Toon posts:

[BC3] Modem probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een raar probleem met mijn modem. Ik heb mijn harde schijf geformateerd en windows 98 se opnieuw geinstalleerd en nu herkent het systeem het modem (E-tech pci56rvp)niet meer. Hij wordt herkent als een serial controller. Ik heb vervolgens windows 95 geinstalleerd om te kijken of daarin hetzelfde probleem optrad en dat was dus ook zo.
Ik heb het modem vervolgens in een andere pc gepropt en voila daarin wordt hij wel herkend.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is??????

Ik weet het niet meer......

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zeker een flex-modem?
Staan er nog uitroeptekens in aparaatbeheer?
Zo ja -> gooi die eerst maar eens weg.
Soms moet je eerst een com-poort installeren (bijv. Com3 Irq4) en dan het modem op die poort zetten.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 12:28
Is een bekend probleempje met E-tech modems (heb ik zelf ook gehad). Hoe los je het op:
In hardware de PCI-com poort waar het uitroepteken staat selecteren. Vervolgens de drivers vernieuwen (hopelijk heb je de originele drivers |:( zoniet dan zijn ze te downen bij http://www.driversguide.com en zoeken naar PCI56RVP.
Als *.inf selecteer je de 8003.inf file.
Eenmaal geinstalleerd dan opnieuw opstarten en voila.... W98 SE herkend ineens nieuwe hardware en gaat de zaak installeren. :)

Suc6

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Verwijderd

Topicstarter
Das nou net het probleem. Er staan geen uitroeptekens in hardware. Het enige wat niet geinstalleerd is is die ''PCI serial controller'' die stiekum een modem is.
Ik heb al geprobeerd in mijn bios de com poorten op andere adressen te zetten, uit te schakelen, wegegooid uit hardware, opnieuw hardware laten detecteren maar alles zonder resultaat.

Ook wanneer zeg dat ik de stuurprogramma''s van die ''serial controller'' wil installeren en ik de modemdrivers toch installeer (ondanks dat windows aangeeft dat het niet de juiste drivers zijn), lukt het niet. Hij vindt dan wel het modem en wat aanverwante zaken zoals wave device en speakerphone, maar werken ho maar, logisch want hij heeft nog steeds geen virtuele com poort aan gemaakt en dat gebeurt ook niet.

Ik snap er geen.... van, zeker omdat het modem het in een andere pc het wel gewoon doet en hij het voor de herinstallatie van windows ook gewoon deed.

• Gene
In dat geval : configuratiescherm -> nieuwe hardware -> kiezen voor com-poorten -> geen hardware laten zoeken maar zelf aangeven -> softeware zelf installeren -> (8003.inf) zie hiervoor.

Moet lukken.

Verwijderd

Topicstarter
HET IS GELUKT!!!!!!!!

Daar ben ik nu al een aantal (nachtelijke) uren mee bezig.

Wat ik gedaan heb is het volgende. Omdat er geen usb apparaten aangesloten zitten op de pc, heb ik apparatenbeheer, het hele usb gebeuren uitgeschakeld. Vervolgens opgestart en voila hij vindt een rockwell modem enumerator.

Snappen doe ik het niet, in het bios was usb al uitgeschakeld......

Wie heeft er een verklaring voor dit gebeuren???

• Gene
Op vrijdag 20 april 2001 11:35 schreef Purplehouse het volgende:
HET IS GELUKT!!!!!!!!

Daar ben ik nu al een aantal (nachtelijke) uren mee bezig.

Wat ik gedaan heb is het volgende. Omdat er geen usb apparaten aangesloten zitten op de pc, heb ik apparatenbeheer, het hele usb gebeuren uitgeschakeld. Vervolgens opgestart en voila hij vindt een rockwell modem enumerator.

Snappen doe ik het niet, in het bios was usb al uitgeschakeld......

Wie heeft er een verklaring voor dit gebeuren???
Verklaring :? .... wellicht een confliktje in memory of IRQ. But who cares als het werkt is het goed.
Wel jammer overigens dat bij de PCI56RVP maximaal 46k herkend worden als inlogsnelheid. Zal wel te maken hebben met de softemulator van het modem.

Keep up the good working zal ik maar zeggen

Verwijderd

Topicstarter
confliktje?......

Maar je hebt gelijk, who cares........

Maar ik maak voor de zekerheid toch maar een ghost-image :)
Pagina: 1