[BC3] Spontane reboots: Voeding, koeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hallo,

Allereerst, excuses als ik dit in het verkeerde forum plaats, ik weet namelijk nog niet zeker wat de oorzaak van het probleem is dus post ik het hier.

Ik heb de laatste tijd last van spontane reboots. Vooral als ik met mediaplayer muziek luister, tegelijk ICQ en Internet, wil mijn Pc nog wel eens spontaan rebooten.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Na de reboot check ik in de BIOS de Temp van de CPU en die lijkt goed: 41 graden. Ik vermoed dat de voeding het niet trekt... Zou dit kunnen?
Of ligt het aan mediaplayer? Ik heb nog nooit meegemaakt dat de Pc reboote zonder dat mediaplayer aanstond, maar zo''n programma zorgt toch niet voor spontane reboots?

Specs:
Asus P3b-f
Intel P3 500
128 Mb ram
Viper v770
Sb Live 1024
Hauppage Tv kaart
Hq-08 kast met orginele voeding

Ik draai Win2k met de orginele mediaplayer, dat is dus nog niet versie 7.x.

Ik heb 2 extra coolers aangesloten, 1 op de videokaart en 1 8x8 fan voorin de kast. In totaal draaien er dus 4 coolers.

Alvast bedankt,

Koen Roumen
k.roumen@home.nl

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi !
Ik denk dat ik weet wat je probleem is. Als windows 2000 een fout herkend reboot hij standaard automatisch. Dit kan je uitzetten door met de rechterknop op my computer te klikken dan properties. Dan ga je naar advanced en naar Startup en Recovery. Daar hebt je een optie om auto reboot uit te zetten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Paradise
  • Niet online
Je hebt gelijk. Nu reboot de Pc niet meer. Maar nog steeds een probleem :(

Als ik nu een video afspeel samen met ICQ, krijg ik een blauw scherm, muziek blijft hangen en zie ik staan:
fout tussen 000xblabla en 1010xblabla. Bezig met het maken van geheugendump.
En dan zit het zaakje vast en kan ik alsnog rebooten. Wat kan er nog meer aan de hand zijn?

• Paradise
  • Niet online
Ik ben er onderhand achter dat het niet aan Mediaplayer ligt. Het enige waar de Pc op vastloopt / reboot is het afspelen van mpg / avi filmpjes in een klein schermpje.

Maakt niet uit of dat met Reaplayer, Windows Mediaplayer 6.4 of 7x gebeurt. Iemand nog meer suggesties?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Misschien dat het aan je hd of cd-speler ligt, dat die zwaar belast wordt als je de hd erop volle kracht bijgooit...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen