[BC3] Canon Powershot S10: Gewone AA batterijen in?

Pagina: 1
Acties:

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Nop. Geen AA batterijen.

Specs Casemod

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Kijk das handig om te weten.. waar moet ik precies zijn voor die batterijen in Duitsland?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik sta op het punt zo''n leuke Canon S10 camera te kopen... echter ik heb nog een vraagje...voor alle bezitters van dit mooie ding: kan deze camera gewone AA batterijen aan? en zo ja.. welke hoeveelheid mAH is minimaal nodig?

Dit vraag ik in verband met slechte verhalen die ik heb gehoord over de battery pack met recharger die erbij hoort..

Thanks in advance!

Verwijderd

Ja inderdaad.. AA batterijen zal niet gaan. Wel een 2CR5 batterij, maar die zijn niet oplaadbaar te verkrijgen :(

De NB-5H batterijen zelf zijn best klote, dat wel. Hebben heel erg last van een geheugeneffect, al schijnt dat de laatste tijd wel te verbeteren. Ik zorg gewoon, dat ik constant 2 batterijen bij me heb. Dat is ongeveer genoeg voor zo''n 70 opnames. Zorg er ook voor, dat de beeldschermhelderheid op minimaal staat en dat dan ding geen piepjes maakt enne zoveel mogelijk het tft schermpje uit laten.

Verders zou ik aanraden om eventuele batterijen vooral niet in Nederland te kopen. Hier betaal je al gauw zo''n 100 piek voor een NB-5H batterij, terwijl ik ze laatst in Duitsland voor 60 piek per stuk heb besteld. Kwamen dan 20 piek verzendkosten bij en was ik 70 per batterij kwijt :Y)

Verwijderd

Ik heb ook zo een S10, camera maakt werkelijk perfecte foto''s, en inderdaad de batterij is zwaar minder (en erg duur). Ik zou ook wel willen weten of via et internet het goedkoper te bestellen is.

thx voor die tip

• Pc123
  • Nu online
Ik heb voor mijn powershot s20 gewoon 1 nb-5h batterij en zo''n ding om m direct op het stopcontact aan te kunnen sluiten. Die batterij gaat makkelijk 150 a 200 foto''s mee als het schermpje uitstaat.

• Pc123
  • Nu online
Op donderdag 19 april 2001 10:23 schreef P.C.Simonis het volgende:
Verders zou ik aanraden om eventuele batterijen vooral niet in Nederland te kopen. Hier betaal je al gauw zo''n 100 piek voor een NB-5H batterij, terwijl ik ze laatst in Duitsland voor 60 piek per stuk heb besteld. Kwamen dan 20 piek verzendkosten bij en was ik 70 per batterij kwijt :Y)
:9 :9 :9 8-) 8-) 8-)

Waar??? Waar???

Dat is echt supergoedkoop, voor zo''n lage prijs heb ik ze nog nooit gezien, altijd 100 piek.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

KICK!! We worden allemaal ongeduldig geloof ik Cardinaal PC Simonis..:)

• Pc123
  • Nu online
Op donderdag 19 april 2001 14:20 schreef henkleerssen het volgende:
KICK!! We worden allemaal ongeduldig geloof ik Cardinaal PC Simonis..:)
idd...:)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Volgens mij lult die uit z''n nek....

Verwijderd

Damn.. Sorry, dat ik jullie zo lekker heb gemaakt.. Ik had ze in Januari besteld namelijk voor die prijs bij www.primustronix.de, maar ik zie zojuist, dat ze de zooi hebben veranderd (de online winkel valt nu onder het bedrijf Avitos AG) en ze hebben meteen ook maar de prijzen verhoogd.. Batterijtje kost nu 89,- DM :( :r

Verwijderd

74 DM is nu het goedkoopste wat ik kan vinden in Duitsland en je moet er natuulijk wel Duitse kennissen voor hebben om de verzendkosten laag te houden :)

http://www.brd.net/digitale_kameras/angebote/C22426DM.htm

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dan wordt naar een van de Canon centers gaan geloof ik...
Toch bedankt voor de tip..Simonis

Ondertussen heb ik de S10...

Misschien een beetje off-topic.... maar nu wil ik hem dus plaatjes ophalen via USB met W2k (met win98 doet die het al)... ik heb de nieuwste versie van TWAIN drivers (3.5) al gedownload ([url="http://ftp://ftp.canon.ch/pub/support/digicam/twain350usbeng.exe"]ftp://ftp.canon.ch/pub/support/digicam/twain350usbeng.exe[/url]).. alleen ik heb alles al geprobeerd... maar hij wil niet! Wat moet ik doen??

