Toon posts:

[BC3] Geheugen probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 128 mb mtec pc133(1), 64 mb pc100 mtec(2) en 64mb pc100 eliteMT (3)in mijn systeem.

Sandra gaf hogere waarden (memtest) zonder de 128mb ipv met.
Memspeed gaf 192 en nu 127.
Hoe kan dit?

Hoe test memspeed (allen eerste bank?), site is down van memspeed.

Wanneer ik in de bios ''control by SPD'' op yes zet krijg ik hogere scores dan wanneer ik hem instel op cas2,of cas3 of pc133 of pc100 of auto. SPD scoort altijd hoger?!?

Wie heeft er een progje wat wat meer kan vertellen over je mem.

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
en dan meteen een vraagje van mij erboven op... :P

Ik heb gisteren een reepje van 256mb Mtec binnengekregen... enig idee of deze op cas2 kan lopen en welke fsb hij maximaal draaid? :?

Ik had persoonlijk nog nooit van het merk gehoort, maar blijkbaar bestaat het merk echt.. ;)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

FFF

vraag 1: Het 128 mb moduul is van slechtere kwaliteit (of gewoon weg iets langzamer)

vraag 2: Kun je de specs ff geven, en wat je al hebt, ik weet niet eens of het pc100 of pc133 is. Verder zou je het beste kunnen kijken wat voor chips erop zitten, want daar kunnen we waarschijnlijk meer mee.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Draai je op 100MHz? Zo ja, dan kan het zo zijn dat de PC100 modules CL2 zijn en nu na plaatsten van de PC133 module alles op CL3 draait. De SPD v.d. PC133 module kan aangeven dat ''t een CAS3 module is waardoor de chipset de hele zooi op CL3 zet.
Je hebt vast een ViA chipset. Er zijn ViA moederborden die, wanneer je ''by SPD'' aankiest de 4-way-interleave optie instellen. Deze optie kan de performance redelijk omhoog brengen. Daarnaast kan het inderdaad zo zijn dat je nieuwste module gewoon minder snel is (minder agressieve timings).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
Op donderdag 19 april 2001 19:49 schreef FFF het volgende:
vraag 1: Het 128 mb moduul is van slechtere kwaliteit (of gewoon weg iets langzamer)

vraag 2: Kun je de specs ff geven, en wat je al hebt, ik weet niet eens of het pc100 of pc133 is. Verder zou je het beste kunnen kijken wat voor chips erop zitten, want daar kunnen we waarschijnlijk meer mee.
tis pc133... staat verder niks op de chippies, alleen M-Tec

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

FFF

Van m-tec heb ik helaas niet gehoord, je kunt het beste de seurch gebruiken, of op harware sites kijken. of proberen hun site te vinden, misshcien staan daar wat links op. Met een beetje mzzl, komt er nog 1 op got, die er 1 heeft ;)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nog hoe memspeed het geheugen test?
Alleen de eerste bank, of alle.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Dat M-Tec draait op 6 Nano seconden en als je het geheugen test dan gaat dat over alle modules waarvan de langzaamste bepalend is.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Dat je snelheid daalt als je hem van SPD uit schakkeld kan aan je moederbord liggen.
Ik heb hier zelf een MSI k7t pro2-a en als ik hem van spd afhaal schakkelt hij de 4-way memory interleave uit, waardoor de snelheid behoorlijk daalt.

Je zou kunnen proberen om met wcpedit en wcpset je geheugen timings aan te passen, zodat je hier om heen kan

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 april 2001 09:47 schreef Brid het volgende:
Dat je snelheid daalt als je hem van SPD uit schakkeld kan aan je moederbord liggen.
Ik heb hier zelf een MSI k7t pro2-a en als ik hem van spd afhaal schakkelt hij de 4-way memory interleave uit, waardoor de snelheid behoorlijk daalt.

Je zou kunnen proberen om met wcpedit en wcpset je geheugen timings aan te passen, zodat je hier om heen kan
wcpedit en wcpset zeggen mij niet zo heel veel. Wil je dit nader toelichten.
Mijn systeem is verder een duron 700@824, geforce DDR, msi kt7pro2a.
Pagina: 1