Toon posts:

[BC3] 162 System Options Not Set (Compaq) ??????

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nu een nieuwe opstartdiskette maken of zo met dos erop??????

Verwijderd

Topicstarter
Wat te doen bij een Compaq Deskpro 4000.

Kom met geen mogelijkheid in bios of dos.

HD is geformateerd en probeer nu systeem opnieuw te installeren.

Kom met opstart diskette niet op systeem.

162 System Options Not Set Dit is de foutmelding die hij geeft.

Wat nu ?????????

Verwijderd

Topicstarter
Blijf het ondertussen proberen maar kom geen steek verder.

:(

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
F10 voor bios:P

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Kom ik dus niet in dat is het probleem, pakt ook geen opstartkdiskette, hij geeft alleen de bovenstaande melding :(

Nog meer ideeen :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

dan ga je naar www.compaq.com en zoek een geschikte f10-setup diskette voor je type machine

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

DUBBELPOST... mag niet....

[topic=165124]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
http://www.netseller1.com/tech/messages/16049.html
"You need to go online to Compaq and download the setup disk for that specific computer. I don''t remember what they call it, sortpac or something like that. With the old compaqs, bios information is placed on the HD and if you reformated or replaced the HD you lost that. You need to put it back on the HD (they have instructions) or it can be run from a floppy. Don''t you just love compaqs?"

Kortom, OF die partitie staat er nog, maar de info niet meer, OF in je bios staat dat hij pertinent die info nodig heeft.

http://www.compaq.com/support/files/

Ik raad je aan om eens goed te kijken welke partities er allemaal op die HD staan. Volgens mij staat er nog een 2MB partitie aan het begin van de disk.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik wel in DOS zien te komen en dat lukt dus ook niet.

Heb zo juist Multi-NIC boot ultility gedownload kijk wat ie nou doet.

Verwijderd

Topicstarter
Thx heb hem net gedownload, ga hem ff proberen, ik hou je op de hoogte.

Bedankt alvast :)

• BC3 Victim
www.xosl.org
www.bootdisk.com

kan je een bootdisk maken om in Dos te komen, die Xosl is een freeware bootmanager en partitiemanager.
Ik hoop alleen dat er geen belangrijke info meer op die HD staat, want het werken met partities is gevaarlijk en onomkeerbaar.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Echt niet normaal hoor, hij komt weer met dezelfde systeemfout. Is echt geen beginnen aan.

Weet het nu echt niet meer, je hebt me al zo goed geholpen maar ook dat heeft niets kunnen veranderen aan deze fout.

Als je nog andere opties hebt, GRAAG !!!!

Bedankt alvast :)

• BC3 Victim
Welke partities heb je allemaal?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij stonden er een C en een D partitie op.

Maar ik ben nu net ergens anders achter gekomen elke keer als ik een diskette erin stop en vervolgens in een ander pc stop om er weer een bestand op te zetten geeft hij deze melding "Er is geen id adresmarkering gevonden op de diskette" terwijl hij voor dat die diskette in die pc is gegaan nog gewoon werkte ???????

• BC3 Victim
Nog nooit van gehoord: "id adresmarkering" en als ik erop zoek: 0 documents found - 0.21 seconds search time

helaas...

Kan je de HD niet bijhangen in een andere PC en dan de partities verwijderen? (wel even master/slave jumpers juist zetten)

Verwijderd

Topicstarter
en dan vervolgens met fdisk nieuwe partitie aanmaken?

Heb in ieder geval wel de mogelijkheid om hem ff in een andere pc te hangen.

Thx alvast hou je op de hoogt als je wil.

• BC3 Victim
Precies, kan je gelijk eventueel dingen backuppen...

Gewoon alle partities weghalen en dan opnieuw indelen.

En ja, we willen op de hoogte gehouden worden...

Verwijderd

Topicstarter
Gaat vanavond niet meer lukken denk ik hoor maar eventueel morgen denk ik.

Maar ok ik laat ff iets van me horen en mocht het lukken dan leg ik ff uit wat er nou precies aan de hand was.

Thx. :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb bios nu geladen komt nu met de melding NTLDR ontbreekt.

Wat nu?????

• BC3 Victim
Windows 2000 erop staan op de andere HD?

zet dan die "gastHD" maar uit in de Bios, zodat hij pas gevonden wordt als Windows al klaar is met laden... Typisch geval van Drive letter wijziging lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Pc starte nu door tot opstarten met cd-rom ondersteuning en vervolgens kwam hij weer met de fout config.sys in regel 29

Weet jij wat ik hiermee aan moet?

Verwijderd

Topicstarter
Dit alles gebeurde nog steeds op het defecte systeem. Heb hd nog niet in andere pc gehad.

• BC3 Victim
Dus je systeem die zonder gastHD vlekkeloos loopt, loopt na toevoeging van gastHD, niet meer lekker?

Staat hij echt op <Not Installed> in de Bios, en niet per ongeluk op <Auto> ? (de gastHD)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 april 2001 00:39 schreef unicorn7 het volgende:
Dus je systeem die zonder gastHD vlekkeloos loopt, loopt na toevoeging van gastHD, niet meer lekker?

Staat hij echt op <Not Installed> in de Bios, en niet per ongeluk op <Auto> ? (de gastHD)
Dit alles loopt voor de volledigheid allemaal nog op het compaq systeem dus ik ben nog niet met de hd op een andere pc bezig geweest.

• BC3 Victim
...op het defecte systeem...

dan kan je alleen maar aan de gang gaan met een Bootdisk met daarop erbij Format.exe en Fdisk.exe.

Start op in Dos veilige modus en verwijder de partities met Fdisk.exe

Daarna formateren met Format C:

In Bios de Bootsequence wijzigen naar CDROM:

en Bootable Windows CD erin (bij voorkeur Win98SE)

---
In de Bios kan je meestal komen met 1 van deze toets(combinaties): Delete / Escape / F1 / F10 / Ctrl-F1 / Ctrl-Escape

Verwijderd

Topicstarter
Hou het voorgezien vandaag ik ga lekker slapen.

Morgen weer een dag :)

Alvast bedankt voor je geweldige medewerking.

Thx Groetjes Pim :Z

Verwijderd

Topicstarter
Hou het voorgezien voor vandaag.

Morgen weer een frisse dag.

Mag ik je vast hartelijk bedanken voor je medewerking. :)

Welterusten Unicorn

• BC3 Victim
Truste - en succes ermee

en gaarne info hoe het afloopt!

:z

Pagina: 1