De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Weten jullie er niks vanaf ?
Ben ik een sukkel ?
Of is er een andere reden dat ik reply''s krijg ???
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verkeerde form = niet geheel waarOp vrijdag 20 april 2001 14:24 schreef OhMyGod het volgende:
Heb ik het in het verkeerde forum geplaatst?
Weten jullie er niks vanaf ?
Ben ik een sukkel ?
Of is er een andere reden dat ik reply''s krijg ???
Weten jullie er niet vanaf = waar
ben ik een sukkel = ??
geen meening dus
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Je zult ''t verschil echt merken in je verbindingsnelheid.
Wat voor antwoord verwacht je nou?
Doe gewoon wat voor jou het beste uitkomt!
Jij weet beter dan anderen welke uitbreidingen toekomstig in je netwerk gaan plaatsvinden, daar kun je nu al rekening mee houden. Scheelt je werk in de toekomst.;)
toch maar effe een reply dan....
ten eerste heb ik al een aanmerking op het feit dat je hubs gaat gebruiken; koop toch asjeblieft een paar christelijke switsches (het liefst managable) hier krijg je geen spijt van
de inrichting van een patchkast is idd afhankelijk van wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.
Ikzelf houd de volgende stelregel aan:
aangezien warmte omhoog stijgt stop je de warmte ontwikkelaars onderin. Ik begin dan onderaan met 1 of meer UPS-sen
daarboven de rackmounted server(s)
daarboven rackmounted routers
dan het liefst een inklapbaar tft-scherm met toetsenbord en muis op een uitschuifbaar paneel (denk aan evt. KVM-switch)
daarboven een aantal racks voor de losse meuk zoals (seriele) modems, losse routers en andere losse rommel
daarboven de NT1 kastjes, het liefst in een NT1 rack
vervolgens een organizer
dan de switches
weer een organizer
dan de telefoonpanelen
organizer
en daarboven de werkplek-aansluitingen
met tussen elk paneel een organizer
bestel ook 2 rollen klitteband om de boel netjes weg te werken
en gebruik kleurcodering voor je utp kabels
grijs is data
groen telefonie
rood is data van servers
geel is ISDN
blauw is data van routers
zwart is data voor terminal-sessies naar bijv. AS-400 of DEC-servers
er zijn ook kabels te koop met verschillend gekleurde tules om bepaalde werkgroepen te kunnen onderscheiden (tip)
succes
die telefooncentrale prop je boven je rackmounted routers enneh, heb ook nog een paar tiepmissers verwijderd...
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
Wat had jij in mijn kast te zoeken>:)Op vrijdag 20 april 2001 15:50 schreef Andy het volgende:
nah goed,
toch maar effe een reply dan....
ten eerste heb ik al een aanmeriking op het deit dat je hus gaat gebruiken; koop toch asjeblieft een paar christelijke switsches (het liefst managable) hier krijg je geen spijt van
de inrichting van een patchkast is idd afhankelijk van wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.
Ikzelf houd de volgende stelregel aan:
aangezien warmte omhoog stijgt stop je de warmte ontwikkelaars onderin. Ik begin dan onderaan met 1 of meer UPS-sen
daarboven de rackmounted server(s)
daarboven rackmounted routers
dan het liefst een inklapbaar tft-scherm met toetsenbord en muis op een uitschuifbaar paneel (denk aan evt. KVM-switch)
daarboven een aantal racks voor de losse meuk zoals (seriele) modems, losse routers en andere losse rommel
daarboven de NT1 kastjes, het liefst in een NT1 rack
vervolgens een organizer
dan de switches
weer een organizer
dan de telefoonpanelen
organizer
en daarboven de werkplek-aansluitingen
met tussen elk paneel een organizer
bestel ook 2 rollen klitteband om de boel netjes weg te werken
en gebruik kleurcodering voor je utp kabels
grijs is data
groen telefonie
rood is data van servers
geel is ISDN
blauw is data van routers
zwart is data voor terminal-sessies naar bijv. AS-400 of DEC-servers
er zijn ook kabels te koop met verschillend gekleurdr tules om bepaalde werkgroepen te kunnen onderscheiden (tip)
succes
Ik heb bijna hetzelfde!
Patch & switches bovenin, is ook veel minder rommelig!
Hier heb ik ten minste wat aan
Zou ik niet doen, rood is cros-cable. Die moet je niet verwarren anders zit je uren te zoeken naar een simpel probleemrood is data van servers
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je je patch-kabels netjes voorlangs via geleiders doet. Dat is makkelijk en netjes.
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
cross cable is andere tule
O, trouwens, gebruik liever helemaal geen cross-cables, zitten meestal tussen hubs/switches. Die kun je beter anders doorverbinden....
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)