Toon posts:

[BC3] Hardware upgrade.... wat kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, omdat ik bij mijn baas nog wat overuurtjes heb staan en ik deze op moet maken.... ( fl. 600,- ) ben ik aan het kijken wat ik hiervoor het beste kan kopen.

Ik heb nu :

Aopen Hx08 Bigtower
Abit Bx6 rev2 moederbord slot 1
Intel Celeron 466 socket 370 + convertor naar slot 1
256 Mb SdRam ( 1x 128 Mb 100 Mhz + 1x 128 Mb 133 Mhz )
Diskdrive
Pioneer 106 Dvd speler *D
Yamaha CdRecorder scsi
Ibm Gpx75 30 Gb ide 7200rpm *D
Interne zipdrive 100 Mb ide
Diamond viper 770 32 Mb Agp
10 Mbit netwerkkaartje Realtek pci
Creative Awe 64 Value isa
Advance 2911u scsi-controller pci
17" Monitor

en :

Pentium 133
64 Mb Edo ram
10 Gb harddisk 7200 rpm.... (oude uit mijn eerste systeem)
3Com isa 10Mbit netwerkkaart
4 Mb S3 Virge videokaart pci
14" Monitor
Diskdrive

Zelf ben ik dus enorm aan het twijfelen. Als ik een Moederbord, Atx-kast en een Cdromspeler erbij koop kan ik met wat ombouwtechnieken een 2e pc bouwen, en die pentium 133 op laten rotten.... Ik heb namelijk nog een Celeron 333@416 liggen. Het edo geheugen wat dan uit die bak komt kan ik in de p200 van mijn zusjes kwakken en vervolgens 64 Mb Sdram, 100 Mhz, weer daaruit halen. Dan heb ik 2 aardige systeempjes...

Ik kan natuurlijk ook mijn hoofdsysteem voorzien van een snellere processor... Een pentium III in dit geval, omdat ik anders ook weer een nieuw moederbord aan moet gaan schaffen en dan buiten mijn budget treed...

Nou zal ik maar meteen even vertellen wat ik van plan ben te gaan doen met die 2 computers....

Computer 1 :
Gewoon werkstation, Internetten, Word, Excel, beetje Photoshop, Kladblok ( voor het webdesignen >:) ), Dreamweaver en Nero.
Af en toe start ik i.p.v. Windows 2000 Windows 98 op om een spelletje te spelen, maar de allernieuwste spellen zul je op mijn systeem niet vinden....

Computer 2:
Moet gaan dienen als Linux server hier in huis. Internet verbinding delen, filesharing nog wat andere taakjes... in het begin vooral om op te gaan rotzooien aangezien ik er nog weinig vanaf weet.

Hardeschijf ruimte heb ik nog genoeg, dus daar heb ik zowieso geen interesse in....

Nou zou ik dus graag willen weten wat jullie zouden kopen.

Omdat ik tot nu toe er meer voor voel om dus te gaan voor een beter 2e systeem zou ik ook graag willen weten welk moederbord jullie mij dan aanraden. Zelf geef ik de voorkeur aan Abit of Asus. Maar het moet dus wel een socket 370 moederbord zijn met 1 isa slot en geen onboard shit, want dat is om te :r

Oke, laat jullie berichten zien ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand suggesties?

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 22:13
Volgens mij heeft een linuxserver niet zulke hooge specificaties nodig.
Het voordeel van een server met Linux was toch dat dat via je oude 486 kon...

Waarom spaar je niet even door en koop je een mooie grote monitor?

Verwijderd

ik zou een p3 voor je eerste bakkie kopen...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon een mooie monitor kopen, en later een CPU upgrade doen! >:)

Whatever.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik zou ook lekker voor PC1 een snellere cpu kopen of grotere monitor, want die PC2 is zwaar genoeg om lekker op te linuxen. Je kunt met die configuratie ook X draaien, en dat is wel zo handig als je net begint en van de "windows-generatie" bent (NO FLAME! :))

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
ik zou een nieuwe cpu kopen...

bijvoorbeeld: http://www.tweakers.net/pricewatch/12203

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik zal gewoon dat hoofd systeem upgraden waar je het meest achter zit anders draaid erop een gegeven moment nix meeer lekker op beide systemen :) je kan ook gewoon die hooofd pc laten scharen en die 2e er gewoon bijhangen voor iemand of om te branden !

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
als ik jou was zou ik een andere auto kopen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 12:29 schreef Sloppy het volgende:
als ik jou was zou ik een andere auto kopen
Het probleem is dat mijn baas me geen andere auto wil kopen ... alleen computerhardware :)

Verwijderd

Topicstarter
Deze draad mag dicht.... ik heb mijn spullen al gekocht...

Voor wie wil weten wat het geworden is:

Miditower Atx
Asus Cuv4x moederbord
Aopen 52 speed cdromspeler

Dus ik ga duidelijk voor 2 "gemiddelde" systemen i.p.v. 1 heel goed, en 1 slecht...

Verwijderd

Topicstarter
Admins !

Ik vroeg om een slotje >:) ;)
Pagina: 1