Toon posts:

[BC3] Heb ik gaar geheugen gekocht ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken nieuw geheugen bij me computer gepropt (naamloos)
Nu blijt bij het opstarten vaak het opstartscherm van windows98 hangen.. en duurt het een minuut of 3 voordat ie verder gaat. volgens mij is dit een typisch voorbeeld van veels te goedkoop geheugen..
Voor de rest hangt ie ook regelmatig..
(kan maar 2,5 uur stabiel draaien)

Verwijderd

Topicstarter
owja.. ffe vergeten te vertellen.. voor de uitbreiding deed hij niet zo heel erg raar..

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
OP welke latencies draait het ?
Zorg dat je het op 3-3-3 hebt draaien, dan zou het goed moeten werken, anders moet je gewoon terug gaan naar de winkel.

En dat stilstaan tijdens het booten, ligt vaak aan een netwerkkaart die geen netwerk kan vinden, en dus een timeout afwacht.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik m''n cas-latenties e.d. veranderen in de bios ? Ik kan de 3 functies niet actief maken, (cas+ras e.d.)
Afbeeldingslocatie: http://www.jamathi.nl/cas.jpg

• PTR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PTR

Moet je ff de optie ''SDRAM Config: [By SPD]'' op manual zetten.
Wat bij mij ook hielp, was de stripjes omwisselen.

Verwijderd

Uit het plaatje is te zien dat je CAS en RAS beide op 3-3-3 staan. Dit is dus in orde. Probeer nog eens je PC op te starten zonder de nieuwe RAM module. Als dit goed werkt zou ik een nieuw module halen in de winkel.

PS. Wordt de memorytest tijdens het booten wel goed uitgevoerd?

PS. De module met meeste RAM moet in het eerste slot. Bv. eerst 256MB en dan 128MB in het volgende slot.

Verwijderd

Topicstarter
ow. de modules zijn 2 * 128 mb. dus daar kan het niet aan liggen.
De memory test wordt in het begin wel goed uitgevoerd.
Wat wel raar is, als ik 3dmark2001 heb gedraait en ik reboot m''n computer, dan gaat de memory-test heel langzaam en schokkend.
Dit gebeurd wel vaker, niet aleen specifiek met 3dmark2001.

• PTR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PTR

Tja...probeer het eerst met alleen de nieuwe strip op de standaard bios instellingen, dus alles default (via ''load setup defaults'' ofzoiet), behalve de sdram config optie, zet die op manual & de timings op 3 & zet die spread spectrum ook maar uit. Is het probleem er nog->strip ruilen. Heb je ook wel goed gecheckt op bus snelheid (100 of 133)?

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 11:37 schreef p_t_r het volgende:
[..] spread spectrum ook maar uit [..]
Inderdaad. Zet die Spread Spectrum Control maar uit. Dat is helemaal niet nodig en wordt geadviseerd om die te disable-en.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
voor zover ik vanaf hier iets nuttigs kan zeggen:
- of je hebt 100MHz gekocht en dat heb je laten lopen op 133MHz.
- of je geheugen is gaar, breng het zo snel mogelijk terug naar de winkel.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Pagina: 1