Toon posts:

[BC3] Laptop Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus sinds kort(heel kort, uurtje of drie ofzo) een laptop in mijn bezit. Leuk oud dingetje maar hij doet het niet helemaal :(

dit zijn de gegevens die ik ervan kon vinden.
IBM Thinkpad 370C 9545

Proc : Intel DX4
mem : 8mb
hdd : 340mb

bios version : 91G0714
Date : 3/9/95
Model : F8
Submodel : 66
Revision Level 00
Power management version 1.00
Setup Version 1.02

Hij start op, tjekt het geheugen, zoekt de floppydrive en daarna de hdd. dan maakt de hdd beetje vreemd geluid, net oftie niet wil beginnen(hdd). dit alles krijg ik gewoon op mijn laptop schermpie,

maar dan..na wat pogingen de hdd te lezen gaat het scherm opeens uit. poef, het laptop ratelt nog wat verder en gaat dan ook uit, alleen nog wat lampjes van mijn accu blijven branden en knipperen. als ik hem dan weer wil aanzetten gaat hij 2x piepen, het lijkt wel of hij is standby mode gaat ofzo.

nu het vreemde, als ik mijn muis(dat knoppie tussen de toesten) beweeg dan blijf ik beeld houden voor iets langer :? heel vreemd.

als ik een externe monitor aansluit en de muis blijf bewegen dan gaat het beeld op mijn laptop opeens uit maar het beeld op de monitor blijft aan, moet ik natuurlijk wel muis blijven bewegen. dan kom ik in een soort test menutje, na het test van de apparatuur bleek dat de HDD het niet goed deed.

deze error kreeg ik:
DEV 017
ERR 22
FRU 6010

ik kom via dit scherm zelfs in het easy setup menu, maar zodra ik mijn muis ff niet beweeg, seconde of 3 denk ik, gaat de hele laptop weer uit.

btw ik krijg de laptop pas weer aan als ik de voeding eruit trek, dan gaan de lapjes uit en daarna start hij weer.

Damn wat een verhaal, nou ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb geen ervaring met jouw probleem maar:

Heb je:
1) al eens een normale opstartschijf geprobeerd? Geeftie dan ook dat probleem of alleen met booten van de HDD?
2) de IBM Helpdesk gebeld?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Denk dat het accu voor de backup van je cmos defect is.

Als deze stuk gaan (meestal ouderdom) is er niets aan de hand (behalve alles opnieuw instellen), maar als het voltage bv naar 0,45 volt gaat dan trekt ie ook je voeding (5 volt) naar beneden en dan zou ja van die vreemde dingen kunnen krijgen.

Dus open maken dat ding en eerst je accutje los gooien en kijken of ie goed werkt en dan een nieuwe bestellen bij de elektronicashop.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

juist behalve de accu in de laptop zit der ook nog ergens een klein batterijtje bverstopt meestal en als die leeg verot is doet ie dat soort gare dingen

bij mijn acer p120 laptop namelijk ook zo iets op vage hd geluiden na dan....

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb ook boot flop gebruikt, zelfde probleem.

en d''r zit idd een soort klein accu pakketje onder de floppydrive. ik moet alleeen ff kijken of en hoe ik die eruit kan halen.

en kan ik dan gewoon zonder dat ding opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net dus ff alles eruit gehaald(accutjes etc_ er zaten er 2 in + de gewone accu, en dan komtie wel met error 168 (zeker dat de cmos gerest is) maar het beeld doet hetzelfde. :?

het vreemde is dat zolang ik in het test scherm zit, dan krijg ik beeld, op monitor maar nu ook op laptop, maar zodra ik verder ga of wil opstarten dan gaattie weer uit.

iemand?

Verwijderd

Topicstarter
zelfs met alles(althans ik denk dat dit alles is) eruit krijg ik nog het zelfde verhaal, piep en uit. =(

Verwijderd

Topicstarter
niemand goed idee?

• James_Watt
  • Laatst online: 15-08 15:56
Die Error zegt me niet veel maar is wel van de accu denk ik.
Maar heb je daarna ook de gewone accu en je netadapter 5 minuten los gehad, dus echt helemaal spanningsloos:9
Als dat zo is zou je ook het e.e.a. weer in je bios moeten instellen.
bv HDD en FDD en je powermanagement..

Het kan zijn dat je gewone accu gaar is die zou je er ook uit kunnen laten dan weet je ook of je netadapter nog ok is...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu floppy, hdd en accu eruit. verder zat er nog een niCd 3.6v 60mah blokkie(klein) en een Lithium batterij(ook klein) onder de floppydrive, die heb ik er ook uitg ehaald.

en hij doet nog steeds hetzelfde, kzal hem vannacht zo laten staan.

wat helemaal vreemd is, ik heb wel beeld als ik hem in de test mode krijg(dan druk ik tijdens het opstarten diverse toesten in, komtie met een foutmelding en zo kom ik dan in een test scherm) daar staatie nu al zo''n 15minuten in. gewoon beeld, nisk aan de hand, muis beweegt ook. tests kan hij ook uitvoeren. allen zodra ik restart is het weer poef. dus hij doet het wel maar toch ook niet :'(

Verwijderd

Gooi is in het kanaal ofzo....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb hier een IBM Thinkpad 360c, geen problemen mee gehad. Maar de 168 eror betreft volgens mij de harddisk. Vervangen dus... Als je wilt weten hoe dit moet moet je even naar de website van IBM die hebben hier onderhoudshandleidingen van (in PDF).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1