[BC3] Waarom heeft een/mijn HUB een adapter?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben sinds Januari van kamer gewisseld met mijn broer, en mijn hele computer-zooi is dus ook verhuist.

Op mijn oude kamer gebruikte ik dus altyd een Philips 4 poorts USB HUB MET een adapter. Alle 4 de poortjes waren volgeplugged.

Nu zit ik weer al drie maanden te werken met dit HUB-je op de andere kamer (Weer met alle 4 de poortjes vol-geplugged). VInd ik opeens ergens een slingerende adapter. Blijkt het die adapter te zijn van die HUB. Ik gebruik nu het zooitje dus al 3 maanden zonder xtra power, waarvoor dient die adapter dan eigenlijk?

Alles word supergoed herkend enz enz...

20*350ZO45°

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ben ik het mee eens, kijk dus uit met stroomvretende apparaten anders trekt je voeding het niet.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Er zijn usb apparaten die wat meer power willen van je usb slot daarom is die adapter.
Blijkbaar hebben je apparaten geen extra power nodig en hebben ze genoeg aan de elektriciteit die je usb op je mobo levert.

Verwijderd

bovendien heb je aktieve en pasieve hubs....

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Mij lijkt het eigenlijk ook wel dat zo''n hub versterkt, en als hij

a) moet versterken
EN
b) de output moet ver(vier)dubbelen

en dat op een 235 watt voeding (jahaa, die zijn er nog ;) )

dan is het misschien niet zo''n slecht idee om hem extra te voeden, aangezien scanners en printers ook op USB hangen en die dingen zuigen flink stroom hoor.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Ach, als alles werkt maakt het niets uit. USB apperaten die de stroom van de aansluiting vandaan halen kunnen natuurlijk het totale verbruik boven spec brengen en wat er dan gebeurd? Misschien toch maar liever "safe then sorry"

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
een USB-apparaat geeft aan hoeveel stroom hij nodig heeft.
Een usb-aansluiting kan maximaal 500 mA leveren. wanneer al je apparaten <100 mA vragen kan die hub dat allemaal prima uit de controller van je mainb. halen. Voor meer (bijvoorbeeld een extra hub met weer 4 apps) heb je dus die adapter nodig.
Dit kun je bij de eigenschappen van de USB-hub terug zien in apparaat beheer onder Windows.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

Wildfire

Joy to the world!

Dawuss:
en dat op een 235 watt voeding (jahaa, die zijn er nog :))
Je doet nou net alsof je niets aan een 235W voeding hebt. Ik heb er zelf ook een, en mijn systeem (zie specs hieronder) doet het er perfect mee! No probs at all.

Wat die specs betreft: ik heb dus nog drie extra casefans en een neon...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1