Pier heeft voor mij (l33t newbie
) een PC bouwen howto inelkaar gedraaid. Ik wil dit graag delen met jullie, opdat jullie er dan ook gebruik van kunnen maken
Je kunt em hier vinden
Hij is nog wat aan de goedkope kant, maar ik ga hem nog bijspijkeren
Vragen/opmeringen/sugesties kunnen naar HlpDsK@pier.f2s.com
Ook vragen over hoe ik de naam van de emailadres bedacht heb.
Ook vragen over hoe ik de naam van de emailadres bedacht heb.
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Als ''ie dat nou op GoT post, dan kunnen we zoiets nog vinden ook
.
* Delerium denkt:"dat kan ik ook".
* Delerium denkt:"dat kan ik ook".
Natuurlijk kan ecteinasciddin dat ook, maar ecteinasciddin moet modden, pier heeft naast het beheren van 3 sites nog genoeg tijd over voor dingen zoals dit.Op zaterdag 21 april 2001 14:28 schreef ecteinascidin het volgende:
Als ''ie dat nou op GoT post, dan kunnen we zoiets nog vinden ook.
* Destruction denkt:"dat kan ik ook".
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
uhhh geen processor en geheugen meer ?Je hebt nodig
Een AT/ATX kast met voeding.
Een schroevendraaier
Een moederbord
Een Video kaart
Een harddisk
[Disclamer] Dit zijn dus de basics [/Disclamer]
Dat is een van de dingen die ik in versie 2.02 bij ga spijkeren.Op zaterdag 21 april 2001 14:38 schreef rrainman het volgende:
[..]
uhhh geen processor en geheugen meer ?
* Destruction denkt dat ie hiermee de leken een eind op weg kan helpen.
Een computer in mekaar zetten. Door pier ( Gathering of Tweakers )
Een computer in mekaar zetten is heel simpel als je het door hebt, ik heb het ook eerst een paar keer van mijn broer moeten zien, toen kon ik het zelf, hier even kort een Howto. J
De benodigd heden.
Je hebt nodig
Een schroevendraaier
Een moederbord
Een Video kaart
Een harddisk
Voor je begint MOET je eerst iets van ijzer aanraken,. Dit voor de statische elektro die in een lichaam zit.
Het begin. :
Je pakt de systeem kast, haalt de backplate * eruit, daar ga je namelijk het moederbord op schroeven.
Je pakt het moederbord uit zijn doos, doe dat voorzichtig, want losse hardware is gevoelig. Schroef het moederbord op de backplate, zorg er wel voor dat het moederbord geen contact met de kast kan maken, dus je moet er wel afstandshouders bij hebben, daarmee bedoel ik van de goudkleurige dingen, die je ook leuk uit een 286 kan slopen. Maargoed, nu verder.
De voeding aansluiten.
Je zet nu de backplate weer in de kast en schroeft hem vast indien mogelijk, je pakt de voedingskabel ( die brede stekker, of bij een AT bak die twee stekkertjes die anders zijn dan de andere, nu ga je die op het moederbord aansluiten. Als het een AT bak is die je bouwd, let er dan op dat je de zwarte draadjes naar mekaaar hebt staan, doe je dat niet dan gaat het licht uit als je hem aan wil drukken, kun je een stop gaan vervangen. ) en die druk je op het moederbord, dan ga je de hardeschijf aansluiten, dit is het meest simpele, dat kan iedere lezer van dit stukje. Maar toch vermeld ik erbij dat op de flatcable het rooie draadje naar links moet staan, nu sluit je hem op het moederbord aan, daar moet je het kabeltje zo op zetten dat als je de schijf ernaast zou houden de flatcable recht en zonder kronkels of draaien naar toe loopt, dan kun je hem in de daarvoor geschikte bay * zetten, dan pakt je de video kaart, daar geef ik geen uitlag over, want een videokaart kan er maar op een manier in.
Een voorbeeld.
Ik heb het volgende gekocht.
Processor : AMD thunderbird 1,3 Ghz
Mobo : Asus a7v133
Geheugen : 128 MB SDRAMpc133
Video : G-Force 2 MX
Sound : SB Live 1024
Netwerk Realtech 8029
HDD : IBM 40 GB
Dit wil ik in een Aopen HQ_08 Bigtower 300w zetten.
Ik pak dus de backplate, daarop ga ik de asus a7v zetten. Dat doe ik zoals hierboven beschreven.
