[BC3] Klote service Canon

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hieronder volgt een maildiscussie met de helpdesk van Canon.

Bedankt hoor canon, service ho maar

Geachte helpdesk

De installatie van de scanner lijkt goed te verlopen, maar de scanner is niet terug te vinden in het configuratiescherm. Een readme file bij de drivers vertelt dat er inderdaad
problemen kunnen optreden bij het kopieeren van bestanden naar c:\Winnt bij gebruik van NTFS in windows 2000. Er zou dan geen permissie zijn om de bestanden erheen te schrijven.
Ik heb zowel de bijgeleverde drivers als de meest recente van het internet geprobeerd.
Is er een mogelijkheid om de installatie handmatig uit te voeren of om de instellingen van windows
zodanig te wijzigen dat de installatie wel mogelijk is?

"..."

Geachte klant,

Naar aanleiding van uw mail moet ik u helaas melden dat ik u niet verder kan helpen met dit probleem.
Windows NT 4.0 en Windows 2000 zijn professionele besturingssystemen waar u veel kunt instellen.
Wij beschikken echter niet over voldoende inzicht in Windows NT 4.0 en Windows 2000 om u goed support te bieden.

Met vriendelijke groet, Canon Helpdesk (SB)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
zijn professionele besturingssystemen waar u veel kunt instellen.
Wij beschikken echter niet over voldoende inzicht in Windows NT 4.0 en Windows 2000 om u goed support te bieden.
----

Kortom, als het professioneel wordt, of met veel instelmogelijkheden, dan kunnen hun het niet.....

Niet echt een professioneel antwoord, maarja, wat had je verwacht? |:(

Ik hoop dat het je wel nog lukt om die scanner aan de praat te krijgen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

als je hier nou es post wat je probs precies zijn, dan kunnen sommigen je misschien beter helpen dan die helpdesk, die waarschijnlijk, zoals gewoonlijk, uit ''LTS-afgestudeerden'' >:)bestaat.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• BC3 Victim
Probs zijn niet zo belangrijk, was een scanner die ik van een huisgenoot had geleend en die heeft hem nu weer terug (werkend op windows 98).
Dit berichtje is slechts ter illustratie van de service voor een windows 2000 compatible scanner onder windows 2000.

Misschien dat anderen het probleem ook gaan tegenkomen, toch maar wat meer info:

Model: Canoscan n640p
Merk en Type PC: asus K7m, amd athlon 550, 256 mb OEM, Asus v3800

quote uit readme bij de drivers:

On Windows NT 4.0 and Windows 2000, it is required that the
administrator install the product. In case of the file system of \winnt is
NTFS on Windows NT 4.0 and Windows 2000, the TWAIN modules may not call. Due
to the security issue, the TWAIN modules are not able to write on the \winnt
directory. Contact the administrator.

end quote

• BC3 Victim
Ik heb ze geinformeerd wat er na installatie wel aanwezig was:

Windows zelf beschikt over de benodigde TWAIN bestanden (zoals beschreven in
http://www.twain.com. In de folder :/winnt/twain_32 is ondermeer de
map CanonCSP3 aanwezig, met hierin het bestand csp_twn.ds

Hun antwoord hierop was of ik wel weet wat een printerkabel is, of het apparaat wel spanning krijgt en meer van die onzin.

• BC3 Victim
WinNT\Twain\*.dll
lichtje aan, kabel aangesloten
zou moeten werken lijkt mij...

Veel meer hoeft er bij mij ook niet te gebeuren in Win98SE, of het moet een registry verwijzing zijn naar die WinNT\Twain\*.dll maar dat zou ik zo snel niet weten.

En als je in WinNT\Twain\*.dll toch die bestanden hebt, was al duidelijk dat je admin rechten had.

Kortom... ik denk dat die driver :r gewoon niet werkt onder Win2K

Pagina: 1