[BC3] Op ''nieuwe'' Dreamcast geen backups spelen??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey,

Ik hoorde laatst dat je op de ''nieuwe'' dreamcasts (dus de ''verse'', pas gefabriceerde) geen backups meer kunt spelen.

-Is dit waar?
-Zo ja, is er wat aan te doen?

Ik moet er ABSOLUUT niet aan denken, dat ik straks geen backup kan gebruiken van bijvoorbeeld ChuChu Rocket (die je er ''gratis'' bij krijgt..) als ik em per ongeluk doorslik ofzow.

- Moet je niet een bepaald schroefje aandraaien ofzow?

THX :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Moet je niet een bepaald schroefje aandraaien ofzow?
Niet in je Dreamcast, maar..... ;)

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55

Radeon

Today is a good day to die

Wat heb je nou aan een Dreamcast die wordt niet meer gemaakt omdat SEGA stopt met het maken van Console''s.
En heel veel developers maken nu al geen spellen meer voor dit console.

It's never easy.....

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Op zondag 22 april 2001 12:40 schreef hirogene het volgende:
Wat heb je nou aan een Dreamcast die wordt niet meer gemaakt omdat SEGA stopt met het maken van Console''s.
En heel veel developers maken nu al geen spellen meer voor dit console.
eeehh.. dit vroeg ik niet, maar ik wil best ff antwoorden hoor. Ik koop een DC omdat er al geweldige spellen gemaakt zijn; Crazy Taxi, Shen Mue en MSR bijvoobeeld.

Overigens Sonic II en Shen Mue II zijn 2 v/d geweldige titels die dit jaar nog uit zullen komen. Ik kan zo 60 super spellen opnoemen.

DC rulez :7 ...maar alleen als je backups kan spelen..

" Play the violent strings of my symphony "

• BC3 Victim
Dreamcast ZUIGT BALLEN man...

koop een goeie pc (als je die nog niet hebt)
daar kun je ook DC games op spelen gewoon ff een emulator downen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Symphony-X
Op zondag 22 april 2001 18:01 schreef R3d_St0rm het volgende:
Dreamcast ZUIGT BALLEN man...

koop een goeie pc (als je die nog niet hebt)
daar kun je ook DC games op spelen gewoon ff een emulator downen
Wat een vreselijke onzin zeg!
Er is overigens nog helemaal geen goede DC emulator, en ookal was tie dur wél; dan is het nooit zo goed als the real thing. Kijk dan naar N64 emulatie...is dat goed? Nee, dat stinkt nog steeds terwijl N64 toch al een stuk langer bestaat.

Nogmaals, dit is geen antwoord op mijn vraag!!!
Graag on-topic blijven.

:* dank u.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 19:17 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

Wat een vreselijke onzin zeg!
Er is overigens nog helemaal geen goede DC emulator, en ookal was tie dur wél; dan is het nooit zo goed als the real thing. Kijk dan naar N64 emulatie...is dat goed? Nee, dat stinkt nog steeds terwijl N64 toch al een stuk langer bestaat.

Nogmaals, dit is geen antwoord op mijn vraag!!!
Graag on-topic blijven.

:* dank u.
Wel als je een voodoo kaart hebt :9~

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Op zondag 22 april 2001 20:42 schreef Dutch_man het volgende:

[..]

Wel als je een voodoo kaart hebt :9~
Haha, nog grotere onzin! :):):)

Sempron 3800+ 8k9a7i

• BC3 Victim
Mocht je nu een nieuwe pal/dreamcast kopen dan kun je zonder problemen selfbootable backups afspelen. >:)

• Symphony-X
Op zondag 22 april 2001 20:54 schreef mp3spelers.nl het volgende:
Mocht je nu een nieuwe pal/dreamcast kopen dan kun je zonder problemen selfbootable backups afspelen. >:)
Ehhh.. Wat moet ik hier precies van denken..?
Bedoel je dat je geen bootdisk kunt gebruiken ofzow..?

• BC3 Victim
Als je een selfbootable dreamcast backup game hebt dan hoef je geen bootdisc meer gebruiken, want het file''tje wat de boot mogelijk maakt zit al voor het spel.
En dus is modificeren overbodig. >:)

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er zou in japan een nieuwe batch dreamcasts in de rolatie zijn die alleen gdrom''s kunnen lezen, en niet het formaat waarin de rips worden omgezet. Dit zou echter betekenen dat een hoop demo''s en andere programma''s zoals bleemcast het ook niet meer zouden doen, omdat deze van hetzelfde formaat gebruik maken. Ik weet niet of sega toch wil doorzetten met deze andere dreamcasts, gezien het aantal apps die niet meer zouden draaien.

Ik hoop het niet iig. Moet er niet aan denken dat mun dc stuk gaat, zit ik met al die backups... 8-)

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 20:45 schreef Davidoff het volgende:

[..]

Haha, nog grotere onzin! :):):)
Nou de eniste N64 Emulator die goed werkt is UltraHLE maar daar heb je wel Glide voor nodig.

Kom nou niet met Glde wrappers aan want die zijn lang niet zo goed als gewoon driect via voodoo ofzo.

• BC3 Victim
nou ja...een ding is zeker: mario 64 werkt prima op de pc, maar dat is dan ongeveer het enige....playstation is al wel erg goed ge-emuleerd, en dan bedoel ik niet dat brakke pakketje rotzooi waar bleem op staat.

Super NES en Megadrive zijn overigens vrijwel perfect ge-emuleerd, maar die zijn ook al wat ouder (maar daarom niet minder leuk)...

DC is niet ge-emuleerd...of er is een emu die een paar demos draait ofzo. Ik zou zo zeggen: koop een DC en een PC, ze zijn allebei top.

En op die Playstation 2 emulator kunnen we ook nog wel even wachten.

Pagina: 1