Toon posts:

[BC3] koop bindend? Suggesties!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een vraagje en hoop dat er iemand hier antwoord op weet.

Ik heb een week geleden een systeem gekocht en krijg deze over twee weken. Ik heb hem zo vroeg besteld omdat ik er namelijk een ati radeon ViVo (retail) in wilde hebben. Hier zit echter drie weken levertijd op. Dus ik dacht optijd bestellen. Ik wilde hem namelijk in mei hebben omdat het om een pc via het werk gaat.

Nu zag ik echt tot mijn schrik dat ze in 1 week de configuratie waar ik van uit ben gegaan hebben aangepast en hij is 750 goedkoper en er zit een sneller processor in. Ik wil nu dus vragen of er iemand ervaring mee heeft of ze in de winkel me nog zullen matsen als ik ze er mee confonteer of dat ik nu zelfs onder de koopovereenkomst uit kan omdat het heel veel scheelt. Wat zijn juridisch mijn mogelijkheden en wat doen winkels meestal in zulke gevallen.

Ik hoop echt hier antwoorden op te krijgen, want 750 is toch een hoop geld.

Alvast bedankt.

Verwijderd

O wacht ff.. Nou begrijp ik het probleem.
Er zijn een aantal dingen die je kunt proberen, zoals in de eerste instantie even contact opnemen met de betreffende zaak, maar je hebt alleen niet echt een poot om op te staan, daar je op het moment dat je het systeem bestelde accoord bent gegaan met de prijs en hiervoor getekend/aanbetaald hebt.

Het is natuurlijk heel sneu dat de configuratie in zo''n korte tijd zoveel goedkoper is geworden, maar over een paar maanden is ie weer 1000 piek minder waard.

Waarschijnlijk zijn op het moment dat je het systeem hebt besteld alle onderdelen (behalve dan de Radeon) appart gehouden voor je systeem (en waren ze dus op dat moment ook voor de betreffende winkel duurder dan nu).

Ik wens je in ieder geval veel succes met onderhandelen, maar ik geef je nogmaals erg weinig kans.

Greetz, Gretz

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat staat er in de leverings voorwaarden(8 dagen bedenktijd duidelijkheid voorwaarden>30 dagen koop ongedaan maken)
En hoe heb je het systeem besteld?
Internet/winkel?
Lijkt me sterk dat je er niet uitkomt met dat bedrijf.

Iets meer info?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:50

RgR

Op vrijdag 20 april 2001 11:25 schreef Gretzky het volgende:
Wat is nou precies het probleem ?! Het systeem is 750 piek goedkoper en ook nog sneller :? Lijkt me mooi meegenomen..
Hij zegt niet ''help, ik moet 750 gulden minder betalen'', maar hij is bang dat hij veel geld moet betalen voor iets wat inmiddels veel goedkoper geworden is.

Verwijderd

en dan is''r nog altijd de grondwet