Oke, omdat ik bij mijn baas nog wat overuurtjes heb staan en ik deze op moet maken.... ( fl. 600,- ) ben ik aan het kijken wat ik hiervoor het beste kan kopen.
Ik heb nu :
Aopen Hx08 Bigtower
Abit Bx6 rev2 moederbord slot 1
Intel Celeron 466 socket 370 + convertor naar slot 1
256 Mb SdRam ( 1x 128 Mb 100 Mhz + 1x 128 Mb 133 Mhz )
Diskdrive
Pioneer 106 Dvd speler
Yamaha CdRecorder scsi
Ibm Gpx75 30 Gb ide 7200rpm
Interne zipdrive 100 Mb ide
Diamond viper 770 32 Mb Agp
10 Mbit netwerkkaartje Realtek pci
Creative Awe 64 Value isa
Advance 2911u scsi-controller pci
17" Monitor
en :
Pentium 133
64 Mb Edo ram
10 Gb harddisk 7200 rpm.... (oude uit mijn eerste systeem)
3Com isa 10Mbit netwerkkaart
4 Mb S3 Virge videokaart pci
14" Monitor
Diskdrive
Zelf ben ik dus enorm aan het twijfelen. Als ik een Moederbord, Atx-kast en een Cdromspeler erbij koop kan ik met wat ombouwtechnieken een 2e pc bouwen, en die pentium 133 op laten rotten.... Ik heb namelijk nog een Celeron 333@416 liggen. Het edo geheugen wat dan uit die bak komt kan ik in de p200 van mijn zusjes kwakken en vervolgens 64 Mb Sdram, 100 Mhz, weer daaruit halen. Dan heb ik 2 aardige systeempjes...
Ik kan natuurlijk ook mijn hoofdsysteem voorzien van een snellere processor... Een pentium III in dit geval, omdat ik anders ook weer een nieuw moederbord aan moet gaan schaffen en dan buiten mijn budget treed...
Nou zal ik maar meteen even vertellen wat ik van plan ben te gaan doen met die 2 computers....
Computer 1 :
Gewoon werkstation, Internetten, Word, Excel, beetje Photoshop, Kladblok ( voor het webdesignen
), Dreamweaver en Nero.
Af en toe start ik i.p.v. Windows 2000 Windows 98 op om een spelletje te spelen, maar de allernieuwste spellen zul je op mijn systeem niet vinden....
Computer 2:
Moet gaan dienen als Linux server hier in huis. Internet verbinding delen, filesharing nog wat andere taakjes... in het begin vooral om op te gaan rotzooien aangezien ik er nog weinig vanaf weet.
Hardeschijf ruimte heb ik nog genoeg, dus daar heb ik zowieso geen interesse in....
Nou zou ik dus graag willen weten wat jullie zouden kopen.
Omdat ik tot nu toe er meer voor voel om dus te gaan voor een beter 2e systeem zou ik ook graag willen weten welk moederbord jullie mij dan aanraden. Zelf geef ik de voorkeur aan Abit of Asus. Maar het moet dus wel een socket 370 moederbord zijn met 1 isa slot en geen onboard shit, want dat is om te
Oke, laat jullie berichten zien
Ik heb nu :
Aopen Hx08 Bigtower
Abit Bx6 rev2 moederbord slot 1
Intel Celeron 466 socket 370 + convertor naar slot 1
256 Mb SdRam ( 1x 128 Mb 100 Mhz + 1x 128 Mb 133 Mhz )
Diskdrive
Pioneer 106 Dvd speler
Yamaha CdRecorder scsi
Ibm Gpx75 30 Gb ide 7200rpm
Interne zipdrive 100 Mb ide
Diamond viper 770 32 Mb Agp
10 Mbit netwerkkaartje Realtek pci
Creative Awe 64 Value isa
Advance 2911u scsi-controller pci
17" Monitor
en :
Pentium 133
64 Mb Edo ram
10 Gb harddisk 7200 rpm.... (oude uit mijn eerste systeem)
3Com isa 10Mbit netwerkkaart
4 Mb S3 Virge videokaart pci
14" Monitor
Diskdrive
Zelf ben ik dus enorm aan het twijfelen. Als ik een Moederbord, Atx-kast en een Cdromspeler erbij koop kan ik met wat ombouwtechnieken een 2e pc bouwen, en die pentium 133 op laten rotten.... Ik heb namelijk nog een Celeron 333@416 liggen. Het edo geheugen wat dan uit die bak komt kan ik in de p200 van mijn zusjes kwakken en vervolgens 64 Mb Sdram, 100 Mhz, weer daaruit halen. Dan heb ik 2 aardige systeempjes...
Ik kan natuurlijk ook mijn hoofdsysteem voorzien van een snellere processor... Een pentium III in dit geval, omdat ik anders ook weer een nieuw moederbord aan moet gaan schaffen en dan buiten mijn budget treed...
Nou zal ik maar meteen even vertellen wat ik van plan ben te gaan doen met die 2 computers....
Computer 1 :
Gewoon werkstation, Internetten, Word, Excel, beetje Photoshop, Kladblok ( voor het webdesignen
Af en toe start ik i.p.v. Windows 2000 Windows 98 op om een spelletje te spelen, maar de allernieuwste spellen zul je op mijn systeem niet vinden....
Computer 2:
Moet gaan dienen als Linux server hier in huis. Internet verbinding delen, filesharing nog wat andere taakjes... in het begin vooral om op te gaan rotzooien aangezien ik er nog weinig vanaf weet.
Hardeschijf ruimte heb ik nog genoeg, dus daar heb ik zowieso geen interesse in....
Nou zou ik dus graag willen weten wat jullie zouden kopen.
Omdat ik tot nu toe er meer voor voel om dus te gaan voor een beter 2e systeem zou ik ook graag willen weten welk moederbord jullie mij dan aanraden. Zelf geef ik de voorkeur aan Abit of Asus. Maar het moet dus wel een socket 370 moederbord zijn met 1 isa slot en geen onboard shit, want dat is om te
Oke, laat jullie berichten zien