[BC3] Onstabiele PC

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
Hoi, ik heb een probleem. Pas een celeron700 systeempje gekoopt voor mijn vriendin; maar het geval wil absoluut niet stabiel Win98SE draaien. Heb al 4x opnieuw geïnstalled e.d. Als ik hem hier heb lijkt hij alles goed te doen, maar zodra ik het ding bij haar neerzet of bij haar reinstall, loopt hij snel in de soep. Allerlei foutmeldingen in programma''s direct na het booten. Maar niet elke keer in dezelfde programma''s... Ook registerfouten komen keer op keer tevoorschijn. Volgens mij ligt het dus aan 1 van de drivers; of aan het feit dat de contactdoos bij haar niet geaard is. Kan dat dergelijke fouten veroorzaken? Of misschien nog andere tips? HULP! :P

Dat dan weer wel......

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Tja, die ongeaarde contactdoos he :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Foxfire
Kan dat dergelijke foutjes veroorzaken???

Dat dan weer wel......

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kan een ongeaard stopcontact echt zorgen voor instabiliteit of was dat een grap? :?

Als dat echt waar is dan moet ik erg lachen om mijn vriend met zijn ongeaarde verdeelstekker. >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Een geaarde/ongeaarde contactdoos maakt echt geen mieter uit :9

Verwijderd

Euh... tsjah.

Misschien wordt de pc daar te heet (vlak bij radiator ofzo?). Hitte zorgt voor ''n hoop onstabiliteit en de meest vreemde errors.

Rob

(of doet je vriendin allerlei gekke dingen met je pc... in een sopje zetten en zo....?)

• BC3 Victim
Er zit zeker een AOPEN mobo in???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik had dezelfde problemen. Allemaal fouten en registery error''s..

Mijn probleem was de HD.. Die is overleden.. best klote, maar ja.. shit happends.

• Wimpy006
  • Laatst online: 21-08 10:49
Je moet dan je kast maar eens aanraken en de verwarming of zo. Voel je toch wel 110V restspanning. Denk eigenlijk niet dat tot instabiliteit kan leiden. Eerder ram te hoge snelheid laten draaien of zo. (lijkt me stug met celeron, maar je raad het noooit :P )

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Aard je computer voor de zekerheid toch maar.

Verwijderd

dat is leuk , dus als de spanning "lekt" via je kast halveert de spanning

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 21 april 2001 19:31 schreef triple--6 het volgende:
dat is leuk , dus als de spanning "lekt" via je kast halveert de spanning
Nee. Natuurlijk niet!

• BC3 Victim
Krijg je met een celly |:(

• Wimpy006
  • Laatst online: 21-08 10:49
ydox is zo te zien echt een hardware kenner ;)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Foxfire
Ahw great. Dus jullie weten het ook niet :P

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Dit ligt aan je hdd of het geheugen is niet helemaal ok. (ook al wordt er bij het booten geen fout ontdekt)
Waarschijnlijk hd. Heb ook een hd van 3.2G die het alleen goed doet als ik de eerste 600mb leeg laat en dan een partitie maak op de rest. Ik denk dat bij die schijf een kop contact heeft gemaakt met het oppervlak.

Verwijderd

Heb het zelfde probleem ook eens gehad,
Een contactdoos met randaarde aangelegd en weg was het probleem...:)

Probeer anders een een verlengsnoer uit de keuken ofzow....daar is meestal wel aarde...

• BC3 Victim
Als je je pc niet aan een geaard stopcontact drukt krijg je statische electrischetijd wat sommige onderdelen op je mobo etc niet errug fijn vinden
En die statische electischitijd kan soms hoog oplopen :+

• BC3 Victim
Eigen ervaring: ongeaard = problemen

Verwijderd

[mierenneukuh!]
Het is instabiel ipv onstabiel en het is gekocht ipv gekoopt ;)
[/mierenneukuh!]

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Een aarding zorgt er ook voor dat hogere harmonische vervuiling in de netspanning worden afgevoerd. Daardoor wordt de voeding van je pc minder belast en kan deze stabieler worden.
Het kan in ieder geval zeker geen kwaad.

• BC3 Victim
En het is mierenneuken ipv mierenneukuh. :P

Verwijderd

Ik zou zeggen: Geheugen niet OK, cpu wordt te warm of misschien een kapotte hd.

Lijkt me niet dat zoiets aan aarding ligt.

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 20:19 schreef YdoX het volgende:
Krijg je met een celly |:(
als ik jou was zou ik met mijn hoofd tegen een echte muur gaan bonken, want er komt onzin uit. :r

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:00
Spanning uit het stopcontact wel goed?.

Do as I say, don't do as I do.

• BC3 Victim
Of staat er een ander apparaat in de buurt (ijskast ofzo)die gek loopt te doen?
Ik zou het op een geaard stopkontact prob. en op een andere groep.
moederboard kan ook nog de oorzaak zijn (esd ellende)heb ik ook gehad wordt je gek van.
suc6

Verwijderd

Ik heb ook zo''n g*dv*rd*mm* kl*t* computer moeten herstellen. Als het bij mij staat is het goed, maar als ik het bij de klant neerzet, dan krijg je alle soorten foutmeldingen die je kan bedenken.

Een bios met "hit ^§$% to enter s#t@@" en een scandisk die fat-fouten geeft, windozen die doorcrashen.

Ik denk dat het aan die k*t verne*kende B*GFOOT pl*tvoeten zijn godverdomme klote kut verneukende mkz klootschijven.

Verwijderd

Euh wat is het verschil tussen een Antwerpse en een Den Haagse stopcontact.

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Geheugen kapot misschien? Klinkt in ieder geval wel zo!!!

• Foxfire
Conclusie: Het was de RAM... na verwisseling van de RAM werkte alles perfect.
Heb hem trouwens wel geaard... via de radiator. Ben ik eigelijk op tegen maar er zat nix anders in de buurt in dat studentenhuis... ;-)
Zit wel overspanningsbeveiliging tussen, 3 gulden bij het kruidvat!! Je kunt er je pc niet aan wagen!! TIP! Bescherm je pc tegen overspanning! Het kost bijna nix ;)

Dat dan weer wel......

Pagina: 1