Toon posts:

[BC3] PC trager door extra ram???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag luitjes.
Ik heb twee weken terug 128 ram erbij gekocht voor m''n PIII 500. Er zat al een sim in van 128, 100mhz, en ik heb er eentje van 100mhz bij gezet. Nou heb ik het idee dat m''n systeem trager is geworden!! Kan dit uberhaupt? Of ben ik gewoon gek aan het worden?? (dat laatste sowieso een beetje) Of zal het gewoon zijn dat ik m''n systeem maar WEER eens moet formatteren en een image filetje terug moet zetten?? Maar dat lijkt me eigenlijk best sterk want ik heb dat anderhalve maand geleden ook al een keer gedaan, en zoveel gekke dingen heb ik sindsdien niet meer gedaan met mijn systeem. Weet iemand hier antwoord op misschien??
Alvast bedankt...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Het enige dat ik kan bedenken is dat windows je swapfile zelf beheert, en dat die nu gegroeid is door je grotere geheugen, en dat ie daardoor meer gefragmenteerd is, en je systeem trager is geworden. Mooie theorie, vind je niet? ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad een heel erg leuke theorie...
Maar zou dat echt de oorzaak zijn??

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 17 april 2001 22:20 schreef ustoopia het volgende:
Is inderdaad een heel erg leuke theorie...
Maar zou dat echt de oorzaak zijn??
probeer eens een fixed swapfile aan te maken, want is altijd aan te raden. en dan zeker defragmenteren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Gewoon je swapfile vast zetten dus op 1 grote

Geloof dat het 3x je normale ram inhoud moest zijn ????

maar ik ken het probleem het is dat je systeem nu alles in zijn geheugen propt en niks meer op de hd als geheugen gebruikt dan kan het zijn dat je hd iedere keer moet opstarten met draaien als je iet wilt openen van je schijf heb ik zelf nu ook last van met 640 MB RAM >:)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties jongens...
heeft er iemand anders nog enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn??

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 17 april 2001 22:26 schreef Padje het volgende:
Geloof dat het 3x je normale ram inhoud moest zijn ????
Nee joh. Vroeger was de vuistregel 2X, maar dat is bullshit geworden. Ik heb 512MB geheugen en 768MB swap in Windows 2000.

Verwijderd

Een PC kan idd trager worden na het plaatsen van meer RAM. Dit omdat bij het gebruik van bepaalde page-algoritmes er meer page-faults op gaan treden.

Allemaal leuk en aardig .. maar dat is dis als je bv. van 2 naar 3 mb RAM gaat. Van 128 naar 256 zou dus gewoon veel sneller moeten zijn.

Verwijderd

Theorie:
Bij het bijplaatsen kan je pc trager worden, het mobo moet alle modules onder controle houden.

Praktijk:
256MB veel sneller dan 128MB ram, de windoos moet minder swappen op de hard disk, je kan de hard disk en swapfile tweaken met cacheman.

Je PC booten zonder swap en alle bestanden zonder opties zoals systeem, verborgen,...

Een goed defragmentatie laten doen.

De ''bestandjes'' normaal maken en swap instellingen vastlocken op een grootte vb. 512MB min en 512MB max.

Rebooten

[edit]
Er is geen regel voor swapfile grootte, je moet een waarde invullen die je ''nooit'' bereikt, bij mij staat er 512MB, ik weet niet wat jullie op je pc doen en hoeveel MB gebruiken.algaa
Pagina: 1