De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik denk ''n nieuwe PC.
Intentionally left blank.
doet wonderen
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
en dan zallie een stuk sneller lopen
Verwijderd
tja en de videokaart
neem daar een van de huidige kaarten voor
welke maakt niet zoveel uit
neem er een die het minst cpu afhankelijk is
dan ben je voorlopig weer happy
1. staat dma voor je harde schijven aan? Zie systeem.
2. heb je in system.ini, onder 386enh, de regel: conservativeswapfileusage=1 toegevoegd? Dit moet je doen indien je meer als 64MB ram in je PC hebt.
3. Gebruik je de nieuwste drivers voor je Moederbord chippies(intel drivers?)
4. hoe oud is je windows install:P
Goedluck;), P.
1. Defrag je harde schijf
2. Scan je hard disk op mogelijke bad blocks
3. Kijk is uit naar een nieuw harde schijf
(er van uitgaand dat je schijf 5400 rpm is)met 7200 rpm.
4.Kijk of je ergens een videokaart kan krijgen met wat meer geheugen (16 of 32 MB)
Want je hebt nog een proc die nog redelijk snel is en daarnaast heb je er ook nog veel geheugen in zitten dus als je dit doet heb je na mijn idee waar een aardig snel system
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
| I've got permission to color outside the lines |
nee serieus format eens een keer en anders eens kijken naar een andere hd *snelheid van ram kan ook veeeeeeeeeel schelen met
<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)
Verwijderd
CPU boeit in windows echt niet veel (windows 98).Op woensdag 18 april 2001 10:59 schreef Bitfreak het volgende:
500Mhz... 1,99Ghz is er nu al toch?
Ik denk ''n nieuwe PC.
Ik heb een celly@933, en een P166 laptop.
Nou, als je internet merk je echt geen verschil, alleen bij games, maar dat doe ik toch vrijwel nooit.
Dus 1,99GHz voor een beetje internetten enzow is een beetje veel he.
ik heb vrijwel hetzelfde maar dan 1 8GB schijf en een TNT2, ik ga binnenkort een TB800 halenOp woensdag 18 april 2001 10:55 schreef paddenburg het volgende:
Hi all
Ik heb een amd k6 II 500 mhz, chaintech moederboord. 192 mb intern geheugen. 3dfx velocity 100 8mb videokaart, soundblaster live 1024, 2 harde schijven: een 2 gig (primair) en een 6 gig (slave). Hoe komt het dat mijn pc zo traag is en zelfs na een uur of wat begint te haperen? Help mij! (moet ik nu een nieuwe pc of zijn nieuwe onderdelen genoeg)
Verwijderd
Dit HAD ik ook, altijd naar een uur soms iets meer. Het ligt niet aan je comp maar aan een of ander kut progje.Op woensdag 18 april 2001 10:55 schreef paddenburg het volgende:
Hi all
Ik heb een amd k6 II 500 mhz, chaintech moederboord. 192 mb intern geheugen. 3dfx velocity 100 8mb videokaart, soundblaster live 1024, 2 harde schijven: een 2 gig (primair) en een 6 gig (slave). Hoe komt het dat mijn pc zo traag is en zelfs na een uur of wat begint te haperen? Help mij! (moet ik nu een nieuwe pc of zijn nieuwe onderdelen genoeg)
Druk ctrl alt en del tegelijk in als het progje findfast daarin staat ff taakbeeindigen en hij loopt de hele tijd goed
(als dit het is)
Verwijderd
Fdisken
Format c:
windoos installeren
Nieuwste drivers installeren
Windoos tweaken met hdd cache en swapfile instellingen
[edit]
Linux is natuurlijk het snelste, het stabielste en goedkoopste OS op je pc.
hoe kom jij aan die 1.99?Op woensdag 18 april 2001 10:59 schreef Bitfreak het volgende:
500Mhz... 1,99Ghz is er nu al toch?
Ik denk ''n nieuwe PC.
dat van die AMD''s was nep
McFraGG de gekste !!
Verwijderd
Alleen voor 3d-spelen is hij duidelijk te langzaam. Wil je die op een goedkopere manier sneller krijgen, koop een voodoo 3 3000 (en verwacht nog steeds geen wonderen bij de nieuwere spelen). Q3 en UT met gemiddled rond de 30 fps in 1024*786*16 behoort dan zeker tot de mogelijkheden.
Voodoo 3 is duidelijk het beste voor de k6-2. Ik ben overstapt van de voodoo 3 naar een ati radeon 32 sdr en viel gelijk 30% terug in snelheid onbder UT, ook in 16 bit! de 3dfx kaartjes zijn duidelijk geoptimaliseert voor 3dnow e.d., en zonder dat is een k6-2 niet vooruit te branden.
Wil je meer of sneller, dan mag je in ieder geval op een nieuw mobo+proc rekenen. Ik ben zelf, na de aanschaf van die Radeon, overgestapt op een duron 750@930, dat is in de meeste games 2 tot3 keer zo snel.
systeem van k6-2 550 + voodoo 3 3000 naar k6-2 550 + radeon sdr naar duron @930 + radeon sdr.
UT van 30 naar 21 naar 60
rdmark2001 van ?? naar 800 naar 2600
mdk2 van 26 naar 28 (nu met T&L) naar 68
deus Ex van net speelbaar naar duidelijk onspeelbaar naar soepel op hoogste kwaliteit.
Als je echt geld hebt, kun je natuurlijk altijd een zwaarder systeem kopen...
Veder zou ik zeggen
probeer:
-Grote hd primair
-format
-install 98
-nieuwste drivers
Dit helpt wel goed, maar jah, je systeem zal nooit kunnen tippen aan de huidige generatie.
Verwijderd
je kunt niet na 2 uur nog eens komen binnevallen en dan gaan katten op mensen die wat zitten ginnegappen omdat ze hun ''werk'' al gedaan hebben.
Tsss....