Ik zet de processor+ cooler op zijn plek en zet de backplate weer op zijn plaats.
Ik ga nu de voeding op het mobo aansluiten, da?s met ATX makkelijk, want dat kan maar op een manier.
Dan ga ik de ledjes aansluiten, doe dit met het boekje erbij want anders kan het een tijdrovend,moeilijk karwei worden.
Dan ga ik nog even snel het geheugen erin zetten, dit moet je zo doen dat die blokjes zeg maar naar de processor komen te staan.
Dan ga ik de G-Force kaart erin zetten.
Dan sluit ik de HDD aan zoals hierboven beschreven.
Dan gooi ik de netwerk kaart erin.
Nou ik denk en hoop dat iedere lezer hiervan eruit kan komen, zoniet, stuur dan gerust een mailtje naar HlpDsK@pier.f2s.com
Veel succes met bouwen !
Pier.
Zo, staat het alsnog op GoT
Een computer in mekaar zetten is heel simpel als je het door hebt, ik heb het ook eerst een paar keer van mijn broer moeten zien, toen kon ik het zelf, hier even kort een Howto. J
De benodigd heden.
Je hebt nodig
Een schroevendraaier
Een moederbord
Een Video kaart
Een harddisk
Voor je begint MOET je eerst iets van ijzer aanraken,. Dit voor de statische elektro die in een lichaam zit.
Het begin. :
Je pakt de systeem kast, haalt de backplate * eruit, daar ga je namelijk het moederbord op schroeven.
Je pakt het moederbord uit zijn doos, doe dat voorzichtig, want losse hardware is gevoelig. Schroef het moederbord op de backplate, zorg er wel voor dat het moederbord geen contact met de kast kan maken, dus je moet er wel afstandshouders bij hebben, daarmee bedoel ik van de goudkleurige dingen, die je ook leuk uit een 286 kan slopen. Maargoed, nu verder.
De voeding aansluiten.
Je zet nu de backplate weer in de kast en schroeft hem vast indien mogelijk, je pakt de voedingskabel ( die brede stekker, of bij een AT bak die twee stekkertjes die anders zijn dan de andere, nu ga je die op het moederbord aansluiten. Als het een AT bak is die je bouwd, let er dan op dat je de zwarte draadjes naar mekaaar hebt staan, doe je dat niet dan gaat het licht uit als je hem aan wil drukken, kun je een stop gaan vervangen. ) en die druk je op het moederbord, dan ga je de hardeschijf aansluiten, dit is het meest simpele, dat kan iedere lezer van dit stukje. Maar toch vermeld ik erbij dat op de flatcable het rooie draadje naar links moet staan, nu sluit je hem op het moederbord aan, daar moet je het kabeltje zo op zetten dat als je de schijf ernaast zou houden de flatcable recht en zonder kronkels of draaien naar toe loopt, dan kun je hem in de daarvoor geschikte bay * zetten, dan pakt je de video kaart, daar geef ik geen uitlag over, want een videokaart kan er maar op een manier in.
Een voorbeeld.
Netwerk Realtech 8029
Ik pak dus de backplate, daarop ga ik de asus a7v zetten. Dat doe ik zoals hierboven beschreven.
Ik zet de processor+ cooler op zijn plek en zet de backplate weer op zijn plaats.
Ik ga nu de voeding op het mobo aansluiten, da?s met ATX makkelijk, want dat kan maar op een manier.
Dan ga ik de ledjes aansluiten, doe dit met het boekje erbij want anders kan het een tijdrovend,moeilijk karwei worden.
Dan ga ik nog even snel het geheugen erin zetten, dit moet je zo doen dat die blokjes zeg maar naar de processor komen te staan.
Nou ik denk en hoop dat iedere lezer hiervan eruit kan komen, zoniet, stuur dan gerust een mailtje naar HlpDsK@pier.f2s.com
Veel succes met bouwen !
Pier.
Mischien wat voor de HA FAQ ?Op zaterdag 21 april 2001 14:41 schreef ecteinascidin het volgende:
Een computer in mekaar zetten. Door pier ( Gathering of Tweakers )
De benodigd heden.
Je hebt nodig
Een schroevendraaier
Een moederbord
Een Video kaart
Een harddisk
Het begin. :
De voeding aansluiten.
Een voorbeeld.
Netwerk Realtech 8029
Veel succes met bouwen !
