Toon posts:

[BC3] Max. intern geheugen PI-233 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel intern geheugen kan er maximaal op een PI-233 werken ? De ruimte is er wel voor, maar kan deze config bv. wel 128 Mb aan ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

128 moet absoluut kunnen. 256 meestal ook.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

512mb

:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 21 april 2001 22:38 schreef grazymossel het volgende:
512mb

:)
Er zijn misschien best borden die het ondersteunen, maar oudere borden gaan niet verder dan 128MB en bijv de Asus TX97 gaat tot 256MB.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ouwe Pentium borden:

430TX-chipset gaat tot 256MB volgens het boekje, geen ervaring

430VX-chipset gaat tot 128MB volgens het boekje, maar er wordt maar 2*16MB ondersteunt ik heb als meer dan 10 borden getest.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn museumstuk: 256MB (2x 128MB) al zit er nu 128+32 in.

(PI-133@166)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Max mem is misschien interessant, maar relevanter is hoeveel daarvan cachable is; de Intel VX en TX konden bijvoorbeeld max 64MB cachen. Op die systemen was dus 96MB langzamer dan 64MB. De HX had native ook maar 64MB, maar HX mobos konden met een extra tagram uitgevoerd worden om een gig te kunnen cachen. Van non-Intel chipsets weet ik het niet zo zeker, maar met een VX of TX sys ben je echt zeer zelden beter uit met meer dan 64MB

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Maar meer (eventueel non cached) RAM is altijd beter dan een swappende harddisk....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 22 april 2001 09:30 schreef JanKees het volgende:
Maar meer (eventueel non cached) RAM is altijd beter dan een swappende harddisk....
Het lullige was alleen dat Windows 95 (misschien is dat bij 98/ME veranderd) essentiele onderdelen van het OS achterin het geheugen plaatste waardoor dat in een non-cached gebied terecht kwam en het systeem aanzienlijk trager werd.

Pagina: 1