Toon posts:

[BC3] Geschikt systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort eens een keer iets fatsoenlijks aan te schaffen. Op dit moment heb ik de volgende keuze gemaakt:

MSI K7T Turbo Fl 359,= (misschien RAID, Fl 374,=)
AMD k7 1.2ghz Thunderbird (266fsb) Fl 669,=
Dane-Elec 256Mb PC133 Fl 269,= (of toch CAS2? Fl 314,=)
Matrox G450 32Mb Dual Head Fl 319,= (ik werk namelijk meer 2D dan 3D, zie hieronder)
Maxtor 40.9Gb VL-plus Fl 465,=
Pioneer DVD-106S Fl 289,=
Acer 1832A 10x, 8x, 32x Fl 349,=
Creative SB Live Player 5.1 Fl 199,=
A-open Hq-08 ATX big tower 300W Fl 264,=
Netwerkkaart 10/100 Mbps Fl 30,28
Chicony Kbp-9885 toetsenbord Fl 35,01 (of is een duurder toetsenbord verstandig?)
Microsoft Intellimouse Explorer Fl 119,=
Daewoo 17 inch 719b Fl 519,33 (of nog die 15" gebruiken)
Microsoft Win98ukcd Fl 342,28 (te duur?)

Er zitten nog geen koelers bij, er moet in ieder geval een koeler voor de processor bij. Ik ga binnenkort in ieder geval niet overklokken, dus ik zoek een stille, maar toch een goede koeler (niet extreem duur), welke is dan een aanrader en wat kosten ze ongeveer?
En eventueel een casekoeler. Is dat nodig?

De totaalprijs, inclusief verzendkosten (29,82), transportverzekering (2,68) en rembours (13,09) komt op Fl 4.238,82

Ik gebruik de computer voornamelijk voor Office, internetten, internetontwikkeling (maar dat is toch alleen Notepad :)), Autocad (2D), Photoshop, misschien een beetje 3D studio en een heel klein beetje gamen (nu helemaal niks, straks misschien wel).
Is dit wat? Is er iets te duur, of kunnen bepaalde combinaties niet echt?

Alvast hartstikke bedankt voor alle reacties.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik zou een Athlon TB 1 GHZ kopen op 200 FSB, die kun je probleemloos naar 1,2 op 266 FSB overklokken, scheelt je wel bijna f 200,00. Dat geheugen is prima in orde, kun je ook probleemloos op CAS2 draaien. Ik zou eventueel een Asus A7V133 nemen ipv de MSI, kwaliteit kost geld (f 450,00 in dit geval) maar dan heb je wel wat. Ook zou ik voor een betere monitor gaan, het beste lijkt me gezien jouw applicatie voorkeur een 19 inch van bijvoorbeeld Sony of Iiyama. Voor f 465,00 kun je overigens ook betere harde schijf kopen hoor, Western Digital of supersnelle IBM. Verder prima systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik hoor overal dat die MSI toch wat stabieler is dan de ASUS. En die stabiliteit vind ik toch iets belangrijker dan overklokken en dergelijke.

19", toch vrij duur... zoveel wordt er nou ook niet ge-autocad.

En is de IBM echt zoveel sneller dan de Maxtor?

Verwijderd

De Msi staat idd bekent om zijn stabiliteit.

De Ibm is sneller dan de Maxtor maar de Maxtor is wel een stille schijf.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik verwacht bij een vier punt twee mille systeem toch een betere monitor, minimaal een vlakke Trinitron/Diamondtron van 17", en bij voorkeur 19", helemaal als je intensief 2D bezig gaat. Die 1.2GHz K7 is echt overdone voor het werk dat jij er blijkbaar mee gaat doen, is niet erg, maar je kunt beter een goedkopere nemen en het geld vervolgens in je monitor proppen (denk om je onbetaalbare ogen en het genot van mooi beeld)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Is zo''n duurder scherm dan zo duidelijk te voelen aan je ogen? Bij ons op de TU/e staan namelijk ook allemaal Daewoo''s en die zijn in mijn eigen toch wel redelijk.
En mijn huidige laptop schermpje lijkt me ook niet slecht, maar ja, wie ben ik.

Verwijderd

ziet er goed uit, ik heb het vergelijkbaar.....loopt als een tiet! :9~

Verwijderd

Topicstarter
peedeepee, waar gebruik jij je systeem voornamelijk voor? Is in jouw ogen die 1,2 GHz nodig voor Autocad en 3D studio? Of is dat alleen nodig voor games?
Een AXIA 1 GHz is inderdaad 140 piek goedkoper, en als ik de extra prestatie van een 1,2 GHz niet merk is het misschien wel verstandig om voor de 1 GHz te kiezen. Maar merk ik dat wel of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verder nog iemand ideeen?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 19 april 2001 21:28 schreef abbadon het volgende:
Ik verwacht bij een vier punt twee mille systeem toch een betere monitor, minimaal een vlakke Trinitron/Diamondtron van 17", en bij voorkeur 19", helemaal als je intensief 2D bezig gaat. Die 1.2GHz K7 is echt overdone voor het werk dat jij er blijkbaar mee gaat doen, is niet erg, maar je kunt beter een goedkopere nemen en het geld vervolgens in je monitor proppen (denk om je onbetaalbare ogen en het genot van mooi beeld)
Ik zou ook een beter scherm aanraden. Voor de rest is het wel een ngeil systeem.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
die daewoo is gewoon slecht koop aub een LG of een Iiyama schermpje of gebruik gewoon je oude 15"dies waarschijnlijk nog beter dan die daewoo

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gezocht naar een andere monitor. Ik heb deze gevonden:

Iiyama S700JT1 17"
Bandbr.: 110 Mhz
Horiz. 27-70 kHz
Dot pitch: 0,28 mm
Fl 575,=

Niet eens zoveel duurder dan de Daewoo, maar is die dan toch zoveel beter dan de Daewoo? Puur omdat het een Iiyama is?

