[BC3] Wat is de beste harddisk

Pagina: 1
Acties:

• zeuslooye
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11-2021
kan iemand mij vertellen wat de beste IDE harddisk is op dit moment om te kopen.
Ik vind belangrijk om te weten WAAROM juist die HD.
alvast bedankt.
>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.

• zeuslooye
Kan niemand mij helpen

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

IBM hdd, kheb er zelf 2 van een 20Gb, 30Gb. ze zijn lekker snel en erg stil.

het zijn de snelste gewoon onder de IDE hdd''s en dat is bewezen. (behalve de 45Gb die heeft probs.)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Beetje erg algemene vraag...

"de beste IDE harddisk".. zoiets bestaat niet. Wat zijn je meetpunten? Performance? Betrouwbaarheid?

Ik zou zeggen IBM''s maar er schijnen nogal wat problemen te zijn met die DLT-achtige HD''s... Ik gebruik zelf IBM en Quantum Fireballs en heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Maar dat zegt helemaal niets, er zijn ook mensen die er alleen maar ellende mee hebben.

Zo zijn er mensen die zweren bij Seagate of Western Digital (WD). .terwijl ik erg veel dooie Seagate en WD HD''s heb gezien toen ik nog als TD-er werkte. Dus voormij hoeven die niet meer zo.

Ik geloof dat Quantum nu Maxtor geworden is o.i.d? Ik vond Maxtor vroeger niet zo geweldig maar nu zal ik er wel aan moeten.. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

kheb een dmx60+ 30gb. Errug lekker dingetje.
Verder moet je maar benchmarks lezen. Die zeggen meer dan de ervaringen van iemand die alleen die hd heeft.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik zelf gebruik alleen nog maar Maxtor HD''s.

Ze zijn snel, maken weinig lawaai en worden niet zo warm.

Ik heb een paar jaar geleden een van de eerste 7200 toeren HD''s van Maxtor aangeschaft en die loopt nog steeds.

En mijn andere lopen ook nog als een zonnetje. 8-)

Good goan

• zeuslooye
een beetje algemene vraag. OK
maar ik bedoel eigelijk prijs kwalitijd verhouding natuurlijk wil ik een snele schijf hebben die ook betrouwbaar is en neit teduur is.
ik weeg wel wat meer aan de snelheid dan aan de betrouwbaarheid van een schijf
maar wel al bedankt voor de reacties

D :r

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een paar IBM DTLA-307030 harddisks (dus 7200 rpm, 30 GB) zitten, en die zijn - naar mijn bescheiden mening - stil, bijzonder snel, en worden niet warm (en dat uiteraard zonder koeling)...

Wat mij betreft : mijn volgende harddisks worden IBM''s...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 09:46
heeft iemand voor mij een link waar ik mijn WD 15,3 7200 kan testen?

• zeuslooye
ik merk dat IBM goed uit de bus komt.

is het verschil erg groot tussen 5600 en 7200 toeren bij grwoon gebruik of moet er meer gekeken worden naar het cach geheugen

|:(

• BC3 Victim
Op vrijdag 20 april 2001 14:08 schreef Snoekie het volgende:
heeft iemand voor mij een link waar ik mijn WD 15,3 7200 kan testen?
http://www.westerndigital.com/service/diagnostics.html

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Wat je ook doet..GEEN SEAGATE!!!|:(

Die dingen hebben de meeste herrie..worden het allerwarmst,daardoor de meeste uitval en daarnaast hebben ze de kleinste cache(waardoor ze weer de minste prestaties hebben|:()

Ik ben overigens zeer te spreken over mijn Western Digital 20 Gb 7200 RPM *D
Lekker snel, heel stil en niet te warm....>:)
Op vrijdag 20 april 2001 14:14 schreef zeuslooye het volgende:
ik merk dat IBM goed uit de bus komt.

is het verschil erg groot tussen 5600 en 7200 toeren bij gewoon gebruik of moet er meer gekeken worden naar het cach geheugen

|:(
Het is geen 5600 maar 5400 RPM...dat verschil is overigens wel degelijk merkbaar, ik zou je niet meer aanraden een 5400 RPM te kopen.

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 09:46
hey erg bedankt loekie

Verwijderd

Staat deze topic hier niet een beetje verkeerd ?

Verwijderd

Ach we zijn allemaal toch wel eens de weg kwijt? :z

Verwijderd

Western Digital vind ik nog steeds één van de betere :)

• BC3 Victim
Kijk effe naar deze review van onze vriend bij tomshardware. Deze drives kicken de Ass van de IBM DTLA 307030 "DeskStar 75 GXP"

http://www.tomshardware.com/storage/01q1/010312/index.html >:)

Pagina: 1