[BC3] scroll lock op toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wie weet er waar de scroll lock (dat knopje boven de "home" knop) op het toetsenbord voor dient??? (behalve het lampje aan en uit te zetten).
Ik vraag het me nu al bijna 3 uur af en dat is echt irri!!!!
:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Heb het even voor je opgezocht, vroeg het me ook af:
The scroll lock key is supposed to lock the scrolling process. Scrolling is the fact the old text on the screen (onder DOS for example) is shifted up* line-by-line when a new line is added at the bottom. The lock key stops and resumes this process. Use the ''type'' command to show a long file and try to stop this using the key...
Dus gewoon on-nuttig in windows omgeving...
beetje anti-climax vin je niet ?

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Wacht maar tot je een UNIX variant hebt geïnstalleerd, dan zal je hem echt niet meer kunnen missen >:). In windows heb je er inderdaad vrij weinig aan...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Um ik heb hem in linux eigenlijk ook nog nooit gebruikt (niet dat ik zo''n guru ben) maar daar heb je toch ctrl-c voor ?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Maak voor de gein eens een groot exel document, type een 1 in a1, een 2 in a2, selecteer ze allebij, pak het 4kantje bij de rechteronderhoek en sleep hem door naar bijvoorbeeld 400 regels.

Ga nu maar eens in het midden staan, zet je scrollock aan, en gebruik je pijltjestoetsen.

Toen ik op de helpdesk zat, belde er regelmatig mensen dat hun excel vreemd deed, standaard oplossing was: zet je scrollock uit.:D

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb je nooit nostalgische spellen als simcity en simfarm gespeeld, druk je op scroll lock, dan kun je niet meer over het beeld scrollen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1