Toon posts:

[BC3] Sidewinder installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een sidewinder 2 forc-feedback joystick gekregen.

Nu wil ik ''m dus installeren en dan zegt ie dat ik geen usb poorten heb en STOPT vervolgens met installeren. Nu heb ik die uiteraard wel, fysiek en in de systeem profielen, 2 zelfs waarvan een voor ADSL in gebruik is.

Ik kijk nog eens goed en zie dat er ook een updeet-cd bij zit: Beschrijving van MS: Bij via mobo''s problemen met usb bla bla, dus ik stop die erin. Zegt dat proggie dat ik eerst de orginele software(cd 1 dus) moet installeren en daarna pas de updeet.

Het probleem is dus de cirkel: cd 1 stopt vanwege "geen usb", kan niet installeren, de updeet zou de oplossing kunnen zijn maar wil eerst de eerste cd geinstalleerd zien.

Wat nu?? Iemand een id?

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:41

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Koop een externe usb poort. Zijn niet zo duur en sluit hem daar op aan. Heb je trouwens meteen extra usb poorten.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vrije USB poort, die kan ik er toch prima voor gebruiken!?

Iemand? Hij werkt nog steeds niet :'(

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Welke windows versie gebruik je?

Ik dacht dat er ergens bij VIA een update stond voor de USB controller ivm SidewinderFF

Verwijderd

Topicstarter
win 98 se.
Ik kan bij bij VIA niet op de drivers pagina komen, anders had ik die alvast wel vernieuwd....... Vereder staat er een link naar microsoft ivm de usb problemen maar die werkt alleen als je sidewindersoftware al hebt geinstalleerd.
Ik begin er een beetje depri van te raken!

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

ff een updeet: Inmiddels heb ik via usb filter updeet en nog een patch geinstalleerd. Hij doet het echter nog steeds niet. Nogmaals hij installeert dus geen software....

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik weet dat je een usb poort vrij hebt. Bij mij werkte het stuur eerst ook niet. Heb je al gekeken of die usb poort wel werkt ? Ik had dat vroeger ook met mijn serial poort. Bleek er 1 stuk te zijn. Dan kan je zoeken tot je een ... weegt. Nu werkt mijn stuur wel, maar ik heb meer apparaten op USB vandaar dat ik mijn poorten moest vermeerderen. Ik zou het dan ook niet weten.
Vervelend voor je dat hij niet werkt;)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Op zondag 22 april 2001 13:34 schreef phemelrijk het volgende:
Ik weet dat je een usb poort vrij hebt. Bij mij werkte het stuur eerst ook niet. Heb je al gekeken of die usb poort wel werkt ? Ik had dat vroeger ook met mijn serial poort. Bleek er 1 stuk te zijn. Dan kan je zoeken tot je een ... weegt. Nu werkt mijn stuur wel, maar ik heb meer apparaten op USB vandaar dat ik mijn poorten moest vermeerderen. Ik zou het dan ook niet weten.
Vervelend voor je dat hij niet werkt:(

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Haal dan eerst even alle USB devices eraf, dus koppel je USB adsl modem los, reboot dan even.
Daarna installeer je eerst de software en dan pas het stuur aansluiten.
Dus geen software installeren als het stuur ook tegelijkertijd is aangesloten.

Staat geloof ik ook in de manual...
Pagina: 1