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Kick maar weer eens... niemand?

Verwijderd

Had ik ook in win2k.. Kwam er op een gegeven moment uit, alleen weet ik effe niet meer hoe |:( .. Misschien herinner ik het straks weer

Volgens mij heb ik toen in win2k heel brutaal de win98 drivers geinstalleerd en daarna die win2k er gewoon overheen..

En als dat niet werkt moet je even naar je devicemanager gaan.. Add new hardware en dan de inf file proberen te openen via die weg..

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Een vriend van me heeft zo''n S10. Hij heeft er ook naar gekeken.... In zo''n accupack zitten 5 oplaadbare AAA''s. Helaas heeft die accu niet 2 maar 3 aansluitpunten. Je zal vast en zeker wel zelf zo''n accupackje kunnen maken, alleen zal je dan moeten weten welk spanningsverschil dat extra aansluitpunt heeft (dat kan je meten) en of er misschien wat extra componenten in die accupack zitten zoals een weerstand...... Maar daarvoor zal je zo''n accupack moeten openroppen of hopen op commentaar van iemand die je voor is geweest....

Verwijderd

Ben ooit wel een Site tegengekomen van iemand, die inderdaad zo''n hele accupack had bestudeerd en ook zelf eentje heeft nagemaakt.. Weet alleen de URL niet meer..
Op vrijdag 20 april 2001 23:12 schreef wfvn het volgende:
Een vriend van me heeft zo''n S10. Hij heeft er ook naar gekeken.... In zo''n accupack zitten 5 oplaadbare AAA''s. Helaas heeft die accu niet 2 maar 3 aansluitpunten. Je zal vast en zeker wel zelf zo''n accupackje kunnen maken, alleen zal je dan moeten weten welk spanningsverschil dat extra aansluitpunt heeft (dat kan je meten) en of er misschien wat extra componenten in die accupack zitten zoals een weerstand...... Maar daarvoor zal je zo''n accupack moeten openroppen of hopen op commentaar van iemand die je voor is geweest....

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

12 uur !! Tijd om te kicken!
En ondertussen vraag ik me toch af hoe je eigenlijk 5 AAA batterijen in zo''n klein dingetje kan vrotten.. wfvn...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Niemand heeft die URL? Ik ben wel benieuwd..

Ik heb nl rond gevraagd wat de nieuw/advies prijs is van die NB-5H...131 piekjes!! Dus niet .. rond de 100 piek...:r

Dus het is misschien de moeite om er eentje zelf te maken...

• Pc123
  • Nu online
Schop :)

Heeft iemand toevallig die URL ergens? :9

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 23 april 2001 11:59 schreef henkleerssen het volgende:
12 uur !! Tijd om te kicken!
En ondertussen vraag ik me toch af hoe je eigenlijk 5 AAA batterijen in zo''n klein dingetje kan vrotten.. wfvn...
Hoewel ik zo''n accu dus niet opengeropt heb gezien, heb ik ze er wel in zien zitten. 3 naast elkaar en daarop nog eens 2 naast elkaar (in dezelfde formatie als de 5 olympische ringen dus). Je kan dat heel moeilijk, maar net zien door 2 gaatjes die in de onderkant (of was het nou de bovenkant) kijkt.

• Pc123
  • Nu online
Ja, inderdaad :)

Vraag ik me alleen af wat die derde aansluiting nou is. En hoe je die zou kunnen maken.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 26 april 2001 22:21 schreef Pc123 het volgende:
Vraag ik me alleen af wat die derde aansluiting nou is. En hoe je die zou kunnen maken.
Heb jij een S10 of een S20?
Meet (als je die mogelijkheid hebt) anders de boel eens door... dus spanning meten tussen aansluiting 1 en 2, tussen 2 en 3, en tussen 1 en 3
Daar zal je vast wat wijzer van worden
Ik heb het vermoeden dat je dan de volgende waardes zal meten (in willekeurige volgorde):
2,4 V
3,6 V
6,0 V

• Pc123
  • Nu online
S20.

Maar hoe zou ik die 5 dingen dan moeten aansluiten?

Lijkt me trouwens toch al moeilijk om een passend ding te maken met aansluitingen op de goede plek.
Pagina: 1