Toon posts:

[BC3] EÏSA probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een wat oudere UBIX doos staan, met alles erop en eraan: RAID 5 Controller, dual pentium pro 200 en 4x6.0gb hds erin die komt heeltijd met EÏSA errors aan lopen. OK ik had hier al vake mee gestoeit altijd nog goed gegaan maar dit keer kom ik er niet uit kan niet in de BIOS komen niks moederbord is jumerloos er heeft eerder een terminal kaart in gezeten maar deze is door de vorige eigenaar eruit geplukt zonder hem eerst uit te schakelen in de BIOS...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Meestal gebruik je voor een EISA-systeem een ECU-diskette (-E-ISA -C-onfigaration -U-tility), de configuratie gebeurt gewoonlijk niet vanuit de BIOS zelf. Het is mogelijk deze tools op een aparte partitie op je harddisk te kopieren (hangt van de BIOS van je systeem af), maar het is toch altijd wel het beste een diskette achter de hand te hebben, alleen al omdat je harddisk kan crashen of problemen met de 220V de EPROM kunnen wissen waardoor je harddisk onbereikbaar wordt.
De ECU-diskette is specifiek voor je moederbord, dus je moet daarvan fabrikant en type weten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ze zitten op een apparte partietie dat had ik al na gekeken met een andere pc maar ik kan de hardeschijf niet eens benaderen want dat ding checkt eerst de EISA sloten en dan pas gaat ie verder iets niet inorde, geeft ie een error weer en verder niks meer een floppy heeft ook geen zin want die checkt ie ook niet. is er een manier om die EISA configuratie te flashen ofzo zo daat ie dat de EISA Check overslaat. er zit ook geen accutje op dus kortsluiting maken gaat ook over.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je een floppy erin stopt ben je altijd in staat om daarvan te booten, hoe gek je configuratie ook is.
Bij mij werkte dat zelfs toen ik aan het testen was, en 3 SCSI-controllers (inclusief die met de boot-disk) eruit trok, een andere SCSI-controller (met de boot-disk) en nog wat netwerk-kaarten erin stak.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Nope...

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49
FF CMOS clearen en dan doet ie als het goed is altijd van floppy.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
er zit ook geen accutje op dus kortsluiting maken gaat ook over.
en is volledig jumperloos
Pagina: 1