Pier.
EDIT : * Destruction ziet dat hij in versie 2.02 ook typfoutjes moet wegwerken........
Whehe, ik had al meteen een mirror gemaakt. Dit moet bewaard blijvenOp zaterdag 21 april 2001 14:41 schreef ecteinascidin het volgende:
[ego-mode]Op zaterdag 21 april 2001 14:50 schreef JJJ het volgende:
Jullie zijn geweldig
Niet zo geweldig als mij
[/ego-mode]
Jaja, als je ''m maar niet bij site-checks gaat posten.
* Delerium denkt nog steeds dat ecteinascidin met 1 D wordt geschreven.
* Delerium denkt nog steeds dat ecteinascidin met 1 D wordt geschreven.
*ooops jah*Op zaterdag 21 april 2001 15:00 schreef ecteinascidin het volgende:
Jaja, als je ''m maar niet bij site-checks gaat posten.
* Destruction denkt nog steeds dat ecteinascidin met 1 D wordt geschreven.
Owja, dus weer iets wat bijgesteld moet worden.Op zaterdag 21 april 2001 15:52 schreef Keescpk het volgende:
Volgens mij is het disclaimer en niet disclamer
Herhaling :
Op zaterdag 21 april 2001 14:21 schreef pier het volgende:
Pier, jij weet best dat schoppen NIET gewaardeerd wordt....
i know.Op zaterdag 21 april 2001 16:07 schreef IceStorm het volgende:
Pier, jij weet best dat schoppen NIET gewaardeerd wordt....
Geen tijd om te lezen, maar is er wel gedacht aan:
- Antistatische mat
- Aardedraad voor aan systeem
- Schoonhouden van contactpuntjes
De meeste beginners springen met 2 uitgestrekte handen diep in hun systeem, om er vervolgens na een tijdje achter te komen dat het allemaal niet lekker meer loopt door ontladingen en inwerking van huidvet.
- Antistatische mat
De meeste beginners springen met 2 uitgestrekte handen diep in hun systeem, om er vervolgens na een tijdje achter te komen dat het allemaal niet lekker meer loopt door ontladingen en inwerking van huidvet.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
errhm zou je dat willen mailen naar HlpDsK@pier.f2s.com ? anders moet ik het TZT weer opzoeken.Op zaterdag 21 april 2001 17:03 schreef unicorn7 het volgende:
Geen tijd om te lezen, maar is er wel gedacht aan:
- Antistatische mat
Toen ik mijn eerste pc bouwde heb ik het gedaan zonder hulp, ik had nog nooit gekeken ofzo. wel had ik al eens een paar onderdelen ingebouwd. maar als je een pc bouwt zijn niet de groote dingen het probleem, het zijn de kleine onopvallende dingetjes. natuurlijk gingen die kleine onopvallende dingetjes bij mij ook fout, dus misschien is het wel handig om een soort van checklist te maken met alle kleine dingetjes.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
De gouden tip wilde ik pier eigenlijk onthouden, maar vooruit.
Zowiezo dat Pier deze pagina maar moet bookmarken, want dat HlpDsKmeel-adres is nog best wel heel erg jatwerk
.
PC''s bouwen kan je beter doen met de Stekker IN de voeding. Je moet ''m natuurlijk niet aanzetten dan.
De stekker moet dan wel geaard zijn. Op deze manier hangt de massa van de kast aan de aarde en kan je door het aanraken van de kast jezelf dus ontladen (aarden). Als je dus veel en lang bezig bent, is het gewoon een kwestie van regelamtig de kast aantikken (en dat''s helemaal niet moeilijk).
Trek je de stekker eruit, dan verlies je dit voordeel.
* Delerium gaat zo maar ''s 60 Gb bijpoten, kan ''ie alvast oefenen.
Zowiezo dat Pier deze pagina maar moet bookmarken, want dat HlpDsKmeel-adres is nog best wel heel erg jatwerk
PC''s bouwen kan je beter doen met de Stekker IN de voeding. Je moet ''m natuurlijk niet aanzetten dan.
De stekker moet dan wel geaard zijn. Op deze manier hangt de massa van de kast aan de aarde en kan je door het aanraken van de kast jezelf dus ontladen (aarden). Als je dus veel en lang bezig bent, is het gewoon een kwestie van regelamtig de kast aantikken (en dat''s helemaal niet moeilijk).
Trek je de stekker eruit, dan verlies je dit voordeel.
