[BC3] virtuele schijf

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn eerste post hier, even een waarschuwing vooraf: major muts hiero

Ik heb het volgende probleem:
Het kopieerprogramma Nero heeft een virtuele schijf op mijn pc gezet, die zich moeilijk laat verwijderen.
Het vervelende is dat het nu schijf F is, waar dat voorheen mijn cd-rom schijf was, met als gevolg dat bij het opstarten van applicaties die de cd-rom nodig hebben, zoals spelletjes, hij de cd niet kan vinden.

Via het configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer/cdrom verwijder ik deze schijf iedere keer opnieuw, maar bij het opstarten komt deze steeds terug.
Partitionmagic helpt ook niet, die kijkt alleen naar de vaste schijven.
Hoe kan ik dit oplossen en waar kan ik de naam voor het station veranderen? In het apparaatbeheer lukt het me niet, ook niet via eigenschappen en stationsaanduiding.

Iemand? En hou rekening met die waarschuwing vooraf

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Ik ken deze optie in nero niet (is dit een nieuwe optie van nero 5.5), maar zoals ik dit lees lijkt het mij dat je het in nero moet zoeken. Dus kijken of dat er een mogelijkheid is om die schijf in nero weg te halen.

Het is mogelijk dat ik er geheel naast zit, maar dit is waar ik het zou zoeken.

edit:

ik denk dat deze topic in het software forum gepost had moeten worden.

• BC3 Victim
Ik heb nero al verwijderd, maar dat nero image drive blijft gewoon in mijn configuratiescherm staan.

Op zich is die extra schijf het probleem niet, ik zou alleen de stationsaanduiding moeten veranderen, zodat hij F als cd-rom leest, G als writer en dan H als imagedrive..

[edit] en dit is mijn eerste post, dus ik ken de weg nog niet hier, en het lijkt me geen softwareprobleem (dat was de oorzaak) maar meer een instellingsprobleem [edit]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
geen wizards hier?

• BC3 Victim
Heb ik ook een keer gehad met een zip-drive:( Je moet ff de kabel van het app. wat vervelend is eruit halen en dan ff fdisk draaien en kijken hoe dan de instellingen zijn...... als ze goed zijn dan kan je ff kijken hoe het in windows draait...... als het in windows ook goed gaat dan moet je weer het vervelende app. aansluiten en kijken in fdisk wat ie dan doet.... mocht er dan staan probeer hem ff te verwijderen.

Als dat weer niet lukt dan moet je ff de pc opnieuw indelen met de partitie''s

en dan windows er over heen doen...... en als het goed is dan heb je geen last van dat gedoe met dat vervelende app.:)

Verwijderd

Niet dat ik nou zo veel verstand van Nero hebt, maar het lijkt erop alsof er een stuurprogramma wordt geladen tijdens de opstart van Windows. Met MSCONFIG eens kijken of in het opstarten tabblad niet zo iets staat. Vinkje voor weghalen dan.Registry ff leeggooien in Hkey Users en HKey Local Machine wat betreft Nero wellicht

Of via registry in Hkey U en LM software/microsoft/windows/current version/run en runservices even nakijken op programma''s of services die onnodig worden opgestart. Zelfde eigenlijk als via MSConfig.
Alleen Win98 en hoger trouwens dus niet Win95

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

volgens mij kun je in windows gewoon de driveletter van dat ding aanpassen:

rechtermuis klik op Mijn Computer - Eigenschapppen - Apparaatbeheer

Daar dan virtuele schijf zoeken (die staat er zeker weten tussen) en de drive letter aanpassen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 14:59
Als je een virtuele scijf hebt, dan zou het kunnen dat je ineens ook een virtuele SCSI controller erbij hebt gekregen. (dit is bij daemon-tools het geval). Als je die verwijderd zou het probleem opgelost moeten zijn :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Die virtuele schijf bij Nero5.5 is een apart programma. Je moet de Nero Imagedrive apart deinstallen, bij mij werkte dat. Na een reboot was ''ie weg (op win2k)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• BC3 Victim
Beste mensen,
Bedankt voor de reacties, maar ik ben er nog steeds niet uit :'(

Slaapkop, ik heb zowel msconfig als het register nagekeken, het staat niet in het opstartprogramma, toch verschijnt die derde schijf na een nieuwe opstart weer in mijn apparaatbeheer na een nieuwe start, en als F:

Jajoah, ik kan de stationstoewijzing van de schijven niet via apparaatbeheer veranderen, wat ik ook probeer, wel de eerste en laaste toewijzing.

Crashman, die scsi-controller heb ik al verwijderd, was ook weer iets nieuws voor mij, maar dat was het dus ook niet.

Maar is het nu echt zo dat ik de drive-letters van de stations in w98 niet kan veranderen?? Lijkt me toch erg sterk, dat zou voor mij de ideale oplossing van het probleem zijn.

Verwijderd

Het is verschrikkelijk krom, maar je kan ook in het register de plaats waar de CD-Rom zou moeten zitten voor de diverse spellen veranderen. Eventueel via de zoek functie.

De CD-Rom drive kan je bijvoorbeeld letter P of Z geven om zoiets in de toekomst te voorkomen. Ook met het oog op een extra harde schijf of meer partities
CD Rom drive is de enige waarvan je de driveletter permanent kan wijzigen.

Verder weet ik het even niet aan ga ik nu mijn naam eer aan doen :Z
Pagina: 1