Toon posts:

[BC3] Hoe mijn fans aan te sluiten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu mijn computer in een andere kast zetten en daar zitten 4 fans in die ik wil laten draaien op 5 Volt.

Hoe moet ik die nu aansluiten ?

Kun die fans allemaal via elkaar linken of moeten ze allemaal apart op de voeding ?

Verwijderd

op de rode (5 volt)en de zwarte draad (nul)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een stekker met 4 aansluitpunten en je kunt ze doorlinken of apart aansluiten maar weet niet welke van de twee ?

Verwijderd

je hebt drie kleuren vanaf de voeding
geel 12Volt
rood 5 Volt
zwart Massa

je zorgt ervoor dat je de fan''s bij elkaar
opsoldeerd en zet op de 5volt

je kan ze ook op 7 laten draaien dan gebruik
je de zwarte niet als de massa maar de rode
en de gele als plus

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
4 fans in die ik wil laten draaien op 5 Volt.
----
ligt er maar net aan of ze dan nog willen draaien...

maar andere mogelijkheden:

2 in serie (6 volt per Fan) op de 12V [geel/zwart]
4 parallel op 7 Volt (7 volt per Fan) [geel/rood]
4 over (vermogens)weerstand op de 12V [geel/zwart]

overigens kunnen niet alle voedingen de 7 volt tweak hebben, dat merk je snel genoeg als je voedingsventilator een ander toerental gaat maken, of de voeding in zijn kortsluitbeveiliging schiet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Knip een voedingkabel (zo''n dinges met 4draden die naar de hdd en cdrom gaat) door.

Pak een dradenklem of lusterklem of hoe heet zo''n dinges in het hollands?

Herstel die kabel met die dradenklem en verbind vanuit die dradenklem aan de rode en de zwarte de ventilatoren op 5 V.

Elektriciteitlessen geven zonder tekeningen zijn echt vreselijk.:(

• BC3 Victim
Heb ik ook nog ff vraagje. D''r zitten 4 draden aan de stekkers (zowel floppy als hd stekkers): rood, geel en 2 x zwart. Nou heb ik een de fan gehaald uit een oude AT voeding en daar zitten 2 draadjes aan:
1 x rood en 1 x zwart. Waar moet ik nou die zwarte kabel van die fan op aasluiten?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
geel 12Volt
zwart Massa
zwart Massa
rood 5 Volt

rood (fan) op rood (connector) + zwart (fan) op zwart (connector) = 5volt
rood (fan) op geel (connector) + zwart (fan) op zwart (connector) = 12volt
rood (fan) op geel (connector) + zwart (fan) op rood (connector) = 7volt

• BC3 Victim
ThAnX!!!! :) :D :P

• BC3 Victim
graag gedaan!

en nu nog wieltjes onder je toren?

Pagina: 1