[BC3] Mijn pc is traag ! :''(

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hi all

Ik heb een amd k6 II 500 mhz, chaintech moederboord. 192 mb intern geheugen. 3dfx velocity 100 8mb videokaart, soundblaster live 1024, 2 harde schijven: een 2 gig (primair) en een 6 gig (slave). Hoe komt het dat mijn pc zo traag is en zelfs na een uur of wat begint te haperen? Help mij! (moet ik nu een nieuwe pc of zijn nieuwe onderdelen genoeg)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:42

aKra

Intentionally left blank.

500Mhz... 1,99Ghz is er nu al toch?

Ik denk ''n nieuwe PC.

Intentionally left blank.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:37
hoe oud is je windows install :)
doet wonderen :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
<start><shutdown><restart in DOS> cd..<enter>*typ*format c:<enter>*typ*Y<enter>
en dan zallie een stuk sneller lopen :P

Verwijderd

ga er vanuit dat de hd 5200rpm is koop een ata100 controller en een ata100/7200rpm hd verkoop de andere twee)dat scheelt al stukken
tja en de videokaart
neem daar een van de huidige kaarten voor
welke maakt niet zoveel uit
neem er een die het minst cpu afhankelijk is
dan ben je voorlopig weer happy

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
Tussen alle bullshit, effe een paar tips:

1. staat dma voor je harde schijven aan? Zie systeem.
2. heb je in system.ini, onder 386enh, de regel: conservativeswapfileusage=1 toegevoegd? Dit moet je doen indien je meer als 64MB ram in je PC hebt.
3. Gebruik je de nieuwste drivers voor je Moederbord chippies(intel drivers?)
4. hoe oud is je windows install:P

Goedluck;), P.

• BC3 Victim
Hier nog wat tips

1. Defrag je harde schijf
2. Scan je hard disk op mogelijke bad blocks
3. Kijk is uit naar een nieuw harde schijf
(er van uitgaand dat je schijf 5400 rpm is)met 7200 rpm.
4.Kijk of je ergens een videokaart kan krijgen met wat meer geheugen (16 of 32 MB)

Want je hebt nog een proc die nog redelijk snel is en daarnaast heb je er ook nog veel geheugen in zitten dus als je dit doet heb je na mijn idee waar een aardig snel system

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ff offtopic: Moet die DMA nu juist aan of uit staan?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
DMA moet aan. Wil je meer snelheid halen. DMA houd in dat je je cpu gaat ontlasten als je via je hd naar je memory gaat. Als je DMA uit hebt staan gaat dat namelijk via je cpu, en nu niet. :)

| I've got permission to color outside the lines |

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
koop een nieuwe bak en geef die andere aan mij :)

nee serieus format eens een keer en anders eens kijken naar een andere hd *snelheid van ram kan ook veeeeeeeeeel schelen met }:O

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 10:59 schreef Bitfreak het volgende:

Ik denk ''n nieuwe PC.
CPU boeit in windows echt niet veel (windows 98).
Ik heb een celly@933, en een P166 laptop.
Nou, als je internet merk je echt geen verschil, alleen bij games, maar dat doe ik toch vrijwel nooit.
Dus 1,99GHz voor een beetje internetten enzow is een beetje veel he.

• FFF
  • Laatst online: 23:19

FFF

Idd format c: lol, win opnieuw erop, alle nieuwe drivers, dan gaat hij vaak een heel stuk harden :D , Verder is je pc een beetje aan de verouderde kant, als je een ergug serieuze gebruiker bent, zou ik zeker een neiuwe pc aan schaffen, hierop is weinig meer te doen. Je kunt hem wel iets sneller maken door te upgraden, maar ik dnek dat je beter af bent met een nieuwe, want allen je geluidskaart is redelijk, en je ram misschien.

• Vrieskist
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op woensdag 18 april 2001 10:55 schreef paddenburg het volgende:
Hi all

Ik heb een amd k6 II 500 mhz, chaintech moederboord. 192 mb intern geheugen. 3dfx velocity 100 8mb videokaart, soundblaster live 1024, 2 harde schijven: een 2 gig (primair) en een 6 gig (slave). Hoe komt het dat mijn pc zo traag is en zelfs na een uur of wat begint te haperen? Help mij! (moet ik nu een nieuwe pc of zijn nieuwe onderdelen genoeg)
ik heb vrijwel hetzelfde maar dan 1 8GB schijf en een TNT2, ik ga binnenkort een TB800 halen :P dan ben je wel van je zorgen verlost :)

• BC3 Victim
inderdaad, Een nieuwe PC, defraggen of formatten!!! :'(

• BC3 Victim
Allemaal bedankt voor jullie tips. Ik kan ieder geval aan de slag. Lukt het niet dan koop ik een nieuwe pc.:)

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 10:55 schreef paddenburg het volgende:
Hi all

Dit HAD ik ook, altijd naar een uur soms iets meer. Het ligt niet aan je comp maar aan een of ander kut progje.
Druk ctrl alt en del tegelijk in als het progje findfast daarin staat ff taakbeeindigen en hij loopt de hele tijd goed :)

(als dit het is)

• JJJ
  • Laatst online: 18:56

JJJ

Overstappen op linux >:) Is wel sneller :)

• BC3 Victim
en je harde schijven omwisselen, grotere zijn sneller dus die moet je master maken.

