Tijdje geleden zou ik een Sun Sparc 20 krijgen, leuke reacties gehad wat ik ermee kon doen. Afijn, die persoon heeft het razenddruk dus er kwam niets van. Nu kwam hij naar mij toe dat ie over 2 weken iets leukers heeft. Een SUN sparcserver 1000 met 4 cpu''s en 2Gb geheugen. Ik kan niets vinden over wat voor snelheid procs dat zijn maar dat terzijde. Dit bakkie komt dus thuis te staan maar is dit niet absurd voor in een thuisnetwerk?
mmmmmm, yah
| I've got permission to color outside the lines |
Nice!
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Hebbuh
... denk alleen dat ie wel veel stroom trekt: voor een 24/7 servertje wordt het dus stroom tappen bij de buren
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Beetje tegenstrijdig overkill maar ook kwijlenOp vrijdag 20 april 2001 20:04 schreef Genotix het volgende:
mmmmmm, yah
Met een TI SuperSPARC microprocessor op een 50 MHz klok haalt de SPARCserver 1000 een snelheid van 65,2 SPECint92 en 83,0 SPECfp92, hetgeen weinig verschilt van een 150 MHz Alpha of 66 MHZ Pentium.
Kijk eens aan p: lekker bakje, als je die zomaar krijgt. Als je er geen raad mee weet wil ik em wel overnemen (:
Kijk eens aan p: lekker bakje, als je die zomaar krijgt. Als je er geen raad mee weet wil ik em wel overnemen (:
Och werkt wel aardig als gateway..
kortom 4x66MHz pentium alleen mag dit niet op die manier vergeleken worden toch?
2Gb geheugen vindt ik ook wel bruut.....
2Gb geheugen vindt ik ook wel bruut.....
Verwijderd
Dit is zeker weten overkill voor een normaal thuisnetwerkje. Ik bedoel alleen de hoeveelheid stroom die dat kreng slurpt is al overkill voor je portomonee gok ik. Ik heb hier zelf ook een tijd lang 2 silicon graphics system gehad en deed er na verloop van tijd ook nix meer mee. Ik zou eigenlijk aanraden om hem te nemen maar direct te verkopen ofzo. Da''s eigenlijk nog het slimste wat je ermee kan doen. Geloof me het is leuk om mee op te scheppen
maar voor de rest Naah.... (en dit is dus geen jaloerse reactie)
Solaris of Mandrake voor Sparc denk ik.
Ach misschien een leuk speeltje voor tijdelijk en leuk om ervaring mee op te doen.
Ach misschien een leuk speeltje voor tijdelijk en leuk om ervaring mee op te doen.
[info]Volgens mij wordt het solaris, want ik meen mij te herinneren dat linux niet op sparcserver 1000''s draait[/info]
Er bestaat niet zoiets als overkill>:)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Windows 98 ?Op zaterdag 21 april 2001 01:19 schreef rob van den broek het volgende:
ik zou niet weten wat ik met 2 gieg geheugen moet
niet veel maar de max van dit ding, hij is hopeloos verouderd maar toendertijd was 2 gieg toch wel ultiem. Het is ook maar een kleine server
Verwijderd
jij heb zoveel slotjes en internet explorers open dat 2gb te weinig isOp zaterdag 21 april 2001 02:16 schreef HlpDsK het volgende:
2 gig geheugen is zoveel nog niet eens hoor.
LOLOp zaterdag 21 april 2001 12:02 schreef victorb het volgende:
[..]
jij heb zoveel slotjes en internet explorers open dat 2gb te weinig is
nee, als je dat ding laat fileserven gebruikt ie dat ram als cacheOp zaterdag 21 april 2001 12:02 schreef victorb het volgende:
[..]
jij heb zoveel slotjes en internet explorers open dat 2gb te weinig is
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
En wat moet je dan met een quad-sun?Op zaterdag 21 april 2001 18:51 schreef JJJ het volgende:
snif
edit:
Kijk naar me sig, ik heb een nieuwe PC nodig
Daar kan je dus geen windows etc op draaien, en dus geen games
[edit, "onzin" weggehaald]
Nou en, linux kan wel.Op zaterdag 21 april 2001 19:11 schreef ACM het volgende:
[..]
