Toon posts:

[BC3] Aldi -pc Bios -win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zit hier bij een klant die een Aldi pc heeft gekocht (niet op mijn aanraden)
maar dat ding heeft uiteraard problemen.
Bij opstarten zegt ie vaak dat ie een kernel probleem heb met de acpi.sys ofzoiets je kent het wel van die vage bsods....
maar zat er aan te denken om de bios te updaten maar waar vind ik dat ding want dat mainboard is vet vaag....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als hij de Aldi PC heeft met een PIII 667 kun je bios ophalen bij www.medion.de

Het mainboard is een MSI 6318, waarschijnlijk speciaal gefabriceerd voor medion.

Hopelijk heb je hier wat aan;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37

bAm

K zelf heb de p3 667, maar op http://www.gsc.be is vast wel wat te vinden over updates!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is die nieuwe pc de 1ghz
sorry dat ik dat er niet bij vermelde.
tnx toch voor de reacties alvast:)

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
d''r zijn hele discussie over geweest.

Maar het is bekend dat het een Abit moederbord is. Welke precies weet ik niet meer. Maar dan moet je maar effe wat threads opzoeken over ''de''Aldi pc

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Verwijderd

De nieuwe aldi pc is standaard uitgeleverd met winme. Een kennis van mij heeft ook zo''n ding gekocht en het werkt perfect.
Het toontje "uiteraard geeft deze problemen" wordt door mij gelezen als "daar heb je weer zo''n semi deskundige die het allemaal zo goed weet".
Waarschijnlijk heb je het zelf verziekt door op ondeskundige wijze win2k op te zetten.
Trouwens je profiel zegt al genoeg over je deskundigheid.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan maar nix te vinden.
heb wel een bios gevonden op medion.de
maar dat was geen nieuwere dus. conclusie die dingen zijn rot dingen kunnen dus ook alleen een medion bios in want asus live update ondersteunt hem ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oke rustig ben ik en blijf ik. Maar woonboot vind het een beetje jammer je reactie. Bedoel "ondeskundige wijze win2k op te zetten." Of ik dat ben te ja of te nee maak jij niet uit. en me profile naja beetje jammere reactie waar ik nog is nix aan heb ook maarja ga denk maar niet in jouw profile kijken. Greetz *D

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op woensdag 18 april 2001 21:00 schreef fuyungcow het volgende:
heb ik al gedaan maar nix te vinden.
heb wel een bios gevonden op medion.de
maar dat was geen nieuwere dus. conclusie die dingen zijn rot dingen kunnen dus ook alleen een medion bios in want asus live update ondersteunt hem ook niet.
Ja tuurlijk het zijn rotdingen |:(

Alle (lees: de meeste) tweakers hebben comentaar over die Aldi PC, ik heb die 667 MHz nu geloof ik bijna een jaar, en ie loopt rete stabiel, kunnen mensen met zelfbouw PC''s vaak een puntje aan zuigen. Ik draai Win2k.

Voor mij was het juist een uitdaging om als tweakeraar een Aldi PC te kopen, kijken wat je allemaal kan aanpassen!

OK, mijn moederbord zuigt (MSI), NIET omdat ie instabiel is ofzo, maar vanwege de weinige PCI-slotjes.

20*350ZO45°

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Als we eens probeerden elkaar te helpen ipv af te kraken?

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat de Aldi per definitie slechte dingen verkoopt.
Hij is hoogstens niet uitermate geschikt voor de Tweaker.
En aan de andere kant, je kan voor een duppie ook niet op de eerste rang zitten.

Maar die discussie is al meermalen hier gevoerd.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Kijk hier is.....http://www.computertotaal.nl/testlab/supermarktpc.phtml..........

hopelijk heb je er iets aan

mzzl

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

FFF

he woonboot mag ik vragen hoe het mogelijk is om op ondeskundige wijze te instaleren? Ik denk idd ook, dat een aldi pc, niet ehct mijn keuze zou zijn, omdat er goedkopere onderdelen vaak inzitten, of b merken. of dit bij de laatste aldi pc het geval is weet ik niet zeker. Wel heeft hij volgens mij een heel goede prijs kwaliteit verhouding, en met die standaard pc''s is weinig te doen vind ik. Ik ken iemand die een aldi pc heeft, en die is voor hun helemaal niet verkeerd (ik kom hem toch maken als er wat me is :) ) ik houdt helemaal niet van standaard pc, en ik vind ook dat je ze beter zelf kunt samenstellen. Maar die aldi pc is zeker niet verkeerd.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tweakers zijn mensen die het beste uit hun PC willen halen.

en dus niet:

Tweakers zijn zeikerds die alleen speciale onderdelen willen.

roeien + riemen + tweaker = waterskiën

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Juist dat vind ik dus ook niet melkaar afzijken maar helpen. Tweakers Unite!
Maar nog 1 maal is niet mijn pc maar van een klant en snapte er nix van maar hij loopt al weer wat geen bios gevonden die nieuwer is maar ja dat kleinigheidje hou je he.....
Maar Idd voor somige mensen is het best een oplossing zon cheapo aldi of whatever pc.
maarjah
Pagina: 1