[BC3] A-open Hq-08 ATX big tower 300W ?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ik wil een nieuw systeem aanschaffen en kan o.a. kiezen uit 2 kasten:

een Target Trg-t5ad ATX full tower 300W

of

een A-open Hq-08 ATX big tower 300W

Vooral die A-open lijkt me intressant, maar nu hoorde ik van iemand dat deze niet echt stil zijn. Iemand ervaring hiermee ?

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

tja, wat is stil??

heb hem zelf ook en en dat ik hem nou zo stil vind kan ik niet zeggen, maar hij maakt ook weer niet zoveel geluid dat het irriteert.

mijn Superorb maakt meer lawaai.
verder is het wel een lekkere solide kast en ook nog redelijk mooi

Verwijderd

Als je echt een stille kast wilt, moet je de A-Open niet nemen. Ik heb hem zelf ook, maar hij is verre van stil.

MAAR ......

Het ding is zooo verschrikkelijk kewl wat betreft inbouw. Zeker als tweaker die elke 6 maanden een nieuw mobo heeft en elke week een nieuwe kaart inbouwt is het een WERELDKAST!!! Nog nooit zo''n makkelijk hanteerbaar ding gezien.

Succes bij het maken van een beslissing

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
De a-open zou ik voor gaan, kast is echt wel stil hoor, en mooi ook.
En het is vooral een suberorb die de kolere herrie maakt, ik wou dat ik dat ding nooit had gekocht!(ding lijkt echt wel een stofzuiger, maar ach het koelt goed...)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

A-Open is de meest extreme herrie bak die ik OOIT gehoord heb. Gebruik de search maar eens en je ziet hoeveel mensen er wanhopig pogingen doen om dat ding stil te krijgen.

Ik heb contact gehad hem AOpen en ik heb ze gevraagd waarom dat ding zoveel herrie maakte. De reactie was doodleuk: Het zijn goedkope kastjes en als je een stille wilt, moet je er een van een goed merk kopen.
Tsja..mijn El Cheapo Noname van 100 piek minder die ik er voor had was stiller.

De opbouw is wel prettig en hij is degelijk. Ik heb hem stil gekregen door de fan te vervangen door een Panaflo en de binnenkant te bekleden met tapijttegels

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Wat een onzin over die stilte, heb hem zelf ook die Aopen kast en hij is niet hoorbaar hier met 2 fans en 2 7200 harde schijven, en dat zou kunnen komen omdat volgens Aopen het plaatmateriaal dikker is dan een gemiddelde kast |:( Lijkt mijn logisch toch :? Maar de kwaliteit van die kast is wel top hoor >:)

• Glottis
  • Laatst online: 25-11-2024
Je kan ook even een search doen naar Antec kastjes, of zit je gebonden aan A-Open?
Ik heb zelf een A-Open, maar ben niet zo blij met het lawaai. Ik ga denk ik maar de fan van de voeding vervangen, want die maakt meer lawaai dan mij 3 80mm Papst fans, en mijn Coolermaster koeler (die is trouwens heel steel, koelt ok).

Maar het is niet zo hele dure kast, en de voeding is wel goed (behalve dus luidruchtig)

Verwijderd

Ik heb em ook. De mensen die vinden dat hij lawaai maakt zijn de mensen die er tegenaan slapen. Ik heb hem hier onder een buro staan en je hoort echt bijna niks. Ik heb nog wel 3x80mm fans erin zitten en 2x50mm fans op me proc. En dan nog eentje in de voeding. En een slot cooler.

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb hem ook en om nou te zeggen dat hij zoveel lawaai maakt, ik heb nog nooit gehad dat ik ineens dacht bijmezelf van

goh, wat maakt die kast een geluid

ik denk dat de fans die in de kast hangen en mijn 2hd''s meer geluid maken

en verder was het echt een stukje van een koekje om de zooi erin te bouwen

greetz Saus

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Het is erg afhankelijk van _welke_ HQ08/HX08. De mijne (2,5 jaar oud) is ook niet erg stil, maar ik ken er een paar op het werk die een stuk stiller zijn. Heel vreemd. De kast is verder een prima kast, al moet je wel de eerste 3-4 van de bovenste lipjes van je schuifpaneel ombuigen zodat je niet die hele plaat naar achteren hoeft te schuiven (maar dan maar 5 cm. Kan nog steeds te veel zijn als je een blowhole wil).

*insert signature here

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:09
De AOpen kasten zijn allemaal best degelijk, zeker in vergelijking met die blikken standaardkasten die je veel te vaak ziet... Alleen sommige voedingen maken nogal veel lawaai, ik maak ook regelmatig mee dat de fan na een maand of 6 gaat brommen bij het opstarten. Dat verdwijnt dan na een minuut of 5. Niet echt kwaliteit dus. Dat is een punt van kritiek, en ik vind zelf de zijwanden vrij lastig demonteerbaar. Je moet ze namelijk helemaal van de kast afschuiven, zodat je ongeveer 50 cm achter je kast vrij moet hebben.

Ik heb zelf onlangs een Supermicro SC760-A gekocht, zit een Enermax 350W voeding in, die hoor je ook wel, maar hij overheerst zeker niet. De kast zelf is merkbaar beter dan de AOpens, maargoed, het prijskaartje is er ook naar.