En wat moet je dan met een quad-sun?
Ik wil em wel hebben
Ik heb nu 2 Sun SPARCstation 1 (pizzadozen
) staan, en dat zijn hartstikke lieve beestjes, maar een SPARCserver is wel ff een ander verhaal !...
Stroom tap je btw van de lantaarnpalen ofzo...
Stroom tap je btw van de lantaarnpalen ofzo...
By each crime and every kindness, we birth our future
SO?????Op vrijdag 20 april 2001 20:03 schreef rob van den broek het volgende:
Dit bakkie komt dus thuis te staan maar is dit niet absurd voor in een thuisnetwerk?
Als je hem niet wilt, ik houd me aanbevolen.
Op een sparc? Jaja..Op vrijdag 20 april 2001 22:44 schreef JJJ het volgende:
Ik wil em wel hebbenLekker Photoshoppen
Waarom gamen? Al mijn dozen kunnen gamen maar ik doe ''t ook niet? Als je met zulke bakken werkt wil dat niet zeggen dat je games doet ofzo hoor.. dohOp zaterdag 21 april 2001 19:11 schreef ACM het volgende:
[..]
En wat moet je dan met een quad-sun?
dat hij een max vermogen van 650 watt heeft betekend toch niet dat hij het ook opneemt?
en anders kun je er toch wel een andere voeding inproppen of is dat niet mogelijk/te moeilijk?
en anders kun je er toch wel een andere voeding inproppen of is dat niet mogelijk/te moeilijk?
This too shall pass
Omdat je die bak mooi moet houden, met windows verneuk je hem. Solaris 8 of linux lijkt me perfect op die doosOp zondag 22 april 2001 12:16 schreef JJJ het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom er geen windows op draait. Kan iemand me dat uitleggen?
Verwijderd
sinds wanneer ondersteund windows Sparcs?
of suns?
een quad systeem....
ik zou zeggen....Linux jah als je er nog wat leuke dingen mee wilt doen
of suns?
een quad systeem....
ik zou zeggen....Linux jah als je er nog wat leuke dingen mee wilt doen
Ik heb een (slechte ) pic van het systeem, wie kan het plaatje ff hier posten?
Ja, ik heb de faq gelezen....
Ja, ik heb de faq gelezen....
nee inderdaad... daarom werken ze ook!Op dinsdag 24 april 2001 06:32 schreef rob van den broek het volgende:
[..]
Die dingen bestaan niet uit gewone pc onderdelen
maar na 6 jaar 24/7 aanstaan willen die voedingen het nog wel eens begeven. heb het meegemaakt op me werk. kom je binnen, zwaar verbrand luchtje. is de voeding weggefikt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb dat ding dus net gezien (staat lekker te serven)
Hij heeft dus 4x sparc procs van boven de 100MHz
, er zit een Sun 20" monitor bij (zoeen heb ik al dus dat is leuk) en ik kan een soort 19" kast erbij krijgen met iets van 24 stuks 2.5Gb harddisks :9:9:9(van die hoge seagates, SCSI). Zo''n mooie kast met deur en koeling dus ik kan die hd''s nog altijd wegflikkeren en wat moois in die kast bouwen.
Die man zei dat als ik het niet wilde hebeen het hele zaakje weggegooid zou worden
Hij heeft dus 4x sparc procs van boven de 100MHz
Die man zei dat als ik het niet wilde hebeen het hele zaakje weggegooid zou worden
2,5GB SCSI HD''s wegflikkeren?? Ben je gek ofzo?Op dinsdag 24 april 2001 12:25 schreef rob van den broek het volgende:
Ik heb dat ding dus net gezien (staat lekker te serven)
Hij heeft dus 4x sparc procs van boven de 100MHz, er zit een Sun 20" monitor bij (zoeen heb ik al dus dat is leuk) en ik kan een soort 19" kast erbij krijgen met iets van 24 stuks 2.5Gb harddisks :9:9:9(van die hoge seagates, SCSI). Zo''n mooie kast met deur en koeling dus ik kan die hd''s nog altijd wegflikkeren en wat moois in die kast bouwen.
het zijn er maar 12 maar meer capaciteit denk ik, had geen tijd om verder te snuffelen......wie kan ff die pic uploaden voor me??
