Toon posts:

[BC3] Wat is beter volgens jullie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit onderstaande setje verkocht ( sie signature ) en ik wil een nieuwe halen. Ik ben het wel eens over wat voor een processor ik wil namelijk een of 1,1 of 1,2 GHZ Tb met AXIA core.
Maar ik weet nog niet wat voor een moederbord. Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende combo''s:

- AXIA + Abit KT7 + 128 MB PC133
- AXIA + Asus A7m266 + 128 MB PC2100
- AXIA + DFI AK76sn + 128 MB PC2100
- AXIA + MSI K7T266 pro + 128 MB PC2100

Zo op zicht mischien de Asus of MSI maar bij Eynstein zijn ze heel gek op die DFI ( 160 FSB mee behaald ). Iemand suggesties...???
pfffff Owja mijn huidige mobo doet maar hoogstens 11 x 106 ( 1160 ), vandaar.

Verwijderd

Ik zou voor deze gaan dacht ik zo...

- AXIA + Asus A7m266 + 128 MB PC2100

De KT7 is ook goed maar dan zou ik toch wel voor de KT7A gaan met KT133A chipset...

Greetz

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Asus DDR

Verwijderd

Topicstarter
Maar die MSI heeft toch een VIA KT266 Chipset wat die Asus niet heeft? Was dat niet beter? Annyway dan wordt het denk ik die Asus. Iemand trouwens die DFI al geprobeerd ? thx;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
er zijn nogal wat problemen met die kt266 van via. zowel met de bios als met een transistortje of zo op de verkeerde plaats |:
ik geloof dat ze bij het oplossen daarvan nogal wat stabiliteit verloren zijn.
(moet je maar ff zoeken tussen t news van een paar dagen geleden)
Dus daar zou ik voorlopig niet aan beginnen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
dan voel je je genaaid, met je gloednieuwe peperdure mobotje :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, gevonden iets met transistor en 126 en 127 enzo. Ook over die BIOS. Maar die DFI is presies hetzelfde als de A7M266 en maar 398 piek, weet iemand daar iets van :?

• BC3 Victim
Asus doet tegenwoordig zo veel, dat ze de mobo-afdeling vooral als melkkoe gebruiken om de ontwikkelingen op andere afdelingen te financieren.Ze zijn misschien nog wel de beste, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is helemaal zoek.
maar voor een ander merk zou ik toch de benchmarks hier,bij sharkyextreme,tomshardware en anderen goed bestuderen

Verwijderd

Topicstarter
Kom net dit tegen dat spreekt wel aardig tegen die A7M266: stond op Tomshardware:

Asus A7M266''s mirage: The label indicating the individual settings for the clock multiplier means absolutely nothing. The board does not permit alteration of Athlon''s clock multiplier - the required switches have not been integrated into the board.

See what I mean ?

Verwijderd

Topicstarter
Indeed, maar zal vast kunnen maar dan mot ik gaan solderen enzo...en volgens mij gaat dat niet goed. :Y)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
Ik vind je oude systeem er beter uitzien. Nu ga je eventueel erg duur DDR-ram kopen en dan ook nog maar 128mb, terwijl je daarvoor al 256 had.

Verwijderd

Topicstarter
Dit mobo is een KT133 Chipset :r zonder A en is dus niet te overclocken. En de processor ook niet echt. ( getest met FOP38 op KT133A Chipset ;) ). En ik doe er misschien ook wel 256 MB in maar het ging me meer om het mobo dan om het geheugen ( dat was meer een voorbeeld ). Maar thx voor de reply''s :7

Nog steeds niemand een DFI AK76sn ????
Best wel misterieus mobootje alleem eynstein kent hem :?:?:?:?
Pagina: 1