Toon posts:

[BC3] I/O-fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p1 150 Mhz op de kopgetikt maar als je hem opstart dan geeft hij na een tijdje een fout: " i/o-fout plaats een andere diskette en druk op een toets om verder te gaan ". Ik heb bij een vriend van mij alles uit elkaar gehaald maar ik kan de oorzaak niet vinden. Ik heb het met een ander hd geprobeert en met een andere diskette drive en met een andere voeding. Maar nu geeft ie ook aan dat er geen Hd meer in zit :( . Ik snap er niks meer van. Ook als je er een bootdisk in doet geeft ie gewoon dezelfde error aan. Oja en ook de cd-rom is volgens dat ding niet aanwezig. Ik ben bang dat ik heb niet meer aan de gang krijg.

P1 150 Mhz
32 Mb sdram
vaag naamloos mobo
1 gig Hd
32x cd-rom
230 watt voeding
voodoo rush 6mb vidoekaart (doet het wel goed in een andere pc)

Weet iemand een oplossing want ik weet echt niet meer wat ik moet doen. :(:(:(

bvd.

Verwijderd

mischien een keer je cmosdata clearen.

en als je hd en cdrom op de zelfde idekabel zitten ff kijken of ze niet allebei op master staan of zo.

floppy kabel niet verkeerd om ?
op oude systemen kan die op 4 manieren !!(en er is maar een goede manier)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
<mobo>---------------------<B:/slave>-----<A:/master>

rode draad bij pin1 dichts bij de voeding (behalve bij floppies)

en het zou kunnen dat de bios van het mobo gaar is... (bijv. verkeerd geflashed met andere chipset bios)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
oke.. Ik heb de cmos gecleared en het met ander ide kabels geprobeert maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb er een ander hd aangehangen maar die detecteert ie niet. Maar als ik de oude hd er aan hang detecteert ie die wel :? :? .

Eerst wilde die ook al de floppy drive niet pakken maar dat doet nu wel weer. Maar nu geeft ie aan dat er een foute bootdisk inzit :? . en er zit toch echt wel een goede bootdisk in. :(:( en volgens mij zit alles goed aan gesloten.

Zou het dan toch aan de mobo en/of proc liggen????