'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
een dongle is gewoon een stekkertje voor op je paralelle poort bijvoorbeeld, waar het programma een signaaltje naar toe stuurt, en kijkt wat er terugkomt. Vaak zit er een of ander algoritme in de dongle, zodat de waarde die terugkomt elke keer anders is. Anders zou je het extreem makkelijk na kunnen maken met software.
Er zijn wel vaak cracks voor te vinden, maar daarmee kan ik je hier niet verder helpen.
ben er niet naar op zoek, de baas betaalt toch... maar gewoon nieuwsgierig
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Zoals gezegd als je zo algoritme eenmaal weet kun je ze ook zelf maken.
Best wel geinig om eens te proberen.... nu nog aan zo''n code komen
Best wel geinig om eens te proberen.... nu nog aan zo''n code komen
En wat voor prog is datOp vrijdag 20 april 2001 17:28 schreef freddifish het volgende:
Ik heb op mijn werk een programma van 30000 ballen dat is beveiligd met zo''n dongle, maar hoe werkt dat nou, en zijn die echt niet te klonen ?
Punt 1 ik haat dongles
maar daar hebben we het nu niet over 
Een dongle is een stukje hardware waarin een MicroController of PLD zit. Als een dongle een code ontvangt, zal deze een bewerking daarmee uitvoeren en een returncode sturen. In principe zijn dongles "standaard" devices die je om de hoek kan kopen. De S/W fabrikant die deze devices in koopt zal een eigen code erin zetten, zodat alleen DIE dongle werkt met hun software. Meestal wordt ook het licentie type en naam van de klant erin opgeslagen.
Wat het grootste probleem van dongles is echter, dat de fabrikant die de dongle gebruikt om zijn software te beveiligen, te weinig aandacht besteed aan hun beveiligingsroutines. Dan gebruiken ze een peperdure dongle en dan zie je nog routines:
If dongle = false then ...
else ...
Terwijl de dongle fabrikant er alles aan doet om dit soort -zwakke- plekken te voorkomen in hun drivers.
De mooiste techniek die ik had gehoord is, dat de S/W een essentieel stuk programma uit de dongle haalt: dan kan je heel moeilijk een een if-statement omzeilen, want je mist nu een stukje van je software.
Als je meer info over dongles wil hebben kan je www.sentinel.com of www.hasp.com eens proberen.
Een dongle is een stukje hardware waarin een MicroController of PLD zit. Als een dongle een code ontvangt, zal deze een bewerking daarmee uitvoeren en een returncode sturen. In principe zijn dongles "standaard" devices die je om de hoek kan kopen. De S/W fabrikant die deze devices in koopt zal een eigen code erin zetten, zodat alleen DIE dongle werkt met hun software. Meestal wordt ook het licentie type en naam van de klant erin opgeslagen.
Wat het grootste probleem van dongles is echter, dat de fabrikant die de dongle gebruikt om zijn software te beveiligen, te weinig aandacht besteed aan hun beveiligingsroutines. Dan gebruiken ze een peperdure dongle en dan zie je nog routines:
If dongle = false then ...
else ...
Terwijl de dongle fabrikant er alles aan doet om dit soort -zwakke- plekken te voorkomen in hun drivers.
De mooiste techniek die ik had gehoord is, dat de S/W een essentieel stuk programma uit de dongle haalt: dan kan je heel moeilijk een een if-statement omzeilen, want je mist nu een stukje van je software.
Als je meer info over dongles wil hebben kan je www.sentinel.com of www.hasp.com eens proberen.
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Verwijderd
Aha, een dongle, kende die dingen wel (van bijvoorbeeld Autocad e.d.), kwist alleen niet dat ze ook een naam hadden
. Maarre , dat wordt een crackje zoeken op Astalavista of zo...
Verwijderd
Gokje .. AVID Softimage !? AVID Media Composer ? 
Op vrijdag 20 april 2001 18:29 schreef BOMBER het volgende:
[..]
En wat voor prog is dat
Pagina: 1