* Delerium gaat zo maar ''s 60 Gb bijpoten, kan ''ie alvast oefenen.
Oww? ik ben de helpdesk in de buurt, en daarom heb ik dat emailadres aangemaakt. al voordat ik hier kwam. Toen had ik die site ook al. Ik vind dus dat je wel heel gauw je conclusies trektOp zaterdag 21 april 2001 17:18 schreef ecteinascidin het volgende:
De gouden tip wilde ik pier eigenlijk onthouden, maar vooruit.
Zowiezo dat Pier deze pagina maar moet bookmarken, want dat HlpDsKmeel-adres is nog best wel heel erg jatwerk.
Niet alles hoeft perse jatwerk te zijn
Over die tip, mischien bruikaar, maar als je zoeen bak hebt als ik nu dan trek je liever de stekker eruit.
b.t.w mijn nick is pier zonder hoofdletter dus.
[Leraal Nederlands mode]
Volgens mij moet dat "Niet zo geweldig als ik ben" zijn
.
[/Leraar Nederlands mode][ego-mode]
Niet zo geweldig als mij
[/ego-mode]
Volgens mij moet dat "Niet zo geweldig als ik ben" zijn
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Uhm, je gelooft toch zelf niet dat je dan PRECIES je naam als HlpDsK schrijft?Op zaterdag 21 april 2001 17:24 schreef pier het volgende:
Oww? ik ben de helpdesk in de buurt, en daarom heb ik dat emailadres aangemaakt. al voordat ik hier kwam.
Sorry hoor
''tis gewoon zo, naja, ik ga er ook niet meer op in.Op zaterdag 21 april 2001 17:32 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Uhm, je gelooft toch zelf niet dat je dan PRECIES je naam als HlpDsK schrijft?
Sorry hoor
Pier snapt nu hoe lastig het is om users tevreden te stellen en waarom het dus niet op de FP komt. 
''t is een begin..... Veel geduld en het wordt beter.
Zo kan ik ook een howto schrijven:Dan ga ik de G-Force kaart erin zetten.
Bouw alle onderdelen in mekaar en klaas is kees.
Voor donatie mag je me eerst even mailen.
Heb jij die dan ?Op zaterdag 21 april 2001 17:46 schreef Tweaker het volgende:
Beetje korte handleiding en ik mis plaatjes.
Het is ook nooit goed, probeer ik de newbie vragen op te lossen d.m.v een howto en ik krijg kennelijk stank voor dank. Ik had het graag gedaan maar zoals jullie erop ingaan heb ik er geen zin meer in.
aaarrrrghhh fuckit, ik nok ermee.
Zie de post boven die van jou....Op zaterdag 21 april 2001 17:53 schreef ecteinascidin het volgende:
Pier snapt nu hoe lastig het is om users tevreden te stellen en waarom het dus niet op de FP komt.
Zie die post boven je.Op zaterdag 21 april 2001 17:54 schreef pier het volgende:
[..]
Zie de post boven die van jou....
Je bent na een uur al uitgelult.... Je wilt aantonen dat er gebreken in de GoT-howtomarkt zijn, maar modjes etc raken nooit uitgeluld. Altijd maar weer vriendelijk tegen alle users.
Moet je niet op LA bonje gaan schoppen.
So much voor opbeurende teksten. Als de eerste de beste user een howto kan afkraken en de handdoek in de ring gegooid wordt, dan ben ik weg.
Ruzie zoeken? neuh. De vraag was alleen waar dat adres vandaan kwam (ook vanwege de trackrecord). Als je het voordeel van de twijfel niet inziet dan is dat jammer voor jou.
Howto''s worden gewaardeerd, dat geld voor iedereen. Verwacht alleen niet het ei van Columbus te hebben. Kritiek accepteren is een heel ander verhaal, maar dat leert onze pier vast ook wel een keer.
Als je ruzie zoekt zoek je dat maar fijn ergens anders.Op zaterdag 21 april 2001 18:03 schreef ecteinascidin het volgende:
[..]
Zie die post boven je.
Je bent na een uur al uitgelult.... Je wilt aantonen dat er gebreken in de GoT-howtomarkt zijn, maar modjes etc raken nooit uitgeluld. Altijd maar weer vriendelijk tegen alle users.
Moet je niet op LA bonje gaan schoppen.
