Toon posts:

[BC3] Hardware conflict, Win98 start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hetvolgende probleem: ik krijg Win98 niet meer opgestart, alleen in safe-mode. Als ik hem normaal opstart blijft-ie hangen bij het opstartscherm.
Iemand vertelde mij dat het aan het volgende hardwareconflict ligt:

-mobo: MSI K7T Pro 2 KT Mainboard 133 VIA Chipset
-dvd: Aopen 12 * 40 IDE Bulk DVD-1240 Pro
-sound: Creative Soundblaster Live Value PCI 1024

Weet iemand hier een oplossing voor??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dan kunnen het nog twee dingen zijn:
1. als je pc al wel een keer goed opgestart is en niet uigevallen als je b.v. een dvd af ging spelen dan is het waarschijnlijk een software probleem. |:(

2. anders is inderdaad een bekend probleem met MSI k7T pro, SB Live 1024 en 2de IDE poort. (Ik dacht een confilct in een chip set). Met de bios update van MSI versie 2.50 is het probleem opgelost.

Werkte bij mij ook :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor een software probleem kan dat dan zijn?? In windows of in dvd programma of zoiets??

En hoe is dat op te lossen??

Ik heb de pc namelijk al twee maanden redelijk probleemloos gebruikt en hij bleef hangen na een dvd-tje!!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Start eens op met bevestiging elke stap en kijk een waar die blijft hangen

Misschien dat je dan via DOS wat kan doe

Verwijderd

Alles eruit slopen, opstarten ,en dan 1 voor 1 alles weer terugplaatsen.
Maar ik verdenk de SB-live in combinatie met ...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tja als je nog een pc heb met i-net kan je beter eerst even die bios update draaien.
Scheelt heel wat geschroef. :P

Suczeven er mee

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb nog een laptop die ik op die gecrashte pc aan kan sluiten, maar wat moet ik dan doen voor een biosupdate??
Pagina: 1