IKKE! Wil ik wel een paar HDD''s
Maar dat is echt :9~:9~:9~ vind ik, jezus... Heel wat beter dan mijn P1 100 mhz
Maar dat is echt :9~:9~:9~ vind ik, jezus... Heel wat beter dan mijn P1 100 mhz
Linux op draaien en een CS Server !
heheh
heheh
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
mail me die pics maar ff, dan zet ik ze wel ff op mijn webspace
b.p.s.bruijsten@home.nl
en die SCSI hdd zijn hier ook welkom hoor
b.p.s.bruijsten@home.nl
www.kuiphuis.nl
onderweg, thanx many timesOp woensdag 25 april 2001 15:55 schreef Nowhere het volgende:
mail me die pics maar ff, dan zet ik ze wel ff op mijn webspace
b.p.s.bruijsten@home.nl
Verwijderd
ben thuis ook altijd aan het prutsen met computers, kan je mij een keer aan de pseroon voorstellen die dit alles weg doet.
want wil ook een keer wat expirimenteren met de sun, heb al ervaring met andere systemen maar nog niet met de sun.
als je heb kwijt wil geef dan maar 1 mailtje dan komen we er samen wel uit.
want wil ook een keer wat expirimenteren met de sun, heb al ervaring met andere systemen maar nog niet met de sun.
als je heb kwijt wil geef dan maar 1 mailtje dan komen we er samen wel uit.
Oke dan
hier zij de pics

Have a lot of fun .....
hier zij de pics

Have a lot of fun .....
edit:
k*t 1 plaatje werkte niet
nu wel dus
k*t 1 plaatje werkte niet
nu wel dus
www.kuiphuis.nl
ik kan heeeeeeel misschien aan een sparc 20 komen maar ik beloof niets.
Many thanks to Nowhere :):):):):):) (sorry)
Many thanks to Nowhere :):):):):):) (sorry)
Dat kastje wat eronder staat vind ik mooier
Alle proemn in n drek
sorry, aangepastOp woensdag 25 april 2001 16:08 schreef Nowhere het volgende:
Wie is knowhere???
Ben blij dat ik vrijdag in mijn nieuwe huisje ga anders had ik geen ruimte voor die SUN
Dat kastje is dus ook voor mij, daar zitten die hd''s in :9:9:9:9Op woensdag 25 april 2001 16:07 schreef Bierkameel het volgende:
Dat kastje wat eronder staat vind ik mooier
zitten ook 3 of 4 dikke fans in voor de koeling
ANNOUNCEMENT!
Ik zal in de gaten houden wat die afdeling gaat wegdoen en wat ik dus kan meenemen (ook ibm''s RS6000 sysjes)
Daarna gooi ik hier wel een message neer :)want na die sun hoef ik niets meer voor mezelf
Verwijderd
lekker
nooit meer de cv aan op je kamer
je moet zelf een ventilator in je kamer inbouwen wil je stank kwijt
Negative dag vandaag?Op woensdag 25 april 2001 16:33 schreef kyle_2000 het volgende:
lekker
Hou me op de hoogte!Op woensdag 25 april 2001 16:13 schreef rob van den broek het volgende:
[..]
Dat kastje is dus ook voor mij, daar zitten die hd''s in :9:9:9:9
zitten ook 3 of 4 dikke fans in voor de koeling
ANNOUNCEMENT!
Ik zal in de gaten houden wat die afdeling gaat wegdoen en wat ik dus kan meenemen (ook ibm''s RS6000 sysjes)
Daarna gooi ik hier wel een message neer :)want na die sun hoef ik niets meer voor mezelf
Nou, 4 procs en 2 gb aan geheugen. Lijkt me toch een lekkere server. Artemis heeft ''maar'' 1,5 GB ram, dus dit is wel lekker. Of zit ik erg fout?
ga jij de hele straat/buurt kabel internet verhuuren??? stiekem doorlussen of nie???
draai daar n''s MS-DOS op!!!!
draai daar n''s MS-DOS op!!!!
