Toon posts:

[BC3] Primary ide controller naar de $%$#% ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje wazig verhaaltje.....zonder IDE kabel doen ze het wel :? Mag je een keer hier langskomen, dat wil ik ook wel. Scheelt een hoop clutter.

Ide kabel niet naar de klote?

Verwijderd

Aaaaaaaaaaaaahhh.....

Heb net mijn nieuwe harddisk ingebouwd, doet ie het niet. Ik de oude erin gehangen, werkt ook niet meer. Ik de schijven aangesloten zonder de ide-kabel aan te sluiten, werken ze wel. Andere ide-kabel, werken ze weer niet. Schijven aangesloten op de secondary ide controller, werken ze wel weer.

Betekent dit dat mijn primary ide controller naar de malle pietjes is?

Dat moederbord is net 4 dagen oud... :(

Verwijderd

Wat ik bedoel is dat ze wel opspinnen als er geen ide kabel aanzit. Als er wel een ide kabel aanzit spinnen ze niet op.

Als ik de schijven via de zelfde kabel op de secondary ide controller aansluit doen ze het wel. Dus ligt niet aan de kabel dacht ik zo.

Verwijderd

De kabel er misschien verkeerd-om op?

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 16:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
De kabel er misschien verkeerd-om op?
Hij past er maar op 1 manier op....

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Ten eerste: indien je een ATA66 kabel gebruikt, dan dien je ervoor te zorgen dat de blauwe connectior op het moederbord is aangesloten.
Ga naar je Bios->IntergratedPeripherals-> Onboard IDE1 controller, staat deze wel aan?
Zijn de jumpers van je HD wel goed geconfigureerd?

Goedluck, P.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
..."Hij past er maar op 1 manier op"

Als je bedoelt de rode draad, pin1, dichts bij de voeding, dan kan dat kloppen, maar er is ''passen'' en ''passen'':

...
<mobo>-----<slave>-----<master>
<mobo>-----<master>-----<slave>
<slave>-----<mobo>-----<master>
...

dit klopt wel:
<mobo>-----<slave>-----<master>

Zet in je Bios eens alles op <Auto>, en check je jumpering.

Maar als je de mobo connector lostrekt van de secundair (waar hij het wel doet) en prikt op de primair (waarna hij het niet doet) dan lijkt mij een lamme connector, of een chipset probleem...
Raar, want als primair kapot gaat, zou secundair ook kapot zijn (zelfde chip).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Raar, want als primair kapot gaat, zou secundair ook kapot zijn (zelfde chip).
Is inderdaad raar, maarniet onmogelijk. Ik heb het gisteren nl. nog gezien bij een oud mobo. Primary ide fucked up, maar secondary prima. Ach ja, voor een oud bakkie met 1 hd + 1 cd-rom is dat voldoende.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
tip from the master:
als je net een nieuw mobo hebt en je hebt problemen, gewoon meteen omruilen, klaar. je zegt hij doet het niet en omruilen die hap...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 19:47 schreef hoerrr het volgende:
tip from the master:
als je net een nieuw mobo hebt en je hebt problemen, gewoon meteen omruilen, klaar. je zegt hij doet het niet en omruilen die hap...
Dat was ik ook van plan, alleen was dit het laatste exemplaar wat ze hadden liggen....

Verwijderd

Als er nog mensen zijn die willen weten wat het nou was.

Op zich was niet specifiek de primary of de secondary ide aansluiting naar de kloten, maar zodra ze beiden in gebruik werden genomen deed de primary het dus niet meer. Toen ik het moederbord de eerste keer had teruggebracht belden ze me ''s middags op dat het gewoon werkte. Dus ik dat ding thuis weer ingebouwd. Werkte het niet ! Ik helemaal pissed. Ik weer gebeld, bleek dat zij niet hadden getest met 2 ide apparaten. Dus nogmaals daar geweest, en warempel, het werkte niet. En inmiddels is het kreng al 4 weken in de reparatie. :(
Pagina: 1