Verwijderd

De harddisken verwisselen, de 6GB is een stuk sneller dan 2GB.

Fdisken

Format c:

windoos installeren

Nieuwste drivers installeren

Windoos tweaken met hdd cache en swapfile instellingen

[edit]
Linux is natuurlijk het snelste, het stabielste en goedkoopste OS op je pc.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op woensdag 18 april 2001 10:59 schreef Bitfreak het volgende:

Ik denk ''n nieuwe PC.
hoe kom jij aan die 1.99?
dat van die AMD''s was nep |:(

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

format > reinstall > klaar

• BC3 Victim
Daaar zeg je het al AMD k6 ----------> dat is de grootste fout van heel AMD , het antwoord is duidelijk koop een andere cpu de K6 is crapmagic >:)

• BC3 Victim
wieletjes eronder jet-engine erop, en gaan...:P

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Gooi hem van een flat....wedden dat ie hard gaat

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Lijkt erg op mijn oude pc. Hij zou het prima moeten doen en zeker niet trager worden na lange tijd. Ik denk dat een nieuwe schone installatie van win 98SE geen kwaad kan, zorg dan gelijk dat je van alles direct de laatste drivers installeert.
Alleen voor 3d-spelen is hij duidelijk te langzaam. Wil je die op een goedkopere manier sneller krijgen, koop een voodoo 3 3000 (en verwacht nog steeds geen wonderen bij de nieuwere spelen). Q3 en UT met gemiddled rond de 30 fps in 1024*786*16 behoort dan zeker tot de mogelijkheden.

Voodoo 3 is duidelijk het beste voor de k6-2. Ik ben overstapt van de voodoo 3 naar een ati radeon 32 sdr en viel gelijk 30% terug in snelheid onbder UT, ook in 16 bit! de 3dfx kaartjes zijn duidelijk geoptimaliseert voor 3dnow e.d., en zonder dat is een k6-2 niet vooruit te branden.

Wil je meer of sneller, dan mag je in ieder geval op een nieuw mobo+proc rekenen. Ik ben zelf, na de aanschaf van die Radeon, overgestapt op een duron 750@930, dat is in de meeste games 2 tot3 keer zo snel.

systeem van k6-2 550 + voodoo 3 3000 naar k6-2 550 + radeon sdr naar duron @930 + radeon sdr.

UT van 30 naar 21 naar 60
rdmark2001 van ?? naar 800 naar 2600
mdk2 van 26 naar 28 (nu met T&L) naar 68
deus Ex van net speelbaar naar duidelijk onspeelbaar naar soepel op hoogste kwaliteit.

Als je echt geld hebt, kun je natuurlijk altijd een zwaarder systeem kopen...

• FFF

FFF

let vooral op RaR en Rap, die geven echt tips waar je wat aan hebt.... |:( :r

Veder zou ik zeggen
probeer:
-Grote hd primair
-format
-install 98
-nieuwste drivers

Dit helpt wel goed, maar jah, je systeem zal nooit kunnen tippen aan de huidige generatie.

• FFF

FFF

Mag ik vragen of je dit systeem zo over hebt gekocht? Het lijkt erop, dat deze pc van een gaer afkomt. Maar die nu een snelle pc heeft gekocht omdat deze verouderd was.

• BC3 Victim
heb je weleens geformatteerd?:)

Verwijderd

Misschien raar, maar heb je aan de tempertuur gedacht? Het kan goed zijn dat iets na een uur draaien te warm wordt. Meestal de voeding. Denk aan het verplaatsen van je kast of het stofvrij maken van je systeem, ook binnen de voeding. Stof he...Let je wel op dat je je stekker eruit hebt gehaald (en dan nog uitkijken met condensatoren anders....>:) )

• BC3 Victim
heee, FFF, als je wat beter zou lezen zag je dat wat hogerop in het onderwerp er wel een serieuze tip staat...
je kunt niet na 2 uur nog eens komen binnevallen en dan gaan katten op mensen die wat zitten ginnegappen omdat ze hun ''werk'' al gedaan hebben.
Tsss....

• BC3 Victim
oke, sorry ik zie dat je er al eerder was, maar evengoed..

Pagina: 1