• VTec
Bedankt voor al jullie antwoorden !!! :)
Op donderdag 19 april 2001 11:53 schreef Ortep het volgende:Ik heb contact gehad hem AOpen en ik heb ze gevraagd waarom dat ding zoveel herrie maakte. De reactie was doodleuk: Het zijn goedkope kastjes en als je een stille wilt, moet je er een van een goed merk kopen.
Tsja..mijn El Cheapo Noname van 100 piek minder die ik er voor had was stiller.
Ik vind Fl 260,- anders niet goedkoop :)

Glottis of Xanadu: de dealer waar ik het systeem wil kopen heeft alleen Target en A-Open. Target ken ik niet zo, maar kijkend naar de prijs is dat een mindere kwaliteit dan de A-Open.

TjarkVerhoeven: ik neem aan dat ie nieuw (de HQ-08) is (tenzij ze hem al 2,5 jaar hebben liggen) ;)

Kijkende naar de reactie denk ik wel dat ik hem koop. Ik wacht nog effe op de reactie van de dealer zelf (kijken wat zij zeggen). Wanneer antwoord post ik hun antwoord hier wel effe (voor de mensen die nieuwsgierig zijn) :)

Nogmaals dank voor de feedback !!

• VTec
Dit is het antwoord van de dealer:
De voeding in de a-open kast maakt inderdaad meer geluid dan sommige andere
voedingen.
Het is wel 1 van de weinige standaard voedingen die de warme lucht uit de
kast naar buiten haalt. Dit zouden ze eigenlijk allemaal moeten doen. Juist
daarom is deze kast/voeding juist zo geschikt voor AMD gebasseerde pc''s.

De T5AD is een geschikte kast en de voeding doet het. Het is een andre
kwaliteit, maar dat is niet merbaar omdat de kast verder weinig bijdraagt
aan de prestaties van de inhoud....

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 19 april 2001 12:09 schreef iefje het volgende:
Ik heb em ook. De mensen die vinden dat hij lawaai maakt zijn de mensen die er tegenaan slapen. Ik heb hem hier onder een buro staan en je hoort echt bijna niks. Ik heb nog wel 3x80mm fans erin zitten en 2x50mm fans op me proc. En dan nog eentje in de voeding. En een slot cooler.
Tsja...ik hoor hem dus een verdieping lager. Ik heb het bij de herrie dus echt niet over de disken of de processor fan. Het is uitsluitend de voedingsfan. Nu de fan vervangen is is hij een STUK stiller.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 19 april 2001 12:16 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
1) Het is erg afhankelijk van _welke_ HQ08/HX08. De mijne (2,5 jaar oud) is ook niet erg stil

2) al moet je wel de eerste 3-4 van de bovenste lipjes van je schuifpaneel ombuigen zodat je niet die hele plaat naar achteren hoeft te schuiven (maar dan maar 5 cm. Kan nog steeds te veel zijn als je een blowhole wil).
1) De mijne is ruim een half jaar. Helaas..herrie dus

2) Je moet gewoon alle lipjes wegbuigen. Dan hoef je de plaat maar 5 mm te verschuiven. De schroeven op de achterkant houden de boven hoek gewoon op zijn plaats. Daar heb je geen lipje voor nodig

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 19 april 2001 13:05 schreef VTec het volgende:
Bedankt voor al jullie antwoorden !!! :)
[..]

Ik vind Fl 260,- anders niet goedkoop :)
Ben ik met je eens...Maar AOpen zelf denkt ze blijkbaar dat het een herrie kast is. Dat geven ze vlot toe. Ze adverteren trouwens met ''Noise Killer'' Daar kocht ik hem ook voor. Nu ja...ze killen dus de noise niet, ze killen MET noise

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
De voeding in mijn aopen is dus totaal NIET stil, binnenkort maar ff rondkijken voor een stillere (enermax) voeding.

• VTec
Maar gezien de keuze die ik heb, ga ik toch maar voor de A-Open :) Thanks everybody (again) !!!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Ik heb zelf ook de HQ08 en hij bevalt me prima. Stevige kwaliteit dus echt niet een goedkoop kastje. Over het geluid, ik vind dat ie een wat zwaar geluid maakt dat inderdaad goed hoorbaar is. Maar omdat ie onder mijn bureau staat is het absoluut niet storend. Bovendien vind ik het zware geluid best wel leuk klinken. Net alsof er een
"Rolls-Royce" met V8 onder je bureau staat ;)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 10:28
Ik vond mijn HQ-08 wel stil, wat casefans erin en dat was ook weer opgelost :y)

Flickr | Lego collectie

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
De voedingsfan van mijn A-open Hq-08 maakte ook behoorlijk wat lawaai. Ik heb hem dan ook vervangen voor een uiterst stille Panaflofan. Super!
Ik vind de airflow in de kast ook niet goed. Het materiaal van de kast is daarentegen wel goed en ook handig is de hoeveel ruimte.
Ik heb laatst een systeem gebouwd voor een vriend van me en ik koos voor een Antec kast van Treb. Dat is pas een goede kast.

"Choose life"

Verwijderd

hq-08 hx-08 hebben allebei een noise-killer in de voeding dat ding is dus echt wel stil voor een 300W voeding ! ;)

en what the hack als je computer een biedje een zoem geluid maakt ! :) als je dat niet wil moet je een gameboy kopen ! :?

Verwijderd

wat loopt iedereen nou te zeiken over kasten die herrie maken?
Kasten maken geen herrie, de voding die erin zit wel. De aopen bightower is gewoon bijna perfect. Als de voeding niet bevalt, koop je een andere (Enermax ofzo), of een ander fannetje voor erin te doen. Helaas levert Aopen de kast niet zonder voeding, wat wel weer een klein nadeel is. Maar aan de andere kant, als je je voeding vervangt, heb je tenminste wel een reservevoeding liggen :+
Pagina: 1