[BC3] kabel (en OS) vraag ata100-controller

Pagina: 1
Acties:

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
Ik heb een oud bx440 plankie, en ik had 2x hd''s (13gb seagate ata33 5400 en ibm dtla 45gb ata100 7200) en 1x cdrom en 1x brander.
Ik heb nu een hd erbij gekocht (DiamondMax 40Gb ata100 5400) en er komt nog een DVD-speler bij.

Ik heb dus om al die zooi kwijt te kunnen een extra ata100-controller gekocht, daar kan ik dan mooi die IBM en Maxtor op gooien. En dan kan ik die andere hd, cdspeler, dvd en brander mooi op me plankie zelf gooien.

Nou heb ik dat kaartje hier, en ik heb er geen ata100 kabeltje bij :(. Ik heb hier nog wel een zooi gewone ouwe kabeltjes. Kan ik deze hier ook voor gebruiken? Bijde ata100-hd''s komen op een aparte aansluiting te zitten op de ata-controller, dus ze hoeven niet dezelfde kabel te gebruiken. Is dit mogelijk zonder problemen? :?

Ook wil ik dus op die IBM me OS neergooien (die is het snelst :P) met dualboot ME en 2K. Kan ik deze bijden installeren terwijl ie aan de controllerkaart hangt, of moet ik hem eerst ff aan me moederbordje hangen op gewoon ata33..? :?

Ik heb de hele search al nagelopen (sjesus wat een zooi reacties op "ata100 + kabel" :D), maar niks gevonden verder.
Ik weet dus dat die ata66/100 kabels 80 draadjes meer hebben, maar kan je nou ook een gewone kabel gebruiken, of krijg je dan echt last van storing..? :?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Verwijderd

wat jij wilt kan op zich allemaal..maar....op ata100-snelheid(voor zo ver je daar ooit aan komt)kun je met een "gewone"kabel overspraak krijgen(daarom zitten er bij ata100-kabels extra aarde tussen)

• Savages
Op donderdag 19 april 2001 17:25 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
wat jij wilt kan op zich allemaal..maar....op ata100-snelheid(voor zo ver je daar ooit aan komt)kun je met een "gewone"kabel overspraak krijgen(daarom zitten er bij ata100-kabels extra aarde tussen)
Dat snap ik ja, maar in welke mate ga je dit merken bij ''normaal'' gebruik van die schijven. Ze komen allemaal enkel op een kabel. Me besturingssysteem komt dus op die ibm en is een beetje minder als ie dan steeds fouten gaat maken.. :D

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik dacht dat ATA-100 kabels dezelfde zijn als ATA-66 kabels, 80 wires, terwijl de oudere ATA-33 slechts 40 wires hebben.
Correct me if I''m wrong.
Bij de meeste zaken zijn die ATA kabels fucking duur, hier vragen ze 40 piek voor een ATA-100 kabel, kan je beter naar www.oc-shop.nl gaan en meteen rounded kabels kopen.
Success.

• Savages
Op donderdag 19 april 2001 18:36 schreef Glottis of Xanadu het volgende:
Ik dacht dat ATA-100 kabels dezelfde zijn als ATA-66 kabels, 80 wires, terwijl de oudere ATA-33 slechts 40 wires hebben.
Correct me if I''m wrong.
Bij de meeste zaken zijn die ATA kabels fucking duur, hier vragen ze 40 piek voor een ATA-100 kabel, kan je beter naar www.oc-shop.nl gaan en meteen rounded kabels kopen.
Success.
Euhh... Dat verschil weet ik wel. Ik hoef ook niet te weten wat ze kosten en waar ik ze kan halen.. |:( :?
Ik wil alleen weten of ik eventueel storing krijg als ik gewone ata33 kabels gebnruik...

Verwijderd

Hmmm is overspraak geen storing ?
Pagina: 1