Verwijderd
Beetje snel op je teentjes getrapt ?Op zaterdag 21 april 2001 17:49 schreef pier het volgende:
[..]
Heb jij die dan ?
Het is ook nooit goed, probeer ik de newbie vragen op te lossen d.m.v een howto en ik krijg kennelijk stank voor dank. Ik had het graag gedaan maar zoals jullie erop ingaan heb ik er geen zin meer in.
aaarrrrghhh fuckit, ik nok ermee.
gooi deze b.t.w maar dicht, gaat niet meer door.
Lees deze toppic, en mijn toppic in LA eens door, snap je hem.Op zaterdag 21 april 2001 18:18 schreef Tweaker het volgende:
[..]
Beetje snel op je teentjes getrapt ?
PC''s bouwen
)
kan ik ook
kan ik ook
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Maar niet iedereen, en ik heb dit gemaakt om de "newbie" vragen te vermijden, maar als ik zo zie wat voor dank ik eruit krijg blijven ze van mijn part maar lekker newbie vragen beantwoorden.Op zaterdag 21 april 2001 18:27 schreef Evil-c het volgende:
PC''s bouwen)
kan ik ook
Na, krijgt de crew zeker de schuld. A wel, boejuh....So much voor opbeurende teksten. Als de eerste de beste user een howto kan afkraken en de handdoek in de ring gegooid wordt, dan ben ik weg.
Ruzie zoeken? neuh. De vraag was alleen waar dat adres vandaan kwam (ook vanwege de trackrecord). Als je het voordeel van de twijfel niet inziet dan is dat jammer voor jou.
Howto''s worden gewaardeerd, dat geld voor iedereen. Verwacht alleen niet het ei van Columbus te hebben. Kritiek accepteren is een heel ander verhaal, maar dat leert onze pier vast ook wel een keer.
Ik heb in dit topic al een paar nuttige tips gelezen (ja ik ben een newbie), en ik zal dit zeker onthouden als ik voor de eerste keer een pc ga bouwen (na examen). Als er nog meer tips komen, post ze dan graag in dit topic dan staat alles bij elkaar. Leuk idee dus, maar maak het nog iets groter.
* mr_fragle denkt niet dat hij zijn PC in elkaar krijgt met alleen deze tekst en hoopt op nog meer tips/url''s met tips
* mr_fragle denkt niet dat hij zijn PC in elkaar krijgt met alleen deze tekst en hoopt op nog meer tips/url''s met tips
And now the most interresting part of deze grot
* mr_fragle kan een hele FAQ krijgen als er vraag naar is. Ik realiseerde me niet dat er vanuit GoT vraag naar kon zijn, maar in de PM-FAQ kan ik zoiets in principe makkelijk opnemen. Alleen dan zal ik zelf moeten gaan typen ....
En hij is ook niet helemaal compleet, een paar voorbeelden:
Verder is deze how-to wel erg kort, ik zou ff een dagje rustig foto''s verzamelen en er een leuk verhaaltje van maken waarin alles aan bod komt, dus hoe installeer je een CPU+cooler, hoe zet je cd-rom spelers op slave en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Leuk, maar in welk slot moet ie? PCI/AGP?Dan ga ik de G-Force kaart erin zetten.
Wat is een backplate?Je pakt de systeem kast, haalt de backplate * eruit, daar ga je namelijk het moederbord op schroeven.
Ten eerste staat "dan gooi ik.." misschien wel cool, maar hier heeft een newbie helemal niets aan. Hij/zij heeft er meer aan om te weten in welk slot hij moet, zoals PCI/ISA.Dan gooi ik de netwerk kaart erin.
Verder is deze how-to wel erg kort, ik zou ff een dagje rustig foto''s verzamelen en er een leuk verhaaltje van maken waarin alles aan bod komt, dus hoe installeer je een CPU+cooler, hoe zet je cd-rom spelers op slave en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Ik vind het zeker interressant. Daarom ben ik op GoT, om te leren (en om te posten waar ik kan helpen (wordt steeds meer)). Een faq zo harstikke mooi zijn want het is best "eng".Op zaterdag 21 april 2001 18:38 schreef ecteinascidin het volgende:
* mr_fragle kan een hele FAQ krijgen als er vraag naar is. Ik realiseerde me niet dat er vanuit GoT vraag naar kon zijn, maar in de PM-FAQ kan ik zoiets in principe makkelijk opnemen. Alleen dan zal ik zelf moeten gaan typen ....
