[BC3] agp aperture size

Pagina: 1
Acties:

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-03 18:10
ja...

ik heb hier wel een boekje van mn mainboard
maar daar staat er weinig over in.
maar de vraag is maakt het uit als je die size verhoogt, verlaagt??

hij staat nu op 64 mb, moet ie hoger voor betere performance in 3d stuff(games)?

specs:

tbird 750(100x7.5)
256mb pc100
asus v6800(?) geforce1 ddr 32mb
rest maakt in dit geval volgens mij nie uit..

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Verwijderd

zou ik eigenlijk ook wel eens willen weten!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Gewoon op de helft van de hoeveel systeemgeheugen zetten (tenzij je erg veel geheugen hebt,meer dan 256MB, dan is 128MB altijd wel voldoende). AGP Aperture size houdt in de hoeveelheid geheugen die de videokaart maximaal tot haar beschikking krijgt voor het opslaan van textures in het systeemgeheugen. Iig niet lager dan 4 zetten want dan wordt AGP texturing helemaal uitgeschakeld :o ..

PC Specs

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Heb ik ook wel''s over gelezen, volgens mij was ''t beste om de aperture size het dubbele van je videoplank-RAM in te stellen..........

''k Heb zelf een TNT2 Ultra met32mb RAM, dus 64mb aperture :)

Ik heb ''m ook wel''s op 128 geprobeerd (heb toch 256mb SDRAM :)), maar met3dMarkging m''n score er niet echt op vooruit, dus ikhou''t hierbij!!!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 21 april 2001 19:57 schreef Keescpk het volgende:
http://www.google.com/search?q=aperture+size&hl=nl&lr=
Ehm.. Ik heb geen chineese ondersteuning voor IE en bij de eerste link kreeg ik meteen dit te zien:) :

AGP Aperture Size(MB)ŸßÌ庬Òå

--------------------------------------------------------------------------------
http://tech.sina.com.cn 2001Äê02ÔÂ28ÈÕ ÌìŒ«Íø DEMOND
¡¡¡¡ÄãÖªµÀBIOSÖÐCHIPSET FEATURES SETUPµÄAGP Aperture Size(MB)ŸßÌ庬ÒåÂð£¿

¡¡¡¡Èçœñ£¬Ö÷°åµÄÆ·ÅÆ¿ÉΜÖÖÀàÆëÈ«£¬¹ŜÄÜÒ²ÈÕÒæÇ÷ÏòžüŒÓÍêÉÆ£¬¶øÇÒ³§ŒÒ¶Œ¿ŒÂǵœ¶ÔÊг¡·Ý¶î×îŽó³Ì¶ÈµÄÓµÓУ¬ËùÒÔ²»œöÔÚ°ü×°ÉÏ·ÑŸ¡ÐÄËŒ¶øÇÒÌṩÁËÓźñµÄÊÛºó·þÎñ¡£œñÌìµÄ»°Ìâ²»ÊÇÔÚ³ÆÔÞÒÑŸ­ÓµÓÐµÄ³ÉŒš£¬¶øÊÇÔÚÌá³öÁËÒ»ÒìÒ飬ÏëºÍŽóŒÒ¹²Í¬ÌœÌÖ¡£ŽóŒÒ¶Œ¿ÉÄÜÇ××ÔÉèÖùý×ÔŒº°®»úµÄBIOS£¬°ŽÕÕ×îŒÑÓÅ»¯·œ·šœøÐÐÉèÖÃBIOS²ÎÊý£¬Žïµœž÷žöÓ²ŒþžüºÃµÄЭµ÷¹€×÷¡£²»ÖªµÀž÷λÊÇ·ñ×¢ÒⵜBIOSÖÐCHIPSET FEATURES SETUPÑ¡ÏîÖеÄAGP Aperture Size(MB)Ò»Ïî¡£Ò²ÐíÄã×¢

Daarom vinden mensen GoT zo handig (nederlands :))

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-03 18:10
yep!

:)

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
die van mij zit op 128mb,met 256mb of meer probeer alebij 64mb en 128mb,als alles goed loopt op 128mb dan laat het daar op staan,ik heb ergens gelezen dat 128mb is best maar weet niet waar..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kheb ergens in een xtreem uitgebreide bios faq gelezen dat je pc-geheugen gedeeld door 2,5 het beste is. Mits het maar minstens 32 mb blijft. Aanbevolen waardes waren: 64 en 128 mb.
Ik heb voor de gein trouwes het allerlaagste en het allerhoogste (8 en 256 mb) van mijn mobo zitten benchmarken met een videobenchmarkje. Conclusie: waar je het ook op zet, het maakt nog geen honderdste fps uit...

Ik heb trouwes een p5a met k6-2 500 Mhz, 160 MB geheugen en een voodoo3 2000 AGP

• BC3 Victim
ik heb 192MB RAM, en aperture size op 128MB., de score in 3dmark2001 ging er op vooruit!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

[quote]Op zaterdag 21 april 2001 20:04 schreef InterCC het volgende:

[..]

Ehm.. Ik heb geen chineese ondersteuning voor IE en bij de eerste link kreeg ik meteen dit te zien:) :

397000 links en daar heb je nog niet genoeg aan ? |:(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 21 april 2001 20:32 schreef Keescpk het volgende:
[..]

97000 links en daar heb je nog niet genoeg aan ? |:(
Ehm.. Dat was niet lullig bedoeld hoor..

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
ik kan die van mij niet hoger dan 64MB zetten

Flickr

Verwijderd

Het AGP aperture size is afhankelijk van je geheugensgrootte.

Als je 128MB heb dan kan je max 64MB instellen dan krijg je vga-kaart 64MB en er is 64MB ram in een zware 3Dmark2001test of een zware game. Als je 32MB instelt dan krijg je vga-kaart 32MB en er is 96MB ram. In windhoos is er 128MB vrij.

Je moet het uitzoeken, het is afhankelijk van je geheugens hoeveelheden en je game/computerstijl.

• BC3 Victim
512MB RAM -> 128MB AGP Aperture
256MB RAM -> 128MB AGP Aperture
128MB RAM -> 64MB AGP Aperture
64MB RAM -> 32MB of minder

Althans volgens mijn mobo handleiding.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:51

t3q

Say yes to teq

De mijne staat op 128mb terwijl ik 128mb ram heb.Als ik de agp size op 64mb zet dan lukt de laatste test in 3dmark 2000 niet waarbij die die verschillende rendering testen doet met de verschillende groottes geheugen.Als ie op 128 staat doet ie die test wel

Life goes as it goes.

• BC3 Victim
Dat ie op 64 een aantal testen overslaat bij 3dMark2000/2001 dat klopt... maar ja, het gaat er niet om of hij die testen kan doen, maar of het zin heeft voor de performance...

En kijk maar eens naar de resultaten van die specifieke testen die alleen lukken op 128Mb aparture: ik durf te wedden dat het niet speelbare fps/scores zijn.

Hoofdregels zijn in ieder geval:
- nooit groter dan systeemgeheugen
- altijd meer dan videogeheugen
- ongeveer de helft van systeemgeheugen

Pagina: 1