[BC3] Goede Dane-Elec?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb net een 256Mb PC133 Dane-Elec reepje binnen. Hier wat info:

Samsung chippies (11) TC75 maar aan een kant 8 stuks
Op de stickertje staat IRL DEM DP133-0643231
en PC133-333-520

Nou heb ik een paar vragen. Wat voor betekenis heeft die 520? De meeste die ik ken is 542. Sisoft Sandra zegt (7111R 4111W). Andere zijn met een R. Wat is het verschil?
En volgens de spd is ie op PC133 333, maar ook op PC66 en PC100 233. Ben ik nou "geneukt" of wat is er aan de hand??

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Heeft niemand een antwoord :(?

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22
Nee, je bent niet verneukt.
De eerste twee cijfers van ''520'' staan voor de toegangstijd v.d. chips: 5.2ns. Het derde cijfer staat voor de revisie v.d. SPD.
Dat Sisoft tevens waardes voor PC66 en PC100 aangeeft betekend dat deze PC133 module officieel ook op deze snelheden kan draaien met zelfs een iets betere (lagere) CAS instelling; 2 i.p.v. 3.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Op donderdag 19 april 2001 21:05 schreef abbadon het volgende:
Nee, je bent niet verneukt.
De eerste twee cijfers van ''520'' staan voor de toegangstijd v.d. chips: 5.2ns. Het derde cijfer staat voor de revisie v.d. SPD.
Dat Sisoft tevens waardes voor PC66 en PC100 aangeeft betekend dat deze PC133 module officieel ook op deze snelheden kan draaien met zelfs een iets betere (lagere) CAS instelling; 2 i.p.v. 3.
Ik weet niet waar je die kennis vandaan hebt, maar kloppen doet het niet helemaal. De chips hebben een toegangstijd van 7,5 nS. (TC75). Geschikt dus voor CAS 333 bij 133 MHz, zoals uit de rest van het typenummer van de reep ook blijkt. Samsung chips zijn van hoge kwaliteit, je kan proberen of ze ook op Cas2 willen meewerken.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
De informatie komt bij Intel vandaan:) degenen die de PCxxx specificatie in het leven hebben geroepen.
Wat betreft de TC75 (eigenlijk Tclk) heb je gelijk, deze staat overigens voor de ''Cycle time''. De 5.2ns is de TAC (Access time from Clock). Volgens de specificatie moet dit minimaal 5.4ns zijn. Het betreft hier respectievelijk de bytes 9 en 10 v.d. SPD.

Mijn informatie is dus correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik het volgende besteld, wat moet ik nu van CAS2.5 maken??

Dane-Elec 256mb DDR266 PC2100 PC133CAS2.5

Hier getest:

DFI AK76SN is een ATX bord met de nieuwe AMD 761 chipset. Dit bord is een socket A bord bedoeld voor de AMD Duron en T-bird cpu''s. 266MHz FSB., 6xpci/1xagp4, amd/via, 2x184p ddr, ata100. Let op: dit bord heeft een INSTELBARE multiplier (dipswitch op bord). Dat maakt hem bijzonder geschikt voor de OC-ers onder ons ;) Hier komt bij dat wij met dit bord hoge fsb instellingen hebben gehaald hebben (160Mhz fsb). We hebben getest met: DFI AK76-SN, AMD Thunderbird 1GHz @1.333GHz, Dane elec 128Mb PC2100 DDR, CAS2.5 tenzij anders vermeld, Geforce2 GTS met det3 V11. Wat ons direct opvalt: het DFI bord heeft korte spoorlengtes tussen Northbridge en Dimms: 5cm terwijl dit op andre borden (veel) grotere lengtes zijn (12 cm is niet ngewoon). Maximaal bereikte FSB: 160MHz CAS2.5 Multiplyer instelbaar: Dipswitch FSB instelbaar: Bios 133-181 in 1 MHz stappen On-board PSU: Niet dubbel maar DRIEvoudig uitgevoerd! Geen Sound On Board. 3DMark 2000V1.1: score; 7804 Sandra Mem: 586/737 (628/793 CAS2 en tot 715/917 CAS2 bij FSB 155

source: http://www.eynstein.nl/a/693.html

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op vrijdag 25 mei 2001 21:58 schreef MouseR het volgende:
Nu heb ik het volgende besteld, wat moet ik nu van CAS2.5 maken??

Dane-Elec 256mb DDR266 PC2100 PC133CAS2.5

Hier getest:

Blablabla....

source: http://www.eynstein.nl/a/693.html

:?
Wat bedoel je precies? Dat de CL twee en een half kan zijn komt door het DDR principe. De CAS latency is simpel gezegd de tijd gemeten in clock-cycle''s die je ram nodig heeft om te reageren op een opdracht (b.v. de tijd tussen de opdracht om te lezen en het moment dat het ram het eerste blokje data terug gooit). Omdat DDR zowel op de neer- als opgaande flank van deze data kan versturen (dit in tegenstelling tot SDRAM waar op slechts één klokflank data wordt meegedragen) kan er dus ook een halve clock-cycle worden gewacht. Ik kan je vraag ook anders interpreteren met als antwoord; maak (probeer) van CAS 2.5 CAS 2 te maken :) Een beetje DDR SDRAM kan dat met vrij veel succes getuige de vele reviews. Maar verwacht geen merkbaar verschil; die halve clock-cycle winst telt alleen voor het eerste blokje data, wanneer de datastroom die er op volgt eenmaal op gang is heb je er geen voordeel meer van. Vandaar dat in de praktijk het verschil tussen CL2 en 3 (en nu ook 2.5) erg klein is, je kan het eigenlijk alleen meten met zoiets als het hier o zo populaire Sisoft Sandra.

Pagina: 1