Ik heb wel wat ideetje voor een faq (ga me eigen faq schrijven:P). Als iedereen hier nou tips neerzet kan iemand er hier een faq van maken. Ik denk aan het volgende:
Waar koop je alles: Internet/winkel.
Als je over internet koopt, koop je alles bij een of twee winkels?
Wat koop je niet op internet, monitor bv?
Hoe zit het met garanties/fouten (grote drempel voor mij)?
Is het verstandig om hulp achter de hand te hebben (of is het zelfs aan te raden om het met iemand te doen)?
Hoe overtuig je paps/mams ervan dat het niet zo eng is als zij het vinden
* mr_fragle gaat de faq zeker testen als ie hier komt te staan
Ik weet dus al wel wat een backplate is ect, ben niet totaal newbie, maar idd dat soort dingen hoor IMO wel in een faq. In hij is idd een beetje kort, maar een goed begin (tenminste voor mij). Dus kom maar op. Als hier heel veel tips staan, wil ik eventueel zelf wel een faq scrhijven (nadat me pc het ook echt doet). Maar liever heb ik er een voordat ik begin met prutsenOp zaterdag 21 april 2001 18:41 schreef Beaves het volgende:
[Goed verhaaltje]
Nadat de 286 helemaal in mekaar gerost is kruipt pier weer achter zijn computerOp zaterdag 21 april 2001 18:34 schreef ecteinascidin het volgende:
[..]
Na, krijgt de crew zeker de schuld. A wel, boejuh....
Ik geef de crew de schuld niet, waar haal je dat vandaan ?
Ik vind het aleen een lompe manier van denken dat als er toevallig een emailadres ten toon gesteld word jullie meteen moeilijk doen, wat maakt het in vredesnaam uit?
Over kritiek, daar kan ik prima tegen, ik weet dat deze versie niet helemaal perfect is, daar zou ik dus mee bezig gaan, ik ga dat ook doen, maar daar zullen jullie _niks_ meer van horen, aangezien het toch niet gewaardeerd word, zeggen dat het wel gewaardeerd word heeft geen zin aangezien het tegendeel ook al bewezen is.
maar indien jullie mij ervan kunnen overtuigen dat het zeker op prijs gesteld word, mag ik dan graag aandacht voor het volgende :
Zoals jullie dus willen moet ie langer & duidelijk, indien mogelijk met plaatjes, dat wil ik best doen. is er iemand die plaatjes kan verzorgen ( ik heb geen digi-cam, idem voor $$ ) zou diegene mij dan willen helpen ?
Ik doe dat omdat er steeds meer vragen komen van "zelf compu bouwen, doen ofniet". niet om status of krediet te halen zoals sommigen die het hebben gelezen mischien denken.
Dus als jullie willen helpen, maar al te graag.
[Dat een BETA- howto voor een volledige aan word gezien
Maargoed, ik ga dus denk ik vannaf maandag met de nieuwe en verbeterde howto bezig.
zoals eerder gezegd, sugesties/tips/hulp/vragen zijn welkom op emailadres pier@pier.f2s.com , ik gebruik nu maar expres een ander aangezien het dus nogal misverstanden opwekt.
Dus ff kort. ik ga ermee verder, maar om het te krijgen zoals jullie het willen heb ik hulp nodig, voor plaatjes iig.
hmm, heb toch liever een nederlandse faq (kan wel engels hoor, dat is makkelijker. En het verlaagd ook drempel voor mensen die niet zo goed in engels zijn. En daarbij is het altijd leuk/handig om meerdere faq''s/howto''s met meerdere tips te hebben. En aangezien het voor de meeste hier niet zoveel moeite is om ff een paar tips/eigen ervaringen te posten moet het makkelijk te realiseren zijnOp zaterdag 21 april 2001 18:47 schreef Tweaker het volgende:
Tom''s how to
Da''s een engelstalige, mijn bedoeling is een nederlandse te maken, wel zo makkelijk voor ons nederlanders.Op zaterdag 21 april 2001 18:47 schreef Tweaker het volgende:
Tom''s how to
Hmmz da''s een id jah.Op zaterdag 21 april 2001 18:53 schreef Tweaker het volgende:
Jat wat plaatjes van Tom''how to (zie boven).
ff wat hdruimte vrij maken.
EDIT: heb ze gesaved. Maandag begin ik ermee. op verzoek zal ik het dan plaatsen, maar niet meer zonder dat.
