zit heb je een grotere downtime dan een losse controller. Denk dat je dan al een heel end bent.

http://specs.tweak.to/11052

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Supermicro en Tyan zijn supermoederborden maar duur.

Kies gewoon voor dual p3 bord van Abit of MSI. Vooral de MSI is leuk, heeft optioneel firewire enzo.
Dit zijn budget bordjes, maar draaien netzo stabiel als de ''supermerken''.
En mocht er ooit behoefte zijn aan overclocken dat kan dat met deze bordjes dus ook. Supermicro en Tyan zijn daar wat lastiger in, maar deze zijn ook ge-ent op een complete andere markt .. professionele workstation/server markt.
MSI en Abit vooral op laaiend enthousiaste consumenten ;)

• Djingiz Chan
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Op zondag 22 april 2001 12:05 schreef erniemars het volgende:
Supermicro en Tyan zijn supermoederborden maar duur.

Kies gewoon voor dual p3 bord van Abit of MSI. Vooral de MSI is leuk, heeft optioneel firewire enzo.
Dit zijn budget bordjes, maar draaien netzo stabiel als de ''supermerken''.
En mocht er ooit behoefte zijn aan overclocken dat kan dat met deze bordjes dus ook. Supermicro en Tyan zijn daar wat lastiger in, maar deze zijn ook ge-ent op een complete andere markt .. professionele workstation/server markt.
MSI en Abit vooral op laaiend enthousiaste consumenten ;)
Prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed van Supermicro of van Tyan. Voor een server waar je 100% stabiliteit wil is een Abit al helemaal niets natuurlijk. Een MSI is wat beter dan een Abit maar nog steeds 3x nix voor een stabiele server!

http://specs.tweak.to/11052

• IceStorm
  • Laatst online: 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als geld geen rol speelt koop dan idd ECHT een bordje wat er voor gemaakt is..

Dus idd Supermicro of Tyan. Een bedrijf heeft liever dat hun server 1000 piek duurder is dan dat ie 1 keer per 10 jaar voor 1 uur uitvalt .. want dat laatste is dus ECHT duurder ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm.. ik wil het apparaat gewoon als workstation gebruik. Maar als developer maak ik veel gebruik van VisualC/C++, en Adobe photoshop. Stabiliteit is dus eigelijk voornamelijk een pre, vanwege het debuggen enzo. Het ding hoeft geen uptime te hebben van 99.99997% ofzo. hij gaat ''savonds gewoon weer uit.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

abit en msi dus ...

/me snapt dat geneuzel niet van "stabiel moederbord"
zolang je niet overclocked zijn alle moederboden wel stabiel
opmerking: ik bekijk alles vanuit ''consument workstation markt'' en niet vanuit fullstressed server markt
Maar server moederborden blijven interessant vanwege (1 of meer) onboard netwerkkaarten, firewire, ultrascsi, etc.

afgaand op eisen van the-russian, wil die gewoon een dual pc met win2k ofzo. Dan is Tyan/Supermicro overkill (kan je beter centjes aan meer geheugen en snellere processoren uitgeven). Win2k Pro crasht toch wel een keertje, met of zonder 1000 gulden serverboard.

• Abbadon
  • Laatst online: 17:57
Een Dual BX of GX is misschien ook een leuke optie. Moederborden met deze chipset zijn uitermate stabiel. Bij bijvoorbeeld venemacomputers.nl hebben ze zowel de Supermicro P6DBE (DualBX, 308,-) als de P6DGE (DualGX, 370,-). De laatste heeft zelfs een nog iets betere memory performance dan de BX, én je kan er vier 512MB modules op kwijt:). Prik er twee Slot 1 pentiums op (750, 800, 850 of 1000MHz) en je bent ''t mannetje. Weet dat deze borden maximaal ATA/33 hebben, wil je meer, dan moet je er een ATA/100 PCI controller op prikken. Daarnaast zijn dit ook ''maar'' 100MHz borden, echter, de snelheid is bijna gelijk aan een ViA Dualbord draaiend op 133MHz.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1