Toon posts:

[BC3] Voeding PC mogelijk te zwak ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P3 500 met 320mb ram. Sinds een paar maanden heb ik een Geforce 2
GTS en deze wil niet lekker draaien, tijdens het spelen van spellen blijft
het instabiel, soms kan ik een half uurtje spelen, soms hangt ie al na 5
minuten:'(. Ik heb alle mogelijke detonators geprobeert, en ook via-drivers
enzow...Ook met een complete schone nieuwe install van Windows wil het niet
werken (zowel Win98/ME/2000/XP, jaja allemaal geprobeerd)

Samenstelling van mijn PC:
P3 500mhz
320mb ram
Geforce 2 GTS
1x 7200rpm 15gb HD
1x 7200rpm 20gb HD
1x HD cooler
50 speed cdrom (wordt uiteraard bij veel spellen gebruikt)
4 speed cdwriter
Geluidskaartje
100mbit netwerk kaartje
56k modem
en verder nog een mooie USBmuis (optisch)

Op mijn voeding kan ik nergens vinden hoeveel watt die is...staan geen
stickertjes e.d. op.
Is het in dit geval mogelijk dat mijn voeding te zwak is ? Of moet ik de
oorzaak ergens anders zoeken ?

Greetz,
Daan

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In wat voor mode draait die kaart? AGP 2x 4x?
Als hij in 4x draait moet je dat ff uitzetten in bios en kijken of dat helpt.

Als je fast writes in bios hebt aanstaan zet dat dan ook ies uit als je nog problemen hebt.

En moch dit alles niet helpen, kun je ook wat gaan tweaken met die driving value voor AGP kaart. Weet alleen niet of dat in jouw bios voorkomt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij mij bleek het een voeding probleem te zijn op mijn k6-2 500. daar zat een 230 Watt voeding in.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait nu op AGP 2x, hoger wordt niet door mijn mobo ondersteund:(
Verder is het een computer van Dell, dus er valt weinig te tweaken..alles is afgeschermd in de bios:(

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
ik denk niet dat het je voeding is, zo heel erg veel heb je er niet in/aanhangen.

heb je dat ding niet gewoon te hoog geclockt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen de voeding er even uitgeschroefd, en daar zat toch een stickertje, me voeding is 200Watt..
Verder heb ik nooit aan kloksnelheden zitten sleutelen, dus daar kan het denkik niet aan liggen...

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Bij mij was t zo dat wanneer ik het onderdeel AGP VxD (welke mode maakte niks uit) mijn pctje de AGP op 1x ging draaien ipv 2x (mijn huidige mobo kan ook niet verder dan AGP 2x) toen had ik ook vaak last van vastlopers...

Heb toen de VIA drivers opnieuw geïnstalleerd en voor de optie uninstall AGP VxD gekozen... (zodat ie dat onderdeel niet installeerde) en toen draaide alles weer mooi op AGP 2x

Misschien dat dit ook het probleem van jou is... Probeer het zou ik zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees dat dit bij mij niet zal/kan helpen want ik heb geen VIAchipset naar mijn weten..of is dit ook nog ergens anders in te stellen ?

Ik heb btw vanmiddag Windows 98 nog eens geinstalleerd, en nu loopt ie niet echt meer vast bij het opstarten van spellen, maar gaat de monitor spontaan op standby tijdens het opstarten van spellen..het enige wat ik dan nog kan doen is me reset-knop eens stevig in te drukken.
Ik snap er echt nix meer van..Iemand nog suggesties ?

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 08:07

B4tman_DH

To the Bat.....

Ik zou maar es een andere voeding proberen..... :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

FFF

probeer idd een andere voeding, een geforce slokt heel wat :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu zelf ook aardig van overtuigt dat het de voeding moet zijn...Maar is het niet vreemd dat ie dan wel in windows gewoon netjes stabiel loopt ? :?

Verwijderd

Die geforce trek pas lekker stroom als je de spellen induikt. Hij heeft geen AMD. dan zou de boel in windows ook al instabiel zijn. dat had ik dus...

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op donderdag 19 april 2001 21:32 schreef killerbolt het volgende:
Die geforce trek pas lekker stroom als je de spellen induikt. Hij heeft geen AMD. dan zou de boel in windows ook al instabiel zijn. dat had ik dus...
dah slaat nou helemaal nerges op!

Verwijderd

Topicstarter
Welk deel bedoel je ? dees:

"Die geforce trek pas lekker stroom als je de spellen induikt."

of

"Hij heeft geen AMD. dan zou de boel in windows ook al instabiel zijn. dat had ik dus..."

de eerste klinkt wel geloofwaardig, over de 2e kan ik niet oordelen..geen ervaring mee.

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Op donderdag 19 april 2001 09:34 schreef NukeZz het volgende:
Bij mij bleek het een voeding probleem te zijn op mijn k6-2 500. daar zat een 230 Watt voeding in.
* sjaakie kent dat probleem:(

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Pagina: 1