Kom met geen mogelijkheid in bios of dos.
HD is geformateerd en probeer nu systeem opnieuw te installeren.
Kom met opstart diskette niet op systeem.
162 System Options Not Set Dit is de foutmelding die hij geeft.
Wat nu ?????????
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Nog meer ideeen
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
[topic=165124]
"You need to go online to Compaq and download the setup disk for that specific computer. I don''t remember what they call it, sortpac or something like that. With the old compaqs, bios information is placed on the HD and if you reformated or replaced the HD you lost that. You need to put it back on the HD (they have instructions) or it can be run from a floppy. Don''t you just love compaqs?"
Kortom, OF die partitie staat er nog, maar de info niet meer, OF in je bios staat dat hij pertinent die info nodig heeft.
http://www.compaq.com/support/files/
Ik raad je aan om eens goed te kijken welke partities er allemaal op die HD staan. Volgens mij staat er nog een 2MB partitie aan het begin van de disk.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heb zo juist Multi-NIC boot ultility gedownload kijk wat ie nou doet.
www.bootdisk.com
kan je een bootdisk maken om in Dos te komen, die Xosl is een freeware bootmanager en partitiemanager.
Ik hoop alleen dat er geen belangrijke info meer op die HD staat, want het werken met partities is gevaarlijk en onomkeerbaar.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Weet het nu echt niet meer, je hebt me al zo goed geholpen maar ook dat heeft niets kunnen veranderen aan deze fout.
Als je nog andere opties hebt, GRAAG !!!!
Bedankt alvast
Maar ik ben nu net ergens anders achter gekomen elke keer als ik een diskette erin stop en vervolgens in een ander pc stop om er weer een bestand op te zetten geeft hij deze melding "Er is geen id adresmarkering gevonden op de diskette" terwijl hij voor dat die diskette in die pc is gegaan nog gewoon werkte ???????
helaas...
Kan je de HD niet bijhangen in een andere PC en dan de partities verwijderen? (wel even master/slave jumpers juist zetten)
Heb in ieder geval wel de mogelijkheid om hem ff in een andere pc te hangen.
Thx alvast hou je op de hoogt als je wil.
Gewoon alle partities weghalen en dan opnieuw indelen.
En ja, we willen op de hoogte gehouden worden...
Maar ok ik laat ff iets van me horen en mocht het lukken dan leg ik ff uit wat er nou precies aan de hand was.
Thx.
zet dan die "gastHD" maar uit in de Bios, zodat hij pas gevonden wordt als Windows al klaar is met laden... Typisch geval van Drive letter wijziging lijkt mij.
Weet jij wat ik hiermee aan moet?
Staat hij echt op <Not Installed> in de Bios, en niet per ongeluk op <Auto> ? (de gastHD)
Dit alles loopt voor de volledigheid allemaal nog op het compaq systeem dus ik ben nog niet met de hd op een andere pc bezig geweest.Op zaterdag 21 april 2001 00:39 schreef unicorn7 het volgende:
Dus je systeem die zonder gastHD vlekkeloos loopt, loopt na toevoeging van gastHD, niet meer lekker?
Staat hij echt op <Not Installed> in de Bios, en niet per ongeluk op <Auto> ? (de gastHD)
dan kan je alleen maar aan de gang gaan met een Bootdisk met daarop erbij Format.exe en Fdisk.exe.
Start op in Dos veilige modus en verwijder de partities met Fdisk.exe
Daarna formateren met Format C:
In Bios de Bootsequence wijzigen naar CDROM:
en Bootable Windows CD erin (bij voorkeur Win98SE)
---
In de Bios kan je meestal komen met 1 van deze toets(combinaties): Delete / Escape / F1 / F10 / Ctrl-F1 / Ctrl-Escape
Morgen weer een dag
Alvast bedankt voor je geweldige medewerking.
Thx Groetjes Pim
en gaarne info hoe het afloopt!