[BC3] raar probleem [cdrom-speler]

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij zit je IDE kabel verkeerd om !

Rode draad = pin1 = dichts bij de voedingsconnector

en anders zit hij verkeerd op de controller/moederbord

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb een oude pc (IBM 330-P100) een pentium 1 100mhz. Zodra ik hier een cd-rom speler op aansluit (in z`n eentje op secundaire IDE) dan krijg ik geen beeld meer, bij de Harddisk op Primaire IDE werkt ook niet. Als ik de cd-rom speler IDE kabel los haal heb ik weer beeld. Heb 4 veschillende cd-rom spelers geprobeerd , wel oude van 1993 ofzo (2/4 speeds). Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Zijn die Cd-rom spelers te oud ofzo, ik zie nergens master/slave instelling zitten op die cd-roms, geen jumper enz.

Verwijderd

Als die cdrom spelers geen master/slave jumper hebben zijn het misschien geen IDE cdromspelers, en werken ze ook niet in die pc zonder bijbehorende controller.
Als je wél een IDE speler hebt en hij werkt niet kun je eens een BIOS update proberen ( http://www.pc.ibm.com/support )

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Titel ff voor je aangepast :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve