De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
geen van allen. Allemaal theoretisch. En vaak ligt de bottleneck ook bij de provider. Neem kabel van @home
Volgens mij is je snelheid echt afhankelijk van je provider dus echt verschil zul je wel niet merken.
Want ik heb wel eens een 33k6 of zoiets gehad in mijn systeem en dat ging zelfs soms nog sneller dan mijn 56k modempje :-)
Misschien dat ik op een andere poort werdt toe gewezen met mij 33 modempje ???
Want ik heb wel eens een 33k6 of zoiets gehad in mijn systeem en dat ging zelfs soms nog sneller dan mijn 56k modempje :-)
Misschien dat ik op een andere poort werdt toe gewezen met mij 33 modempje ???
Verwijderd
56k modems bestaan niet. De maximaal haalbare (toegestane snelheid door fcc ofzo) is 53.333 bits/sec. Het maximum wat je haalt is afhankelijk van de kwaliteit van de telefoonlijn tussen de modem en de telefooncentrale. Ik woon zelf aan de overkant van de centrale, en haal bijna altijd 53k3. Zit ik op me werk met dezelfde modem dan kom ik meestal niet verder dan 40 tot 46 kbps.
edit:
bits, bytes.... whatever:)
bits, bytes.... whatever:)
Verwijderd
Een hardware modem op je kast raad ik aan, software modems zijn plankjes met een telefoondraad en laat de cpu maar modemmen.
Verwijderd
AAAARGH BITS en BYTES het blijft moeilijk...|:(Op dinsdag 17 april 2001 22:00 schreef Operations het volgende:
56k modems bestaan niet. De maximaal haalbare (toegestane snelheid door fcc ofzo) is 53.333 bytes/sec. Het maximum wat je haalt is afhankelijk van de kwaliteit van de telefoonlijn tussen de modem en de telefooncentrale. Ik woon zelf aan de overkant van de centrale, en haal bijna altijd 53k3. Zit ik op me werk met dezelfde modem dan kom ik meestal niet verder dan 40 tot 46 kbps.
Sowieso zou ik gaan voor een hardware modem want die belasten de processor niet. Bovendien is het zo dat het verschil in snelheid tussen modems zo minimaal is dat ik eerder naar prijs/merk/ondersteuning e.d. zou kijken.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Voor zover ik weet, is de connectie snelheid niet zaligmakend. Sommige modems zetten lager in maar worden sneller bij goede verbinding terwijl andere heel hoog beginnen en als een speer afzakken of eruit knallen ("retraining").
Gewoon een zipje downen x 9 (=8 + 1 stopbit) ---> echte snelheid in bits/sec.
Ik zou zeker geen 100% software modem nemen.
Gewoon een zipje downen x 9 (=8 + 1 stopbit) ---> echte snelheid in bits/sec.
Ik zou zeker geen 100% software modem nemen.
Met mijn Diamond Supra (Extern) kom ik over het algemeen rond 52000bit/s.
Stop bij een intern modem je PC in een geaard stopcontact!!! Ik heb een modem zo wel eens van 43000 naar 52000 zien verspringen.
Stop bij een intern modem je PC in een geaard stopcontact!!! Ik heb een modem zo wel eens van 43000 naar 52000 zien verspringen.
Houdoe
Say you''re kidding! Door aarde zoveel winst? Cool! Menig softwaremodem haalt 50k2 50k6 of 52k. Hardware heb ik nog niet boven de 48k gehad.Op woensdag 18 april 2001 20:16 schreef Witte het volgende:
Met mijn Diamond Supra (Extern) kom ik over het algemeen rond 52000bit/s.
Bedankt voor de tip van @home (whoever it was). Dacht je nou echt dat ik hier voor m''n lol met 56k zit. Ik heb weer een telefoonrekening van 350 piek liggen (en dat is zonder de 175 piek die m''n ouders betalen). Kabel en ADSL komen hier voorlopig nog niet. (laat staan dat ik kabel wil... Chello is op veel plaatsen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Kan logisch zijn: door de aarding kan het zijn dat de pc-onderdelen minder op elkaar storen waardoor zeker connecties met andere zaken (zoals wel een "geaarde" telefoonlijn) beter verlopen.Op woensdag 18 april 2001 23:57 schreef drYddi het volgende:
[..]
Say you''re kidding! Door aarde zoveel winst? Cool!
*insert signature here
Pagina: 1