[BC3] Kapotte HP 970CXI. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Ik heb hier een kapotte HP printer 970CXi. Er zit geen garantie meer op. De voeding is door bliksemschade|:( kapot, want de printer reageert helemaal niet meer.

Repareren kost teveel geld, waardoor ik voor hetzelfde geld bijna een nieuwe kan aanschaffen.

Kan ik hier nog wat mee doen:?? Ik ben zelf :'(niet technisch.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Open maken en de voeding lang bestuderen. Wie weet is er gewoon een zekering kapot ofzo... misschien heb je meer pech :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Eerst kijken op:

http://www.hp.com/itrc_pdi/products/dj970cxi_warranty.html

en je zou kunnen proberen een voeding tweedehands te kopen, of te vervangen voor een standaardtype. Maar dan heb je wel de gegevens nodig die eventueel op de voeding staan, zoals (V) Voltage en (A) Amperage.

dan proberen bij de winkel waar hij vandaan komt (zonder te zeggen hoe het komt)

en als laatste oplossing:
koop een nieuwe onder het mom, "als hij niet werkt kan ik dan mijn geld terugkrijgen?"
indien ja, dan ga je naar huis met je nieuwe printer, wisselt de supply om en brengt de nieuwe printer weer terug om je geld op te halen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Voor Fl 280,- kun je echt geen nieuwe printer krijgen die net zo goed kan printen als een HP 970 Cxi hoor.
Gewoon aanmelden bij HP alszijnde dat hij nog binnen de garantie zit, en geen bon of whatever meegeven... wordt toch niet gecontroleerd >:). Heb ik namelijk ook gedaan (met de hulp van een computerwinkel welliswaar)

Anders openslopen die printer... Lijkt me wel heel vreemd als die geen zekeringetje er in heeft zitten...

Enneuh... Blikseminslag? Check je verzekering eens... Bij mij is toen alles wat er kapot was vergoed...Modem, versterker, telefoon, televisie, echt alles.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Smarron
Dat van de verzekering is juist het probleem. Zij willen per se een bon zien van de printer. Heb ik dus niet meer! Hij is ook al meer dan een jaar oud.

Maar een bon is makkelijk te vervalsen, vind ik geen bewijs. Hoe kan ik dan de verzekering duidelijk maken dat ik toch recht heb op een nieuwe printer?

• Klippy
  • Laatst online: 17:10

Klippy

Still Game

heb je geen blimsemschadeverzekering op je inboedel ofzo :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• BC3 Victim
toevallig met de pinpas gekocht? ==> bankafschrift!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Smarron
Inboedel? Dus via de verzekering?
Jawel, want de voeding van mijn PC was ook het slachtoffer. Dit kreeg ik wel vergoed.

Maar omdat het bedrag van de printer een stuk hoger ligt, gaan ze blijkbaar ineens moeilijk doen|:(..

• Klippy
  • Laatst online: 17:10

Klippy

Still Game

Da''s klote dan...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
He Smarron, hoe is het afgelopen met je printer verhaal? Werkt ie weer, heb je je geld teruggekregen vd verzekering of heb je al een nieuwe gekocht?

.... Ik weet het ook niet

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Mocht je nog niks hebben kunnen vinden, dan zal ik morgen ff op het werk kijkenvoor een telefoonnummer, want in sloterdijk (A''dam) zit het ECCC voor end consumers, misschien dat het daar lukt.

...

• Smarron
Mijn brief is inmiddels onderweg voor enig resultaat. Als het goed is krijg ik de printer vergoed, anders nog maar even verder zeuren.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Gewoon bellen met HP, en zeggen dat je printer minder dat een jaar oud is, ze checken idd. niet eens je aankoopbewijs :) :)
Of anders even een aankoop bewijs lenen van kennissen ofzow :)

/dev/null

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
ik heb een bon hier liggen. Die is van 30/10/99 maar ik wil hem wel even scannen en mailen. Moet je alleen even m''n adres ervan photoshoppen.

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
probeer anders

Netherlands
Phone : + 31 (0)20 606 8751

Customer Care Center

...

• BC3 Victim
Helaas is HP een van die bedrijven die erg moeilijk wil doen wat betreft afandeling van klachen/reparaties. Ik heb er ook genoeg gezeur mee gehad toen ik nog bij een computerbedrijf werkte. Mijn DJ720 is 3x achter elkaar stuk gegaan, steeds dezelfde klacht...

Mocht je willen claimen zonder bon: ze kijken naar het serienr. van je printer, en daaruit kunnen ze afleiden hoe oud hij is.

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Op donderdag 03 mei 2001 08:51 schreef FdG het volgende:

Mocht je willen claimen zonder bon: ze kijken naar het serienr. van je printer, en daaruit kunnen ze afleiden hoe oud hij is.
Printer kan toch lang in de winkel staan voordat ie verkocht wordt? Garantie gaat toch pas in vanaf de koopdatum?

• I_stealth_I
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

precies, het is nooit na te gaan. Zolang je maar geen bon gebruik die veel ouder is, dan de datum dan jij hem heb gekocht.

/dev/null

• BC3 Victim
In het geval van geen bon kijken ze naar het serienummer :(. En heb jij een serienummer uit ''98 en kom je aan met een bon uit ''00 gaan ze behoorlijk moeilijk doen. En dat is dus als je bij HP zelf gaat claimen. Heb je een printer gekocht MET bon die wat ouder is omdat ie lang in de winkel heeft gestaan dan zegt HP doodleuk dat je naar de winkel moet waar je hem vandaan hebt. Een verschil van een paar maanden tussen produktie en verkoop achten ze nog aannemelijk, wordt het langer wens ik je veel suc6 toe!

• Smarron
Ik heb de brief verstuurd naar mijn verzekering, daar probeer ik het eerst bij. Als het goed is, moet dat wel lukken, want het zit bij de inboedel.

Als het niet lukt, dan zal ik inderdaad HP even op de hoogte stellen.

Maar ze vragen dus niet om een bon, wel om serienummer. Als blijkt dat de printer te oud is, vergoeden ze hem dan niet?

Zijn er ook geen winkels die deze printers zelf repareren? Waarschijnlijk is alleen de voeding kapot ...

Pagina: 1