Ik houd me aanbevolen voor een IBM AIX of Sparc systeem (of andere oude high-end systemen).
ik hou me voor ALLES aanbevolen wat maar wegkan..
mijn mobo is kapot gegaan en ik kon er nix aan doen
hij was nog niet eens afbetaald en kan nu alleen bij andere mensen op de pc.. zit nu ook bij een vriend te maffen
mijn mobo is kapot gegaan en ik kon er nix aan doen
hij was nog niet eens afbetaald en kan nu alleen bij andere mensen op de pc.. zit nu ook bij een vriend te maffen
- klein updatje-
In de hd kast zitten 12 Seagate SCSI schijven van 9.1Gb per stuk en ze draaien 7200 rpm.
Zal wel een lawaai worden thuis
In de hd kast zitten 12 Seagate SCSI schijven van 9.1Gb per stuk en ze draaien 7200 rpm.
Zal wel een lawaai worden thuis
Alles voor het lawaai....
Mooi man... als het te lawaaierig wordt..
ICQ me
Mooi man... als het te lawaaierig wordt..
ICQ me
www.kuiphuis.nl
Op zaterdag 21 april 2001 18:46 schreef rob van den broek het volgende:
neeheeeeeeee, ga er mee spelen en dan doneer ik m aan een studentenhuis in Delft ofzo
Hint:Op dinsdag 22 mei 2001 13:21 schreef rob van den broek het volgende:
.....en ik weet nog steeds niet waar ik m voor ga inzetten.
Ik zit hier in een studentenhuis.. (flat dan). 432 man en vrouw. (JA die ook) Ook in Delft.
En hebben nog een file / web server nodig, omdat onze arme obelix (K6-2) het nu wel erg druk heeft...
ff contact opnemen kan natuurlijk nooit kwaad.. Vriend..
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Hmmm.... heb hier nog een oude IBM model 80 liggen (type 8580-A32).
Binnenkort maar is ffies kijken of linux daar op wil draaien
(draait nu nog novell op)
Binnenkort maar is ffies kijken of linux daar op wil draaien
gaat niet werken op een sparc, tenzij je de sourcecode van CS kunt lospeuteren bij valve/gooseman/sierra (en dat gaat je NIET lukken)Op woensdag 25 april 2001 15:43 schreef Burp het volgende:
Linux op draaien en een CS Server !
heheh
maar wat mij nou wel intresseert; wat komt er voor deze zooi in de plaats?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
eeeeeuuuuuu, Ultra serversOp dinsdag 22 mei 2001 14:08 schreef Wirf het volgende:
[..]
maar wat mij nou wel intresseert; wat komt er voor deze zooi in de plaats?
Laat er dan wel een paar }:O}:O}:O}:O}:O}:O
op draaien ???
op draaien ???
Zonde om zoiets als server op aan thuisnetwerk te hangen...
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Heeft iemand specs van zo''n IBM RS/6000?
Ennuh, ik ben natuurlijk ook in voor alles dat gratis of goedkoop is...
Hmmz, ik zal wel niet de enige zijn
-edit-
Rob, heb je enig idee van wat voor model die RS/6000''s precies zijn?
Ennuh, ik ben natuurlijk ook in voor alles dat gratis of goedkoop is...
Hmmz, ik zal wel niet de enige zijn
-edit-
Rob, heb je enig idee van wat voor model die RS/6000''s precies zijn?
Verwijderd
Ik zit ook in Delft en wij kunnen in ons studentenhuis heel goed een paar servers gebruiken. Een monitor is niet nodig. Wel vet dat bedrijven dit soort servers zomaar
weggooit'', het is toch een beetje historie dat je dan weggooit.
En stroom is inbegrepen bij de huur
weggooit'', het is toch een beetje historie dat je dan weggooit.
En stroom is inbegrepen bij de huur
Pagina: 1