Omdat iemand in het 3DMark-score-topicje er naar vroeg hier maar mijn verhaal. Ik ben zeeeeeer benieuwd hoe andere kings-of-OC-ing erin geslaagd zijn deze proc stabiel* op 466 te krijgen want da''s wel wat anders dan simpelweg een dikke fan voor je mooie socket-proc kopen.
*Stabiel: Stabiel als in "Crasht Nooit" (onder win2k full load, that is)
3DMark Standaard: 1711
PII-350@466 2,20 V
Asus V3400 TNT/TV 90/110 @ 117/130
128 meg PC133 Cas2
3DMark 2000, Win98, DX8
Om de videokaart een windtunnel gebouwd: heatsink er bovenop, 2 S7-koelers op de geheugenbankjes. Dan een casefan die alles door een tunnel van karton en verhuisplakband direct naar buiten blaast, ook over die heatsink die tegenover de GPU aan de andere kant van de PCB zit. Anders crasht de PII.
PII Boxed: Helemaal openbreken tot je alleen een PCB met core en cache overhoudt, lekker schuren die hap. Op de cachecontroller (achter) een heatsink. Op beide cachechips een dikke heatsink met fans die richting core blazen, deze zijn dus op de zijkant gemonteerd. Op de core een heatsink met een fan die ZUIGT (in letterlijke zin).
Pin A119, B119 en A121 afplakken voor 2,20 ipv 2,00 volt.
En vervolgens zorgen voor een hele goeie doorluchting.
Nogmaals: ik ben erg beniewd want het heeft mij meters plakband, 1 heel flesje secondelijm, 1 vierkante meter karton, een halve spuit thermal paste en twee maanden prutsen gekost.
edit: had eigenlijk in hardcore OC & casemodding gemoeten, sorry!
nah jah staat hier misschien ook wel ok ivm de connectie met dat 3DMark-score-topicje.
*Stabiel: Stabiel als in "Crasht Nooit" (onder win2k full load, that is)
3DMark Standaard: 1711
PII-350@466 2,20 V
Asus V3400 TNT/TV 90/110 @ 117/130
128 meg PC133 Cas2
3DMark 2000, Win98, DX8
Om de videokaart een windtunnel gebouwd: heatsink er bovenop, 2 S7-koelers op de geheugenbankjes. Dan een casefan die alles door een tunnel van karton en verhuisplakband direct naar buiten blaast, ook over die heatsink die tegenover de GPU aan de andere kant van de PCB zit. Anders crasht de PII.
PII Boxed: Helemaal openbreken tot je alleen een PCB met core en cache overhoudt, lekker schuren die hap. Op de cachecontroller (achter) een heatsink. Op beide cachechips een dikke heatsink met fans die richting core blazen, deze zijn dus op de zijkant gemonteerd. Op de core een heatsink met een fan die ZUIGT (in letterlijke zin).
Pin A119, B119 en A121 afplakken voor 2,20 ipv 2,00 volt.
En vervolgens zorgen voor een hele goeie doorluchting.
Nogmaals: ik ben erg beniewd want het heeft mij meters plakband, 1 heel flesje secondelijm, 1 vierkante meter karton, een halve spuit thermal paste en twee maanden prutsen gekost.
edit: had eigenlijk in hardcore OC & casemodding gemoeten, sorry!
nah jah staat hier misschien ook wel ok ivm de connectie met dat 3DMark-score-topicje.
Quoten is geweldig... - boer Krelis