Toon posts:

[BC3] advies nodig bij zelfbouw portable computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb advies nodig bij het bouwen zelfbouw portable computer. Ik noem het expres geen laptop, wat het idee is een makkelijk mee te nemen computer te bouwen, die niet onderweg bruik baar hoeft te zijn, dus geen toetsenbord en TFT scherm nodig. Dus wat ik dacht nodig te hebben is:

-laptop HD
-zo''n micro moederboard die ook in set-top boxen verdwijnen(maar waar vind ik die?)
- onboard grafische kaart
- rammetjes (''s logiesj)
- zo''n klein mogelijke kast.

Weet iemand een paar URLs van verkopers van dit soort spul. Als zo''n doos al kant en klaar bestaat hoor ik het graag, evenals andere gedachten rond het bouwen van een dergelijk doosje

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:56

Petuhr

FreeBSD

check www.virtualhideout.net voor de koffermods, en ga daar ff kijken of er wat bruikbaars tussenzit...

zou btw geen laptop HD nemen, want die zijn traaaaaag... 4800 RPM maar...

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:09
m''n neef had een pc in een pizza doos gebouwt...

is wel makkelijk me te nemen natuurlijk :)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31
laptop HD is niet fijn. een gewone HD neemt niet VEEL meer ruimte in, is een stuk sneller, en een stuk goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
toegegeven, een normale HD is sneller, goedkoper, maar een laptop HD is meer gebouwd op vervoer (hoewel dit probleem misschien niet zo groot is als je het ding uitgeschakeld vervoert, maar toch) en toch een stukje kleiner is.

Maar goed, dit is in dit stadium niet het belangrijkste punt: een micro mobo en een goede dozemaker meer. De case-mods op virtual hideout zijn erg strak, maar te groot en zwaar. Ik ben meer op zoek naar een laptop casing achtig iets.

Oh, nog iets dat ik vergeten was: een kleine voeding!

Verwijderd

welnee de harden schijfen kunne veel hebben hoor
voorbeeld:
ik werk in een schade bedrijf en er kwam een auto met een achterschade heel de kont van de auto was krom en open gespleten dus ik doe de koffer bak open en vind een compaq pc
ik moch de pc houden
thuis aan sluiten en wat denkje de hardschijf was gewoon heel nar die klap
het was westeren digital cafia 1,5g uit het jaar 96\97 geen badsectord hellemaal niks en dan ben jij bang van het vervoeren van een pc naar een ? toe

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 16:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ja, dat geloof ik ook. Tenminste ik zag op mijn oude 260 mb harde schijf een sticker zitten dat de garantie pas verviel bij blootstelling aan meer dan 75 G!

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
De koppen van een HD gaan altijd bij uitschakelen naar een een plaats waar eventueel contact met de schijven geen kwaad kan, de zogenoemde landingzone, zodat je bij transport wel safe zit. Toevallig de nieuwste PCM thuis liggen? Check dan pag. 133, over de harde schijf.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op zaterdag 21 april 2001 16:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
voorbeeld:
ik werk in een schade bedrijf en er kwam een auto met een achterschade heel de kont van de auto was krom en open gespleten dus ik doe de koffer bak open en vind een compaq pc
ik moch de pc houden
thuis aan sluiten en wat denkje de hardschijf was gewoon heel nar die klap
het was westeren digital cafia 1,5g uit het jaar 96\97 geen badsectord hellemaal niks en dan ben jij bang van het vervoeren van een pc naar een ? toe
Neem lessen Nederlands :) (8>

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Ivar
  • Laatst online: 20-07-2022
Er zijn wel zgn. Flex-ATX-moederborden verkrijgbaar (ASUS CUWE-FX/533 met Intel 810 chipset of de Shuttle Spacewalker FE22), die een onboard geluidskaart, een in de chipset geintegreerde 3D-videokaart met 4MB en een Ethernet aansluiting (Realtek 8139-chip) hebben. Alleen de ASUS heeft een printerpoort. Deze borden zijn eigenlijk gemaakt voor mini ATX kasten en zijn 17 bij 17 cm.

edit:
typo

• James_Watt
  • Laatst online: 15-08 15:56
Heb hier nog een Oud gebakje staan van ongeveer 10 kilo!

Is kompleet AT compatible met een standaard mainboard 3,5" Hd toetsenbord en soort LCD:?
Lijkt me goed om te upgraden voor je...:)

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Pagina: 1