Heb geduldOp zaterdag 21 april 2001 19:15 schreef Oltje3 het volgende:
Posten maar die hap, zal zeker mensen uit de brand helpen.
of je w8 tot ik klaar ben en je plakt dat erbij in.Op zaterdag 21 april 2001 18:38 schreef ecteinascidin het volgende:
Please mailen, ik kan geen page''s bookmarken omdat dan IE crasht, mailen naar pier@pier.f2s.comOp zaterdag 21 april 2001 19:17 schreef Tweaker het volgende:
Wat info over fans aansluiten zou handig zijn, staat er bij Tom niet op.
Alvast Bedankt.
Niet om rot te doen, maar ik vind je wel heel erg. Je vraagd of mensen opmerkingen/tips hebben voor je site. Geven ze die in de vorm van: Ik mis de plaatjes.
Begin jij te zeiken dat je stop met die site. Kom op man. Doe niet zo zielig, zo maak je jezelf alleen maar belachelijk (bij mij dan!)
Begin jij te zeiken dat je stop met die site. Kom op man. Doe niet zo zielig, zo maak je jezelf alleen maar belachelijk (bij mij dan!)
LOL. goeieOp zaterdag 21 april 2001 19:36 schreef Plunky het volgende:
Dit is TWEAKERS.net, geen NEWBIES.net
post hem daar maar:)
Wat een giller, die handleiding!
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
niet zo hard zeggen.. Dat gaat ie over de zeik..Op zaterdag 21 april 2001 19:36 schreef Hyp Hyper het volgende:
Ga je nou toch maar door? Wazig.. Ik was al lang gestopt. (ff jennen)
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Het word geen site, een howto, een documentatie, is dit zo moeilijk te begrijpen ?Op zaterdag 21 april 2001 19:25 schreef InterCC het volgende:
Niet om rot te doen, maar ik vind je wel heel erg. Je vraagd of mensen opmerkingen/tips hebben voor je site. Geven ze die in de vorm van: Ik mis de plaatjes.
Ook op Tweakers.net komen nog wel eens Newbie''s, ofniet soms ?Op zaterdag 21 april 2001 19:36 schreef Plunky het volgende:
Wil je hier serieus antwoord op ?Op zaterdag 21 april 2001 19:36 schreef Hyp Hyper het volgende:
SHAKE IT
Na gesprek met IceStorm heb ik een dergelijk besluit genomen, maar als jullie het willen verzieken gooi wil ikOp zaterdag 21 april 2001 19:41 schreef Wimpy006 het volgende:
Ga je nou toch maar door? Wazig.. Ik was al lang gestopt. (ff jennen)
c:\mijn documenten\pcbouwzooi\
wel leeg gooien hoor !
Voor allen, lees beter en doe normaal.
LOL, flaauweOp zaterdag 21 april 2001 19:36 schreef Plunky het volgende:
Whahah. wat beter lezen en WIE moet er normaal doen?? Jij toch zeker met je zielige gedrag (zo kom je bij mij tenminste over)
eerst vraag je om kritiek om je site te verbeteren (positieve kritiek dus) en als je dat krijg doe je meteen zwaar geirriteerd en vat je het op als negatief. DAT vind ik zielig en JIJ moet dus normaal doen.
eerst vraag je om kritiek om je site te verbeteren (positieve kritiek dus) en als je dat krijg doe je meteen zwaar geirriteerd en vat je het op als negatief. DAT vind ik zielig en JIJ moet dus normaal doen.
Ach rot dan op!Op zaterdag 21 april 2001 19:47 schreef InterCC het volgende:
Whahah. wat beter lezen en WIE moet er normaal doen?? Jij toch zeker met je zielige gedrag (zo kom je bij mij tenminste over)
Ik wil tenminste me handen uit de mouwen strekken om de "newbie''s" te helpen.
Pier, beheers je een beetje! Houd je een beetje in, ookal ben je nog zo boos /kwaad.
Geld niet alleen voor jou, maar voor nog een aantal mensen die hebben gereageerd.
Topic maar dicht doen? Helaas denk ik dat het namelijk niets meer word. Sorry dicht!
Geld niet alleen voor jou, maar voor nog een aantal mensen die hebben gereageerd.
Topic maar dicht doen? Helaas denk ik dat het namelijk niets meer word. Sorry dicht!
Pagina: 1