[BC3] onderdanige meesteres (Hd problemen)

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik ben ongelofelijk onbekwaam op dit gebied, ik heb gisteren voor het eerst een ide kabel aangeraakt en ik heb hulp nodig.
ik heb een tweede hardeschijf gekocht met een mobilerack zodat ik op school video kan capturen en thuis editen. het gaat niet helemaal zoals ik wil.

als ik mijn oude (master) schijf aansluit is er geen probleem en start ie gewoon op. maar als ik mijn nieuwe (slave) schijf er bij hang dan herkent ie de nieuwe wel als primary slave, maar herkent het systeem de primary master harddisk niet meer. ik heb allerlij combinateis geprobeerd, andere plek aan de kabel enzo en ook zonder mobilerack, maar het probleem blijft.

mijn hd''s zijn
master; maxtor DimandMax plus 45 20,4 Gb
slave: quantum Fireball plus LM 30 Gb

heeft iemand suggesties hoe ik ze alletwee kan laten werken. Ik ben behoorlijk |:(
bvd
bart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

de jumpers wel goed gezet ? :z

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Jumpers?
Heb je die wel gechecked?
En de kabels zitten hopelijk wel ok?

• BC3 Victim
de jumpers staan als het goed is oke, gechecked en dubble checked. daar ligt het dus niet aan, andre suggesties? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Met een wissel-slede is het natuurlijk wel de bedoeling dat je beiden harddisken instelt met jumper instelling <cable-select> en in de bios op <auto>

Daarnaast kan je die schijf het beste partitioneren als logisch station, en niet als primaire bootpartitie.

En dan moet je nog rekening houden met de plaats op de kabel:

<mobo>--------------<slave>-----<master>

master = vaste schijf die niet wisseld
slave = slede

Je zegt dat hij niet herkend wordt, maar je zegt er niet bij waar....

Bios->Auto/Kabeltje/Jumper
Boot->Bootmanager
Windows->Logische partitie

• BC3 Victim
ik heb nu de jumpers op cable select staan en in de bios staat alles op auto. blijft hetzelfde probleem; met slave herkent ie mijn master niet, en wel bij het detecteren van de schijven, en zonder slave start ie zonder problemen op.

waar moet ik mijn slave als logisch station partitioneren ipv een primaire boot station?

• BC3 Victim
?

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11
fdisk :-)

Slache!

• BC3 Victim
heeft er nog iemand suggesties? het werkt nog steeds niet...

Pagina: 1