Heeft er iemand nog ideeen voor een goede, stille CPU fan? En is een case fan nodig?

Verwijderd

Cas2 geheugen nemen. en monitor vervangen door een iiyama 17 inch of 19 inch. Dan wel een Sony.!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 20 april 2001 11:54 schreef Michiel_H het volgende:
Ik heb ff gezocht naar een andere monitor. Ik heb deze gevonden:

Iiyama S700JT1 17"
Bandbr.: 110 Mhz
Horiz. 27-70 kHz
Dot pitch: 0,28 mm
Fl 575,=

Niet eens zoveel duurder dan de Daewoo, maar is die dan toch zoveel beter dan de Daewoo? Puur omdat het een Iiyama is?

Heeft er iemand nog ideeen voor een goede, stille CPU fan? En is een case fan nodig?
Neem alsjeblief niet DIE, ik heb hem als "leenmonitor" van iiyama gekregen, hij heeft echt slechte beeldkwaliteit, kan geen hoge resoluties aan zonder koppijn te krijgen.

Wat dan wel??

LG 775n fl. 548
Hansol 710 D Flat fl. 655
LG 775 FT Flattron fl. 685
NEC Multisync FE700 fl. 690
Samsung syncmaster 750s fl. 619

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de samsung, of anders de LG Flattron. Bespaar nooit teveel op een monitor, eerder op Mhz ofzo, het verschil tussen 1.0 en 1.2 ghz zul je niet echt merken, met 256mb ram.
Zou overigens geen cas2 nemen als je niet gaat oc''en.

Ik zou de pioneer dvd vervangen door een aopen DVD 1240, en dan van het overigfe geld een goede 17" monitor kopen.

Succes

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Een goeie monitor is echt belangrijk hoor, ik blijf erbij dat je met een kwalitatief goeie Sony of Iiyama 19 inch monitor heel veel plezier zult hebben. En verder gewoon voor die 1 GHZ AMD gaan hoor en geen duurdere 1,2 Mhz nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, een 1 GHz dus.
De gewone 1GHz van Fl 486,=
De 266fsb 1 GHz van Fl 526,32
of de AXIA 1 GHz van Fl 528,98
??

Misschien dat ik ooit nog een beetje wil gaan overklokken, niet tot 1,5 GHz, maar gewoon een beetje. Welke is dan aan te raden?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

De AXIA core versie uiteraard en dan gewoon de 200 Mhz FSB versie, die is niet duur en levert het meeste waar voor zijn geld. Je kunt je systeem dan zonder problemen op 1200 Mhz en 133 FSB laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een overklokkersmening, of is het in het algemeen gewoon verstandig om de AXIA core te nemen?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 21 april 2001 12:00 schreef Michiel_H het volgende:
Is dit een overklokkersmening, of is het in het algemeen gewoon verstandig om de AXIA core te nemen?
Is alleen leuk als je wilt overklokken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 10:33 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Ik zou ook een beter scherm aanraden. Voor de rest is het wel een ngeil systeem.
Je was me voor ;)

Een scherm is de BELANGRIJKSTE investering in je systeem(gaat het langst mee is meestal het duurst)

Niet als sluitpost op je budget gebruiken |:(

Verwijderd

Niet meer betalen voor de AXIA core. Dat is afzetterij eerste klas. Dus gewoon de goedkoopste 1Ghz nemen. Voor jou overklokken doeleinden (een beetje) meer dan voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Dus investeren in een monitor. Doen we (denk ik). Een toetsenbord van 35 piek, is dat geen probleem?
Dan zou ik er ongeveer uit zijn.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Meestal typen die best. Maar wat ga ja nou voor een scherm nemen :?

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Misschien een andere muis.

Heb zelf een Logitech mouseman optical en die werkt errug goed:)

Maar ja bij muizen blijft het natuurlijk een persoonlijke kwestie;)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt me aangeraden om de Iiyama A705MT Diamondtron te nemen. Diamondtron is toch die supervlakke he?

En wat de muis betreft blijf ik echt bij de MS Intellimouse Explorer. Die gebruik ik nu ook al en dat bevalt me goed.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
-*16102* Hansol 19" 910A 0.26 dp - Max Resolutie 1280*1024, 85 Khz. , bandbreedte 158 Mhz. fl.619,- (736,61)

Bij www.temco.nl
Is dit een goeie monitor of zeggen jullie van euh: troep :) ?

Grtz JP.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik zou gaan voor de Iiyama.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een vlakke 17" monitor is relatief veel te duur je betaald 200-300 piek meer omdat de monitor plat is. Investeer dan goed in een monitor die in autocad voordelen biedt namelijk 19" of groter. Kijk eens naar Belinea als het niet te veel mag kosten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik heb voor minder dan 3500 piek alles hetzelfde, behalve een duurdere monitor, LCD & flat screen, heb ik een celeron 800 met ook een MSI type ben ik vergeten. systeem was namelijk niet voor mij.

een 128 bits geluidskaart en voor de rest ongeveer hetzelfde.

Verwijderd

Nee LG Flatron.... DAT is die vlakke!!! :9~
Pagina: 1