Toon posts:

[BC3] Soms wel/soms niet opstarten...plz help!

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een vreemd probleem met een celeron systeempje. De ene keer start hij wel op, de andere keer krijg ik helemaal nix te zien, dus ook geen post. Waar kan dit mee te maken hebben, kortsluiting ergens, iets wat de ene keer wel en de andere keer net niet contact maakt? of ligt het aan ongeaarde stekkers? (wat me vrij sterk lijkt...) ik weet het in elk geval niet meer, help me out plz!

greetz Eyghon

Verwijderd

Waarschijnlijk kortsluiting op je mobo!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

ik denk slecht contact.
Kijk eens of de stroomkabel op je mobo goed zit?
En anders even al het stof verwijderen, en de stroom goed aandouwen overal.
Dat zou moeten helpen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
kunnen zulke dingen dan ook zorgen voor het selectief wel/niet opstarten van een systeem? heb trouwens al stof verwijderd en bekabeling nagelopen maar alles klopt.......

de fans gaan trouwens wel gewoon draaien..

• Paitor

Paitor

de cable op je mobo wel.
Kan het zijn dat je een statische schok op je moederbord hebt gegeven?
In dat geval kan je namelijk je geheugen o.i.d. een beetje verknalt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
statische oorzaak lijkt me sterk, aangezien ik altijd ONTZETTEND voorzichtig te werk ga (antistatische polsband, matje enz...)

• Paitor

Paitor

ga alles eruit gooien.
Dus cd-speler eruit, alles wat niet nodig is.
Als het dan nog niet werkt, dan is je mobo kapot. r.i.p.

Verwijderd

scheve kaart?

Alles ff flink aandouwen wil nog welleens helpen...

Verwijderd

En waarom zou aarding niet het probleem kunne verhelpen? Weet je wel hoeveel electriciteit zich kan ophopen wanneer je niet aardt? Ik dacht ook niet dat het zou helpen bij mij, maar dat is dus ECHT WEL zo! Het is trouwens een kleine moeite om effe een draadje te trekken enne als het niet helpt, dan heb je altijd nog een beveiliging tegen onweer... :)

Verwijderd

Topicstarter
en stel dat het dan aan aarding ligt, kan het dan ook dat hij de ene keer wel en de andere keer niet boot?

plz nog meer reply''s... ben echt alles aan ht proberen met dat onding :(

Verwijderd

Ik zal je het nog leuker vertellen:

Soms start ie wel op, soms niet.
Soms moet je een minuut of 1-5 wachten, voordat hij ontladen is (ik denk zelf dat de condensatoren nog vol zitten ofzo...)
Het kan zelfs zo zijn dat je voeding of je MoBo uiteindelijk kapot gaat.

Hoeveel keer wil je gokken?? ;)

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb ook een keer zo''n PC onderhanden gehad. Ik werd er |:( gek van!
Ik heb toen: kast, mobo, proc en geheugen vervangen. En het was nog niet opgelost :?
En die PC moest de volgende dag weer draaien, als scanmachine (OCR) dus hij flikkert nu altijd terug in maximale standby ipv uit >:) . Werkt goed, als ie niet op je kamer staat :o.
Zal wel aan de harddisk liggen, meer zit er niet in.
Ik zou in principe alles wat niet direct nodig is los halen en zo langzaam proberen te onderzoeken wat het onderdeel is wat dwarsligt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Blijkbaar komt hij de 1e keer niet door z''n post heen. Voordat hij beeld geeft laad hij het bios, checked de processor, checked het geheugen en checked de aanwezigheid van een VGA.

Ergens in die reeks gaat er iets fout..

Ik zou ''t ook even met een andere voeding proberen, het kan best zijn dat die voeding ''aan de lage kant'' zit mbt. geleverde spanningen/vermogens.. Dit zou je zeker tijdens opstarten (spinup hd enz) zeker merken. Gaat de fan etc wel lopen? Doet hij het daarna wel als je reset?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Die voeding zou prima moeten zijn,heeft al op dit systeem gewerkt......

het enige wat hij doet als ik hem aanzet is de fans laten draaien, en de hdd ratelt ff.. dan blijft het beeld zwart, zoals het toch al was........

• BC3 Victim
Die voeding zou prima moeten zijn,heeft al op dit systeem gewerkt......
Volgens die redenatie is je PC niet kapot, want alles heeft al eens gewerkt.

Op de een of andere manier komt je computer niet door de post heen, dit _kan_ ook komen doordat je voeding een spanningsdip geeft zodra er veel van ''m gevraagd word, zoals bij bv. opstarten het geval is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb net het volgende geprobeerd:

heb z''n antistatische armband, het draadje daarvan heb ik tussen m''n voeding en m''n verwarming gehangen, en het lijkt weliswaar te werken... alhoewel hij net weer bleef hangen en dat aarde draadje dus nu niet bleek te werken....

• Kvn
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

Op woensdag 18 april 2001 18:04 schreef Paitor het volgende:
ik denk slecht contact.
Kijk eens of de stroomkabel op je mobo goed zit?
En anders even al het stof verwijderen, en de stroom goed aandouwen overal.
Dat zou moeten helpen.
Kom je bij mij ook ff de stroom aandouwen, krijg ik een hoger voltage >:)

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog tipz?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Zit je koeler misschien scheef op je celly:?
Wat is je bussnelheid...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
koeler zit goed.. en bussnelheid is 66

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Heb je de multiplier in de bios gelijk staan aan de strapping op je mainboard (als die optie er is).
Je kan ook je cmos resetten door de battery er 10 minuten uit te gooien...
Zit je AGP goed erin...
Kun je van de voeding je 5v en 12v meten?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• BC3 Victim
Heb je ''t nou al met een andere voeding geprobeerd? :)

(ja ik ben eigenwijs :) )

Verwijderd

Topicstarter
nog geen andere voeding geprobeerd, heb ik ff nie voorhanden... maar ik kreeg me vanavond toch een opdonder van die voeding van dat ding, zit iets niet lekker geloof ik... morgen ga ik alles es uit de kast halen en es los op tafel leggen, kijken of ie wil draaien...

Verwijderd

Topicstarter
anyone else??

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

ik schat de kans groot in dat je voeding het niet meer goed doet dat hij te weinig spanning leverd

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... zal zorgen dat ik morgen eens met een andere voeding kan proberen...

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* ik kom er nog steeds nie uit.... weet iemand misschien nog iets?

eyghon

Verwijderd

Topicstarter
plz....
Pagina: 1